Megvetette a lábát a TCR Italy bajnokságban a M1RA, azonban a bemutatkozás keserédesre sikeredett: a Michelisz-csapat Hyundaijával az első futamon Nicola Baldan értékes pontokat gyűjtött, de a második versenyen egy defekt fosztotta meg az olasz pilótát a szinte biztosra vett dobogós helyezéstől. A bajnoki cím pedig már egyértelműen eldőlni látszik Salvatore Tavano javára – már az is elég, ha csupán 8 pontot szerez a monzai finálén.
Ahogyan arról már néhány nappal ezelőtt beszámoltunk, Michelisz Norbert csapata, a M1RA bejelentette, hogy a július balesetét követően visszatérő Nicola Baldannal a volánnál csatasorba állítanak egy Hyundai i30 N-t az olasz TCR-bajnokság vallelungai és monzai fordulóin. Azonban nem a magyar istálló volt az egyedüli ismerős a mezőnyben, ugyanis ezen a hétvégén a Túraautó Világkupában versenyző Kevin Ceccon is rajthoz állt, természetesen a Team Mulsanne Alfa Romeójával.
A szabadedzéseket Baldan az ötödik helyen zárta, míg Ceccon a negyedik és a tizedik lett. Ezt követően, az Andrea Larini balesete miatt egyszer félbeszakított kvalifikáción 1:40.070-es idővel az FP2-n az edzéselsőséget kivívott César Machado győzedelmeskedett – a Target Competition versenyzője, aki egyébként első pole-ját szerezte a szériában, mindössze 27 ezredet adott Cecconnak a #27-es rajtszámú Hondával. Mögöttük, a harmadik helyen jelentősebb hátrányban Eric Scalvini végzett a BRC Racing Hyundaijával. Baldan a hetedik helyre kvalifikált a M1RA gépével.
Az első szabadedzés végeredménye / A második szabadedzés végeredménye / Az időmérő edzés végeredménye
Az első verseny rajtjánál alaposan kipörögtek a második rajtkockából induló Kevin Ceccon kerekei, így a márkatárs, Luigi Ferrara már alig néhány méter alatt megelőzte, mialatt César Machado meg tudta őrizni a vezetést. Azonban a harmadik körben pályára kellett küldeni a biztonsági autót, amiért Gunter Benninger a Cimini-kanyarnál falhoz vágta a Team Wimmer Merk Motorsport #56-os számú Cupráját, amelyet követően, a hatodik körben megejtett újraindításnál Nicola Baldan nyerni tudott egy pozíciót Enrico Bettera hibájából profitálva.
Egy körrel később viszont már vissza is térhetett az élre a Safety Car, miután a targetes Marco Pellegrini Hyundaiján önálló életre kelt a bal első kerék, és elgurult, majd az olasz félreállt a pálya szélén. Az újraindítást követően, a 10. körtől fogva egészen a leintésig egy meglehetősen izgalmas meccs bontakozott ki Ceccon és Baldan között, azonban a M1RA-s addig-addig erőltette, amíg el nem húzott mellette Bettera.
Machado majdnem két másodperces előnnyel szerezte meg első győzelmét a szériában, a portugálon kívül pedig Ferrari és Scalvini állhattak dobogóra, míg Ceccon befutott negyediknek Bettera és Baldan előtt. A bajnoki éllovas Salvatore Tavano két pozíciót bukott a rajthelyéhez képest, hetedik lett a hondás Max Muggelit megelőzve – utóbbi ezzel kivívta magának az első rajtkockás indulás jogát a második futamra. A TOP-10 Federico Paolinóval és a DSG-kategóriában győzedelmeskedő és a TCR Europe-ból már ismert Giovanni Altoéval lett teljes.
Salvatore Tavano a 4-es számú Cuprával villámrajtot vett a második futam elején, így azonnal át is vette a vezetést Max Mugellitől. Mögöttük Nicola Baldan kanyarodott el a M1RA-Hyundaijal, akit Eric Scalvini, Enrico Bettera, Luigi Ferrari és az első futamot megnyert César Machado kezdett el üldözni. Aki szörnyen rugaszkodott el a rajtkockájából a piros lámpák elalvását követően, az Kevin Ceccon volt – a formulaautózás világából érkezett fiatal olasz így se perc alatt visszaesett kilencediknek a második sorból indulva.
A harmadik körben a Baldan mögött haladó Scalvinit aztán egy jobb első defekt nem tervezett boxkiállásra kényszerítette, így a M1RA-pilóta az előtte haladók nyomába eredhetett. Mögötte viszont Ferrara megelőzte Betterát, így a 42-es Racing SA Alfa Romeójával a svájci szép lassan utolérte Baldan és Mugelli kettősét, amelyből utóbbi a hatodik körben kiállni kényszerült, a kardántengely meghibásodása miatt.
Az újabb drámát követően egy nagyon komoly párharc alakult ki Baldan és Ferrara között – olyannyira, hogy utóbbit még figyelmeztetni is kellett, amiért megpöccintette a #8-as Hyundai hátsó lökhárítóját. A lökdösődést kihasználva erre a duóra rövidesen megérkezett Machado, Bettera, Matteo Greco és Kevin Ceccon is. Az utolsó körökben viszont tovább tizedelődött a mezőny, miután a 11. körben Ceccon és Machado összeütköztek, két körrel később pedig – biztos dobogós pozícióban haladva – adta fel a futamot egy defekt miatt Baldan!
Tavano így viszonylag zavartalanul kapta meg idén harmadjára is elsőként a kockás zászlót, Luigi Ferrara és Federico Paolino előtt. Giovanni Altoé lett a negyedik, aki mögött Matteo Greco, Andrea Larini, Massimiliano Gagliano, Peter Gross, Andrea Mosca és Piergiorgio Capra tette teljessé az első tíz sorrendjét.
A következő, egyben az utolsó fordulót Monzában tartják majd, október 6-án és 7-én. Salvatore Tavanót egy hajszál választja el már csak a bajnoki címtől, miután az előnye úgy 35.5 pontos Ferrarával szemben, hogy idén még 43 egység szerezhető. Baldan a negyedik az összetettben, 24 pontos lemaradásban inkább csak matematikai esélyei vannak a harmadik helyre – főleg, ha figyelembe vesszük azt, hogy Greco idén eddig csak két alkalommal nullázott. Ceccon pedig vendégszereplői mivoltából kifolyólag meglehetősen hátul van a pontversenyben, a 21. pozícióban.
Kováts Olivér
Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu
Social Profiles