Mert csodák nincsenek…

Photo Jean Michel Le Meur / DPPI, FIAWTCC.COM

Ehhez pedig csoda kellett volna! Kétszer, a 11. helyről! De így is ez Michelisz Norbert pályafutásának legjobb eredménye. A délutáni, csalódást keltő kvalifikáció után, magyar idő szerint este hétkor felállt a WTCC mezőnye történetének vélhetően utolsó TC1-es nyitóversenyére, Kevin Gleasonnal az első rajtkockában. Kialudtak a piros lámpák, és elrajtolt az első a két mindent eldöntő futam közül.

Gleason megtartotta első helyét, John Filippi, Kris Richard, Mehdi Bennani és Tom Chilton fordultak utána az első kanyarban. Thed Björk ekkor hetedik volt, Michelisz a 11. A második kör elejére Bennani feljött a második helyre, és hamarosan meg is előzte Gleasont és az élre állt. Chilton egy körrel később követte a példáját, a marokkói nyomába eredt, és olyan parázs csatát produkáltak az élen ők ketten, hogy szinte el is felejtettük a világbajnoki címért folyó küzdelmet.

Csata kissé hátrébb is volt, csaknem versenyhosszig tartó: két régi, bár kevésbé jó barát, Yvan Muller és Rob Huff talált egymásra a hatodik helyért, de hiába próbálkozott Huff százszor is, Mullert egy év kihagyás után sem tudta behúzni a csőbe egyszer sem.

Az élen a nyolcadik körre odáig fajultak a dolgok, hogy a két SLR Citroën többször is összeért, kanyarokon keresztül egymás mellett haladtak, és csak úgy röpködtek a kisebb, leváló elemek az autókról. Ez amolyan mindent vagy semmit csata volt, és a srácok úgy is vívták meg! Chilton végül elment Bennaninak, és innentől nem volt kérdéses, hogy haza tudja hozni a győzelmet.

Mögöttük a sorrend – hála a qatari pálya adottságainak – nem változott sokat, Esteban Guerrieri engedte el Micheliszt, de sajnos ez a segítség most kevésnek bizonyult Norbi számára. Így az első verseny pontszerzői sorrendben: Chilton, Bennani, Gleason, Filippi, Björk, Muller, Huff, Catsburg, Michelisz, Guerrieri.

Életem versenye volt! – üvöltötte Chilton a rádióba. – Pont, ami kellett!!

Az első verseny végeredménye

A második futamot Guerrieri kezdte az élről, vitát nem tűrő módon elhúzott, és olyan tempót diktált, amivel esélyt sem adott a mögötte lévőknek, hogy utolérjék. Huff nagyon megharcolt a Volvókkal, hogy a második helyen fejezhesse be az első kört, főleg Catsburg próbálta akadályozni ebben, de az egykori világbajnok nem hagyta magát. Negyedikként Björk jött ki az első kanyarok utáni tumultusból, Kris Richard pedig megelőzte Bennanit és később Mullert is.

A második körben a pontszerző helyeken így állt a mezőny: Guerrieri, Huff, Catsburg, Björk, Chilton, Richard, Muller, Michelisz, Filippi, Michigami. Ez később is csak egyetlen ponton változott: Muller és Bennani addig kakaskodtak egymással, amíg autóik össze nem értek, és olyan szerencsétlenül, hogy Bennani defektet kapott. A boxba hajtott, kiszállt az autójából, és ezzel egyben a privát bajnoki címért folyó csatából.

Michelisz támadta ugyan Mullert, de Yvan most sem hagyta magát, így a második kör állásához képest a befutó – Bennanit leszámítva – mit sem változott! Amilyen sziporkázó, nehéz és kiegyensúlyozott volt a csata a világbajnoki címét, annyira volt unalmas ezen a pályán a körözgetés. A magyar szurkolók szempontjából Michelisz a lehetetlent üldözte, a Volvo szempontjából az volt a fontos, hogy Björk mindkétszer pontszerző helyen hozza haza az autót, épségben.

A második verseny eredménye

A WTCC történetének utolsó világbajnoka Thed Björk lett, utolsó győztese Esteban Guerrieri, és az utolsó privát bajnoki címet Tom Chilton vihette haza. Mindannyian megharcoltak érte, és tény, hogy valahányszor áthalad egy győztes a célvonalon, 15 vesztest hagy maga mögött. Ugyanakkor a második hely, egy világbajnoki sorozat gyári versenyzőjeként kiváló eredmény, és mindenki büszke lehet rá, aki ezért szurkolt.

A svédek is büszkék voltak mind az egyéni, mind pedig a gyártói világbajnoki címükre. Kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottak egész évben, nagyobb ingadozások és technikai bakik nélkül, így megérdemelten nyerték meg mindkét címet.

Hogy mit hoz a jövő, az a döntéshozókon múlik, de jelenleg úgy tűnik, hogy WTCC-t, jelen koncepció szerint legalábbis, utoljára láttunk. Az idény végére azonban nem tudunk még pontot tenni…

Magyar Szilvia

Comments

comments