A TCR Bahreinben ismét csatlakozott a F1-hez mint betétfutam. Így a szokásos időbeosztás lépett életbe: szombaton van az időmérő és az első verseny, vasárnap pedig a második verseny.
Michela Cerruti visszaült egy Alfa Romeóba a grúz versenyen beugrós pilótájuk helyett, más szempontból a mezőny jórészt változatlan, ám még mindig csak 16 autót számlál. (A többiek a következő fordulótól csatlakoznak.)
Az időmérő edzésen különösebb említésre méltó dolog nem történt, talán csak annyi, hogy Stefano Comini nem tudott a Q2-be kerülni. Mato Homola a friss Opellel megszerezte élete második TCR pole-ját, ám mégsem rajtolhatott az élről, hiszen a szabadedzést követően motort kellett cserélni az autójában, ezért a rajtrács végére száműzték.
A pole-t így Pierre-Yves Corthals örökölte meg, mögötte Hugo Valente, Roberto Colciago, Davit Kajaia, Jean-Karl Vernay, James Nash, Tassi Attila, Dusan Borkovic, Ficza Ferenc és Gianni Morbidelli álltak az első 10 rajtkockában.
Bár csak a harmadik helyről indult, Colciago már az első kanyarban az élre állt. Mögötte nagy helyezkedés, rettentő lökdösődés alakult ki, Vernay le is sodródott a pályáról. A kör végére beállt a Colciago, Valente, Corthals, Kajaia sorrend, ám hátrébb továbbra is túl sokan voltak egyszerre ugyanabban a pozícióban.
A harmadik körben Kajaiát láttuk lelassulni, akkor még nem tudtuk, hogy egy Vernay-jal történt koccanás következtében kényszerült kiállni. A versenybíróság vizsgálni kezdte az esetet. Kb. ezzel egyidőben ért össze Morbidelli Homolával, és annak ellenére, hogy ez tényleg csak jelentéktelen érintő volt, a versenybíróság ezt is vizsgálni kezdte.
Az utolsó pontszerző helyet Stefano Comini több próbálkozás után tudta átvenni Ficzától, majd Morbidelli a 10. pozícióba küldte vissza a magyar srácot.
A hetedik körben Corthals figyelmeztetést kapott, mert rendszeresen átlépte a pályalimitet a hatodik és a 10. kanyarban is. Borkovic utolérte és támadni kezdte a belgát a harmadik helyért. Ezt kihasználva Vernay bújt be a szerb mellé, és egy darabig úgy nézett ki, hogy meg is előzi, de Dusant nem olyan fából faragták.
Néhány kanyar múlva a szerb újra próbálkozik, ezúttal Vernay szemfülesebb, kettőt egy csapásra, Borkovic meg Corthals játszhattak tovább a negyedik helyért… Végül Dusan állt be abba a pozícióba az Alfával. Oriola megelőzte csapattársát, Nash-t, a versenybíróság pedig ismét ténykedett: most Borkovicot és Corthals-t vonta vizsgálat alá.
(Köztünk legyen szólva, hogy a versenybíróság, vagy inkább a technikusok foglalkozhattak volna ehelyett azzal, hogy körszámlálót varázsoljanak a képernyőre.)
Mindez az utolsó körben történt, a pályán az eredmény nem változott, így Colciago hazahozta a M1RA-nak az első helyet, Valente a Craft-Bamboo-nak a másodikat és Vernay a Leopard Racingnek a harmadikat.
Mögöttük Borkovic, Corthals, Oriola, Nash, Comini, Morbidelli és Altoé végeztek a pontszerző helyeken. Ez egyben azt is jelenti, hogy Colciago, holtversenyben Vernay-jal az összesített ponttábla élén áll, 40 ponttal.
Úgy tűnik, végül a versenybíróság is talált magának más elfoglaltságot, és nem hozott elmarasztaló döntést, mely befolyásolhatta volna a végeredményt.
Michelisz Norbert és a M1RA vezetősége jól választott, amikor Roberto Colciago mellett döntött, a korosodó, ám még koránt sem túl öreg olasz boldogan ünnepelt a dobogón – rózsavízzel…
A következő versenyt vasárnap 11:55-től lehet a Youtube-on élőben követni.
Magyar Szilvia
Social Profiles