Érkezők, maradók, távozók

mezőny

Megszokhattuk, hogy a makaói futam után sorozatban jönnek a bejelentések arról, hogy a jövő évben mi fog változni a mezőnyben, ki hol folytatja, ki jön, ki megy el. Lássuk, hogy mit tudunk eddig!

Mint az már közismert: a Citroën a “győztes csapaton ne változtass!” taktikát követi, a Honda és a Zengő Motorsport információira egyelőre várnunk kell, a Lada pedig a megszokott felállásban, de a sárga Vestával várja 2015-öt. A többi azonban a privát szférára tartozik, ami pedig nagyon drága lett, amióta az új TC1-es autókkal versenyeznek a WTCC-ben. Így máris van néhány olyan bejelentésünk, aminek talán kevésbé örülhetünk.

A legjelentősebb ezek közül talán az, amit Franzt Engstler néhány nappal korábbra ígért, és tegnap meg is tett: csapata elhagyja a WTCC-t anyagi okok miatt, és minden bizonnyal a TC3-ban folytatja Volkswagen Golfokkal. A BMW egyáltalán nem gyárt már túraautót a DTM kivételével, és amit eddig használt Engstler csapata, sajnos már egyetlen sorozatba sem fér be, viszont ragaszkodtak a német márkához, így esett a választásuk a VW-re. Így történt, hogy a WTCC oszlopos privát csapata, mely 8 évig tartott mindenhová a mezőnnyel és sok-sok érdekes dolgot ért meg (gondoljunk csak a Safety-car-hunter esetre) és mutatott nekünk, nézőknek is, többé már nem lesz ott a paddockban, nem áll a rajtrácson, és nem nyeri a Yokohama trophy-kat.

A ROAL Motorsport marad, csak éppen azt nem tudni, hogy Coronel hol talál megfelelő szponzorokat a projekthez. Mint azt a holland a Touring Car Times-nak elmondta: nagyon szívesen maradna a ROAL-lal, hiszen nagyon régóta ismerik egymást és dolgoznak együtt sikerrel és kölcsönös megelégedéssel, mindazonáltal a privát csapatoknál még mindig úgy áll a helyzet, hogy a versenyző hozza a pénzt. És a WTCC nagyon drága lett az idei évtől.

Ugyanakkor Tom Chiltonnak erre nincs gondja, amíg az édesapja keríti elő a pályafutásához szükséges anyagiakat. Ő is elmondta, hogy nagyon szívesen maradna a ROAL-lal és az RML által felkészített Chevrolet-vel. „Úgy gondolom, hogy a ROAL nagyon jó munkát végez, Tom és én vagyunk a két első Chevrolet az összetettben, és megnyertük a Yokohama Csapatbajnokságot, szóval a legjobb helyen vagyok, ahol csak lehetek… Az RML fejlesztések nagyszerű előrelépést mutatnak, minthogy az RML a legprofibb túraautó csapat a bolygón!” – nyilatkozta Chilton a tőle megszokott vidám lelkesedéssel.

Kevésbé volt kitörő öröm Gianni Morbidelli hangjában, amikor arról beszélt Neil Hudsonnak, hogy egyelőre úgy néz ki: a tartós visszatérése a sorozatba mindössze egy évre korlátozódott, ugyanis jelenleg úgy áll a helyzet, hogy René Münnich-nek egy autóra lesz pénze, azt pedig ő maga fogja vezetni.  „Részemről nagyszerű lenne maradni és folytatni, felhasználva az idén gyűjtött tapasztalatokat, de jelen pillanatban semmilyen lehetőséget nem látok.”

Úgy tűnik, Hugo Valente maradhat a Camposnál, de mind az ő, mind pedig Dusan Borkovic sorsa a szponzorok meglététől függ.

Azt pletykálják továbbá, hogy az újonnan érkező csapat, a Citroënekkel futó Sebastian Loeb Racing egyik ülésére pályázik Mehdi Bennani. A pletykának már csak azért sincs túl erős alapja, mert a Proteam lassan teljes egészében átment a marokkói királyi és a Bennani család tulajdonába. Nem a szó szoros értelmében, hiszen még mindig egy olasz csapatról van szó, de láthatóan egyre inkább Bennani köré épül ez a csapat. És ha most Bennani elmenne az SLR-hez, vajon mi lenne az olyan gondosan köré formált Proteammel?

Az SLR azonban nem új csapat a pályaautózás tekintetében, bár most lépnek először világbajnoki szintre, nem a nulláról kezdik, és valószínűsíthető, hogy Sebastien Loebnek nagyon is konkrét elképzelései vannak arra vonatkozóan, hogy kiket ültet majd a volánok mögé. És kevésbé valószínűsíthető, hogy a mostani mezőnyből válogatna magának versenyzőt.

Ma Quing Hua esetével kapcsolatban állítják egyesek, hogy Yves Matton következő mondata: „Megérdemli, hogy legyen egy teljes szezonja jövőre, ezért dolgozunk azon, hogy találjunk egy csapatot számára.” azt jelenti hogy ő lesz az SLR egyik versenyzője. Ezt a fent vázolt „Loeb tudja, hogy mit akar és kivel” szituáció egyértelműen cáfolja.

További pletyka, hogy a Volvo azért hívta vissza Robert Dahlgrent Ausztráliából, mert a WTCC-ben szeretnének kikötni a lehető legrövidebb úton. A Volvo régóta csinálja ezt: több sorozatban is futtat projekteket, és emellett néha nekiáll a WTCC-nek. Több éves készülődés után fel is tűnik, részt vesznek pár versenyen, aztán eltűnnek egy hosszabb időre. Szóval lehet, hogy jövőre ismét benéznek.

Valamint régi ismerőseink Stefano D’Aste és Alain Menu állítólag arra várnak, hogy legyen hely számukra a 2015-ös mezőnben.

Egyelőre ennyi az összes konkrét és kevésbé konkrét információ, ami rendelkezésünkre áll.

Szöveg: Magyar Szilvia

Fotó: fiawtcc.com

Comments

comments