A Volkswagen Fun Cup hétvégi, Spában rendezett 25 órás megbízhatósági versenyén sok olyan versenyző indult, akiket máshonnan is ismerünk. Többek között két TCR Európa-kupa győztes: Pierre-Yves Corthals és Aurélien Comte.
De itt tekerte a kormányt a hétvégén az egyébként pole pozíciót futó McDonalds Racing by Comtoyou csapatában Frederic Vervisch csinos menedzsere Angelique Detavernier, láttuk dobogóra állni valamelyik alkategóriában Antonio Liuzzit és Maxime Martint is, valamint az Andros Trophy állandó szereplői Olivier Pernaut és Benjamin Riviére is benéztek. Sőt, utóbbi párosnak szombaton még Monzában volt versenye, ott is dobogóra állt, majd gyorsan átugrottak Spába, hogy a verseny második felébe bekapcsolódva szintén felmászhassanak a kategória-dobogóra.
Egyszóval a felhozatal nem volt rossz… A TCR szempontból érdekes páros a Mega by DDK Racing név alatt, a 421-es kicsi kocsival futott, egészen pontosan az alábbi összeállításban: Claude Pirson, Vincent Radermecker, Corthals és Comte. A kvartett az időmérőn a 11. helyet szerezte meg. A kezdő és a befejező ember is Comte volt, aki olyan 15 perc alatt egerészte magát előre vezető helyre a 11. rajtkockából. Végül az egyébként nagyon aranyos, vidám festéssel bíró, 421-es kis bogár, pontosan 421 megtett körrel az összetett 6., a kategória 5. helyén zárt, 25 órányi zümmögés után.
A versenyt a DRM Autographe Cup csapata nyerte, a második a Socardenne Milo, míg a harmadik a Maxime Martint is a soraiban tudó Groupe Lemoine by M3M alakulata lett. (A teljes eredménylista itt érhető el.)
Ami pedig azt illeti, hogy régi Európa-kupa győzteseink miért is a Fun Cupban múlatják az időt, erre Corthals részéről nagyon egyszerű a magyarázat: a sorozat megfizethető és szórakoztató (ellentétben a TCR Europe-pal például). Comte először pár hete került a csapathoz, egy honfitársát helyettesíteni, de annyira megszerették, hogy ha már egyszer munkanélküli lett egész idényre, és ráért erre a hétvégére, boldogan meginvitálták erre a versenyre is. A kis francia nem maradt adósa sem a csapatnak, sem a sorozatnak. A kommentátor szerint „a pénteki autogramosztásnak egyértelműen ő volt a sztárja”, míg csapatvezetője az utolsó etapja alatt úgy nyilatkozott róla, hogy szakmai alázata és professzionális hozzáállása is emelte a csapat színvonalát.
Meglepő módon a Volkswagen versenybogarai igen tartósak, a 105 induló közül 95-en végigzümmögték a 25 órát, és a többiek is csak az utolsó órában kényszerültek feladni a versenyt.
A 25 órás bogárvirrasztás (hivatalos nevén Volkswagen Fun Cup 25 hours) Spában véget ért, de nincs még semmi veszve. Ha nem voltunk ott (márpedig a Belga kormány megszorításai miatt nem lehettek sokan a helyszínen), remélhetőleg hamarosan lerázzuk magunkról a koronavírusnak még az emlékét is, és elmehetünk a következőre…
Magyar Szilvia
Social Profiles