A TCR monacoi fordulóját előrébb hozták és felköltöztették Monzába, így aztán történetesen éppen ütötte a WTCC hungaroringi versenyét. Stefano Comini állandó csapattársa megérkezett már Spaban és marad is: Frédéric Vervisch, ugyanakkor Rob Huffnak dolga lévén a Hungaroringen Jaap van Lagen helyettesítette.
A monzai pálya többek között arról is híres, hogy kiválóan lehet rajta szélárnyékolni, az időmérő edzés ennek jegyében telt. A M1RA versenyzői az elején mentek tovább a Q2-be, és ott is a második és a harmadik helyen végeztek. Vervisch megszerezte a pole-t, mögüle Roberto Colciago, Tassi Attila, Davit Kajaia, Mato Homola, Pepe Oriola, Jean-Karl Vernay, Stefano Comini, James Nash, Hugo Valente, Jaap van Lagen és Ficza Ferenc indulhattak másnap az első versenyen.
A rajt egészen sima volt. Az első sikánig, ahogy az lenni szokott Monzában. Ekkor Colciago vezetett, aki hatalmasakat ugratott a fekvőrendőrökön, a fél mezőny gázolt tökön-babon át, csakhogy a tömeges ütközéseket elkerüljék. Az első kör végén Colciago vezetett Tassi, Vervisch, Kajaia, Oriola és Vernay előtt. Altoé megállt az egyik kavicságyban, vélhetően az első kanyaros lökdösődés okozta műszaki hibával.
A második körben a mezőnyt alaposan megkavarta ugyanaz a sikán, mint az imént. Többen is visszacsúztak, Kajaia az utolsó helyre esett vissza Vervisch-sel történő ütközése nyomán. Comini az utolsó előtti helyen haladt.
Még csak a negyedik körben jártunk, máris annyi ütközés, szabálytalanság, átvágás, autótörés volt az első sikánban, mint talán a pálya történetében összesen, s eddig mégis csak két autót vontak vizsgálat alá. Vervisch-nek füstöt okádott az autója (a gumi és a karosszéria elemeinek találkozása miatt), Borkovic és Nash olyan csatát vívtak, hogy csak úgy röpködtek a kisebb karosszéria darabok, Ficzát figyelmeztették fekete-fehér zászlóval a pályalimitre.
Féltávnál Morbidelli három, Comini egyenesen négy helyet akart előre jönni egyszerre. Colciago mögött Tassi, Oriola, Vernay és Ficza volt a sorrend, a többiek általában esetlegesen keveredtek ki az első sikánból.
A 9. körben Tassi hibázott, a kavicságyból hozta vissza az autót, akkor már csak Oriola mögé. Attila az utolsó kör elején próbált visszatámadni, de ez nem sikerült neki a sikán előtt, és elveszettnek hittük a lehetőséget, de alig néhány méterrel később Oriola autójának hátuljából is füst szállt fel (valószínűleg szintén a gumi és a sérült sasszé egy darabja ért össze), és Tassi visszaszerezte a dobogó második fokát.
A befutó végül Colciago, Tassi és Oriola volt a dobogós helyeken, a későbbi vizsgálódások során egy versenyzőt büntettek meg: Ficza Ferenc kapott 10 mp-et jogosulatlan előnyszerzésért (levágta a sikánt), így az ötödik helyről a 10.-re esett vissza a végeredményben.
A második versenyre Valente, Nash, Comini, Vernay volt a fordított rajtrács első négy helyezettje, Jaap van Lagent a végére sorolták motorcsere miatt.
Az első sikán ismét megkeverte a kártyákat, ennek esett áldozatul többek között Valente, Tassi és Borkovic is. Az első kör közepén már Comini vezetett Nash, Vernay, Oriola, Homola és Colciago előtt. A verseny kevésbé hasonlított egymás autóját és a pálya környékét szétverő versenyre, mint a tegnapi, inkább volt már autóverseny kinézete, és inkább futották a pályán, mint mellette.
A hatodik körre Colciago már Vernay-t előzte, feljött a harmadik helyre. Még mindig Comini vezetett Nash előtt, Borkovic-nak annyira megsérült az autója, hogy fel kellett adni a versenyt, már a boxutcából nézte a többieket. A következő körben Colciago Nasht is megelőzte, Vervisch pedig faképnél hagyta Vernay-t.
A M1RA olasza ezután folyamatos nyomás alatt tartotta a vezető Cominit, majd a 10 kör elején előzésre szánta el magát. A két autó összeért, Comini bevette a sikánt, Colciago átdobta rajta az autót…
Az olasz eztán csak a megfelelő helyet kereste a pályán, hogy visszaengedje maga elé Cominit, hogy elkerülje a büntetést, ugyanakkor az immár harmadik Vervisch-t nem szerette volna elengedni ennek okán.
Vernay az utolsó kör elején tökön-babon át jutott a második pozícióba az ötödikből, neki is komoly visszaszámlálás kezdődött, hogy hová sorolhat vissza büntetés nélkül. Colciago tovább nézelődött, még utoljára a Parabolicában is próbálkozott, ám Comini tartotta magát és megnyerte a versenyt.
Mögöttük szorosan érkezett az első 11 versenyző a következő sorrendben: Vervisch, Nash, Vernay, Homola, Kajaia, Oriola, Tassi, Ficza, van Lagen.
A második verseny végeredménye
A M1RA tehát egy győzelemmel és további két dobogóval lett gazdagabb, 175 ponttal vezeti a csapatok bajnokságát. Colciago (97 pont) lőtávolban van Vernay-hoz (113), akinek van Lagen sajnos nem sokat tudott segíteni a műszaki problémái miatt. De Comini (95) is szorosan ott van Vernay nyomában, a harmadik helyen. A következő versenyt Ausztriában rendezik június 10-11-én.
A versenybíróság utólag a következő versenyre 5 helyes rajtbüntetéssel sújtotta Roberto Colciagót ütközés okozásáért.
Magyar Szilvia
Social Profiles