Olasz invázió Monzában, új csapattársa van Nagy Daninak

Fotó: TCR Italy Media

Három versenyző is a soron következő, monzai hétvégén ejti meg debütálását a TCR Európa-kupában – többek között Nagy Dani új csapattársa, az olasz TCR bajnoki éllovasa, valamint a széria fennállásának legelső dél-amerikai versenyzője.

Mint az ismeretes, a TCR Europe előző, asseni hétvégéjén csupán egy Hyundait állított csatasorba a Michelisz Norbert és Bári Dávid által alapított istálló, a M1RA, ugyanis a hírek szerint Nagy Dániel eddigi csapattársának, a Hungaroringen a csapat idei első győzelmét megszerző Francisco Morának elfogyott a pénze, így egyelőre nem tudja folytatni a versenyzést.

Azonban a múlt héten Roberto Colciago és Giacomo Altoé után egy újabb olasz versenyző került a kecskeméti gárda kötelékébe, Nicola Baldan személyében, közös erővel indulva a TCR Italy-ban. Sajnos a vallelungai versenyek meglehetősen balszerencsésen alakultak számukra, mivel a második versenyen egy defekt miatt a 3. helyről kellett kiállnia a 36 éves pilótának. Ennek ellenére viszont nem ér véget az együttműködés, ugyanis ezen a hétvégén, a TCR Europe monzai fordulóján Baldan lesz a bajnoki címért harcoló Nagy Dániel csapattársa.

„Annak ellenére, hogy a vallelungai futamok nem úgy sikerültek, ahogyan szerettük volna, örömmel folytatjuk Nicolával az Európa-kupában is. Igen gyors pilótáról van szó, aki a Monzában szerzett tapasztalataival különösen értékes tagja lehet a csapatunknak ezen a hétvégén” – kommentálta a hír a csapatvezető, Bári Dávid.

„Nagy segítséget kaptam a M1RA-tól a múlt hétvégén Vallelungában, hiszen annak ellenére is versenyképes voltam, hogy még nem vagyok 100 százalékos állapotban a sérülésem után. Az Európa-kupa színvonala nagyon magas, de tudom, hogy a megfelelő helyen vagyok a megfelelő időben. Alig várom, hogy visszaüljek az autómba és szembenézzek ezzel az új kihívással” – idézi a M1RA által kiadott sajtóközlemény Nicola Baldant.

A monzai rajtrácson azonban nem Nicola Baldan lesz az egyedüli pilóta, aki egyébként a TCR Italy-ban versenyez, mivel az olasz bajnokságot vezető Salvatore Tavano egy, a Scuderia del Girasole csapat üzemeltetésében lévő Cuprával áll majd rajthoz. A szicíliai versenyző is komoly tapasztalattal bír túraautós berkekben – annyira, hogy egykor még a WTCC-ben is tudott győzedelmeskedni: 2006-ban Pueblában állhatott fel a dobogó legtetejére.

„Ez egy nagyszerű jutalom, amelyért szeretnék köszönetet mondani a Cupra Racing és a SEAT Motorsport Italia számára. Nem lesz könnyű a dolog, mivel újak leszünk egy rendkívül versenyképes szériában, de a lehető legjobb formámat igyekszem majd nyújtani” – nyilatkozta a nemzetközi mezőnybe való visszatérése kapcsán Tavano. – „Ezt meg is akarom mutatni és jó munkát szeretnék végezni a Cupra Racinggel, de felelősségtudatosságunkból adódóan nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a hangsúly azon van, hogy két hét múlva megszerezzük a bajnoki címet a TCR Italy-ban.”

A nap végén pedig a széria fennállásának első dél-amerikai versenyzőjének szerződtetéséről kaptunk hírt. José Manuel Sapag veti majd meg a lábát ezen a hétvégén az Európa-kupa mezőnyében egy Cuprával, amelyet a spanyol Baporo Motorsport üzemeltet. Annak ellenére, hogy csak 22 éves, az argentin már viszonylag tapasztaltnak mondható, mivel megfordult már az argentin TC2000-ben és a Top Race-szériában, s már TCR-autót is vezethetett – jelenleg az előbbi bajnokságban versenyez egy Citroën C4-essel, és a tabella ötödik helyén áll.

„Nagyon boldog vagyok, hogy a CER-futam és Alcañiz után egy újabb európai eseményen vehetek részt. A TCR pedig egy tökéletes platform, mert túraautó-versenyzőként még tanoncnak számítok. Az meg, hogy egy olyan történelmi pályán versenyezhetek, mint amilyen monzai, valamint egy olyan magas szintű bajnokságban, mint a TCR Europe, tökéletesen illeszkedik abba a sportprogramba, amit az argentin túraautó-bajnokságban teljesítek” – mondta Sapag, aki egyébként meg is nyerte a szóban forgó futamot a szóban forgó Campeonato España Resistencia-bajnokságban.

Kováts Olivér

Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments