„Ugye tetszik tudni, mire gondolok?” – kérdezi az Indul a Bakterház főhőse… Nos, mi nem teljesen ugyanarra. Csak a színre, ami meghatározta az edzések kimenetelét Marokkóban.
Egyelőre elmaradt a puzzle. Értem ez alatt: az egymás autójának összetörése. Mondhatni Marrakeshben egyelőre minden rendben van, de mégsem egészen. A teszten és az első szabadedzésen is mindenki egészben jutott túl, és természetesen José María López minden vitt…
A gondok – mások gondjai – a második szabadedzésen kezdődtek. Kizárólag a sárga autók kerültek bajba ismét, elsőnek Rob Huff landolt a falban: mint elmondta, a fékeivel voltak gondok, a kerekek a sikán előtt többször is blokkoltak, és végül a gumibálák állították meg a LADA-t. Az autó meglepően egy darabban tolatott ki a gumik közül és indult lassan a box felé. Aztán egyszer csak felvágódott és leszakadt a motorháztető… Bár a szituáció elég rémisztő volt az első pillanatban, szerencsére senkinek nem esett semmi baja. Az edzést piros zászlóval leállították és a LADA darabjait összeszedték.
Az időmérő első szakaszában említésre méltó esemény nem történt. Dusan Borkovic továbbra is a gyász súlya alatt vezet, nem is sikerült neki feljebb verekednie magát a 17. helynél. A csapat legalább a lábzsibbadás problémáját megoldotta, ám a jelenlegi pozíció Dusan elmondása szerint a legkevésbé sem emlékeztet arra, ahogyan versenyautóban szoktak ülni az emberek…
A Q2 is rendesen csordogált a 12 továbbjutott versenyzővel, minden a maga útján ment, amikor alig 2 perccel a vége előtt Tom Coronel autója állt le a sikánban. A holland ugyancsak sárga járgányában eltörött a váltó (vagy a környékén valami), mert Tom elmondása szerint olyan hangja volt, mint amikor fém a fémen csúszik. Kirakták az autó színével harmonizáló zászlót, és Coronel szépen lassan bebaktatott a garázsa elé. Mindezzel csak egyetlen gond volt: sajnos mindenki más gyorskörön volt, márpedig a sárga zászló kizárja, hogy az addigi idejükön javítsanak, így aztán abban a sorrendben intették le a Q2-t, amelyben akkor voltak a versenyzők, amikor a ROAL autója meghibásodott. Eléggé esetleges sorrend volt ez, nem is volt vele mindenki maradéktalanul elégedett. Pusztán Yvan Muller volt boldog a 10. rajthelyével, mivel még Argentínából cipel magával egy 5 helyes rajtbüntetést, minek következtében így az első versenyen ugyan csak a 15. helyről rajtol, a másodikon azonban a pole-ból. Muller elmondta, hogy ez volt a terv és bejött.
A szétlövésbe normál esetben az öt Citroënt várja az ember, de jelenleg a sárga szín különböző szerepei kevésbé „normális”, de annál változatosabb Q3-mat idéztek elő: Mehdi Bennani, Ma Quing Hua, Tom Chilton, Hugo Valente és López mehetett a pole-ért. Chilton fura dolgot művelt: beugrott az autóba, mint aki kész arra, hogy elrepüljön elsőként a gyors körre, aztán azzal a lendülettel ki is szállt, a szervezők pedig a pályán piros zászlót léptettek érvénybe. Utóbbira a magyarázat nem világos, előbbire Chilton adta meg a megfejtést: a Q2 alatt ő is váltóproblémákat érzékelt és a csapattal megbeszélték, hogy nem akar kockáztatni, a második futamra a hatodik rajthely kiváló lesz neki, az első futamra meg úgyis a rajrács végére száműzik majd motorcsere miatt.
A második nekifutó Bennani volt, szép kört ment. Utána indult Ma, őt követte Valente. Az a gumifal, ott a sikánban zabálja a sárga autókat: Hugo még a felvezető körében benne landolt, nem is tudott menni onnan sehová, ismét állt az edzés. Ma ideje elmaradt Bennaniétól, és amikor a markkói meglátta a gumifalban Valete-et széles mosoly terült el a képén, mert tudta: ez bizony első sor holnap, bármi is történjék!
Ugyan az történt, hogy a pálya megnyitása után López – mint az elvárható volt – megnyerte az edzést, ám mégis Bennani mosolygott a legszélesebben egész Afrikában!
Az időmérő végeredménye így néz ki első pillantásra: López, Bennani, Ma, Valente, Chilton, Michelisz, Monteiro, Loeb, Muller, ám ez koránt sem az a sorrend, amiben holnap el fognak rajtolni a fiúk.
Muller ugye hozta a fent említett büntetését Argentínából, ugyanúgy ütközés okozásáért kapott 5 helyet John Filippi. Valente, Huff, James Thompson, Grégoire Demoustier és Chilton pedig motorcsere miatt indul az első futamon a mezőny végéről.
Ember legyen a talpán, aki kiszámolja a rajtrácsot, de meg fog történni holnap reggelig.
Az első verseny magyar idő szerint 17:15-kor kezdődik.
Szöveg: Magyar Szilvia
Social Profiles