Úgy 10 napja dobtuk fel a kérdést a közösségi médiában, hogy a WTCR versenyzői közül ki miért vezet azzal a rajtszámmal, amivel. Az első részben megtudhattuk Michelisz Norbert, Aurélien Comte, Thed Björk, Rob Huff, Gabriele Tarquini, Yvan Muller és Yann Ehrlacher rajtszámának titkát. A mai epizódban Nagy Norbert, Tom Coronel, James Thompson, a Comtoyou versenyzői, és Mato Homola mondják el, hogy van-e oka a rajtszámuknak, és ha igen, akkor mi az.
#8 Nagy Norbert – Még a házszám is…
Amióta én Nagy Norbertet ismerem, mindig is 8-ast láttam az autóján. Az ETCC-ben és a WTCR-ben is. Az ETCC tavalyi második helyezettje a Slovakia Ringen már a dobogó második fokáról integetett le, volt is nagy öröm a Zengőnél a zöld nyolcas körül. Na, de honnan a 8-as?
„A legelső kis gokartos rajtszámom volt a 8-as. (Igazából 308-as, de ott mindenkié háromszázvalahányas volt.) Történetesen ez a házszáma annak a háznak is, amiben Pesten lakom, és annak is, amiben vidéken. Valahogy mindig előkerül ez a szám” – mondta Norbi.
#9 Tom Coronel – A főnök kért egy kisebbet
Coronel szép nagy rajtszámokkal versenyzett pályája elején, egyszerűen azért, mert szeretett nagy rajtszámokkal versenyezni.
„Amikor Tom Chilton a csapathoz került (még a ROAL Motorsporthoz 2014-ben), akkor Roberto (Ravaglia, a ROAL egyik tulajdonosa) kért meg arra, hogy válasszak egy kisebb rajtszámot. Chili az elérhető legkisebb rajtszámmal akart versenyezni, és az a hármas volt. És Roberto azt mondta, hogy elég hülyén néz ki, hogy ő 3-mas én meg 69-es. Erre mondtam, hogy jó, akkor legyen a 4-es. Aztán ez a 4-es nem jött be, Chili is elment, és Roberto mondta, hogy a 9-essel
nyert valamit, mi lenne, ha én is azzal versenyeznék.”
Akkor a választás nagyon is bejött Coronelnek, mert abban az évben, amelyikben a 9-esre váltott, két futamot is megnyert a ROAL Motorsport Chevrolet-jával. Sajnos, ma már nincs ROAL Motorsport, és ahogy eddig láthattuk, többé már nem sok szerencsét hoz a 9-es Tommynak. Lehet, hogy jövőre ebből ismét csere lesz?
#15 James Thompson – Mindegy az!
Igazából James Thompson az, akinek a rajtszámaira soha nem emlékeztem. Hamar ki is derült, hogy miért: soha nem volt neki állandó.
„Nincs egy rajtszám, amihez ragaszkodnék, mivel nem vagyok babonás. Egyszerűen hagyom, hogy a csapat egy számára megfelelővel nevezzen be engem.”
A Münnich Motorsportnál jónak látták a 15-öst, eddig minden évben, ha rövidebb távú memóriám nem csal…
#20-21-22-23 Comtoyou Racing
A rajtszámok utáni nyomozásban érdekes tényre derült fény, amit Frédéric Vervisch sajtósától tudtam meg: mégpedig arra, hogy a Comtoyou ragaszkodott ahhoz, hogy a 20-23-ig terjedő számsorból válasszanak a versenyzői rajtszámot. Az indokot a sajtós nem közölte.
#22 Frédéric Vervisch – Ausztrál emlékek
Ennek megfelelően Vervisch is innen választhatott, és a négy szám közül csak egyhez fűződött különösebb emléke: a 22-höz. „Amikor indultam a Bathurst 12 óráson, ez volt az autónk rajtszáma. Jó eredményt értem ott el, jó emlékek kötnek hozzá, azért választottam ezt a számot a négy lehetséges közül” – mondta Fred.
#23 Nathanaël Berthon – Elvárások
Az ifjú franciának túl sok múltja nincsen, pláne nem a túraautózásban, így aztán túl sok emléke sincs, ami alapján számot választhatott volna magának. Mivel a csapat amúgy is megkötötte a kezét, és amúgy sem ragaszkodott semmihez, egyszerűen csak azt mondta: 23. „Igazából semmi története nincs a 23-as számnak. Év elején, amikor felvettem, azt vártam, hogy majd a WTCR ad hozzá egy történetet” – mondta Nat, egy vállvonogatós emoji kíséretében.
Nos, sajnos egyelőre nem tűnik úgy, hogy az első éves szereplése kifejezetten egy történetet tartogatna, amit a 23-mal együtt éltek át, de ki tudja? – Az idénynek még nincs vége!
#70 Matteo Homola – Az életem része
A szlovák fiú immár harmadik éve használja zsinórban a 70-est, mert pont ennyi ideje a 7-es mindig foglalt. Idén éppen csapattársa, Aurélien Comte tette rá a hetesre a kezét, de Homola úgy érzi, a 70 most már mindig az ő száma marad.
„Ha jól emlékszem, ez a harmadik év, hogy 70-essel versenyzek – kezdte Mato. – Ez a 7-esből jön, ami egyfajta szerencseszám volt nekem. Mivel az elmúlt években a hetes mindig foglalt volt, úgy döntöttem, hogy megtoldom egy 0-val, így lett 70. Igazság szerint ez bejött nekem, ezért megtartottam. Ezen felül a 70-es passzol a nevembe és logómba is, így: MA70 Homola, szóval most már elmondhatom, hogy az életem részévé vált.”
Sajnos, a cikk megjelenéséig több versenyzőtől választ nem kaptunk, így a sorozatot itt most lezárjuk.
Magyar Szilvia
Social Profiles