Bajnoki cím a gumifalból

ytAz utolsó versenynapjához érkezett a 2012-es WTCC világbajnokság Makaóban, és ahogy az jó sorozatokhoz illik, itt dőlt el minden fontos kérdés.

Az első futam szokás szerint repülőrajttal indult, az első hat autó gond nélkül vette is a kanyarokat, de a hetedikként haladó Bennani beleállt a falba, és a teljes mezőny ott ragadt mögötte. Szerencsére senki nem törte rommá az autóját, így némi tolatgatás és pályabírói segítség után ismét a már fél körös előnnyel az élen haladók üldözésébe kezdhettek…

Persze a hirtelen jött ideiglenes dugó nagy segítségére volt a három Chevinek, és a további három delikvensnek (Gabriele Tarquini, Darryl O’Young és Tiago Monteiro), akiknek sikerült megúszniuk a dugót. Hogy közülük egyik sem volt harcban egyetlen bajnoki címért sem, az már mellékes…

A Chevrolet-k megverekedtek az élen, a privátok hullottak hátul. Még csak a második körben jártunk, amikor elveszítettük Stefano D’Astét és Michelisz Norbertet, de hamarosan a boxba hajtott Pepe Oriola is.

Huff megelőzte az addig vezető Mullert, és nem sokkal utána a falhoz dörgölte autóját, így aztán ő is a boxban kötött ki. Michelisz autóját a hetedik körre összerakták a szerelők, és így ő visszamehetett a pályára, ám a többieknek a veszteglés és az autószerelés jutott osztályrészül, hogy legalább a második futamra ne legyen minden veszve.

Menu gyenge kísérletet mutatott be Muller előzésére, így aztán a kockás zászló Muller, Menu, Monteiro, Tarquini, O’Young és Coronel sorrendben intette le a mezőny első felét. Később a többiek is befutottak… A hondának visszatérése óta 3 versenyhétvégére volt szüksége egy dobogóhoz. Ezt nevezem teljesítménynek!

D’Aste kivételével mindenkinek készen lett a második futamra az autója, így az olasz csak a boxutcából rajtolhatott, a többiek a rajtrácsról. A felvezető kör előtt Oriola ott ragadt az első sorban, kénytelen volt az élre kaptatni, ha a helyéről akart rajtolni.

Kialudtak a piros lámpák, amit Alex MacDowell ezt egy kicsit későn reagált le, Michelisz kilőtt mögüle, mint egy rakéta, és egyből az élre állt.

Michelisz, MacDowell, Oriola sorrendben haladtak az élen, ám ekkor jött Charles Ng és beleállt a falba… MacDowell megelőzte Norbit, Menu pedig Oriolát, majd a 3. körben Micheliszt is.

Hogy aztán MacDowell ezek után hogyan került annyira hátra, hogy kisebb összetűzése lehessen Yvan Mullerrel, azt már nem láttuk, csak azt, hogy Muller meglökte a britet egy előzési kísérlet során, így Alex nagy sebességgel a gumifalba csapódott. A pálya telis tele lett alkatrészekkel. Szerencsére a pilóta épségben hagyta el a roncsot. A versenybíróság a pályára küldte a biztonsági autót és vizsgálni kezdte az esetet.

A Safety Car mögött az állás: Menu, Michelisz, Oriola, Huff, Muller.

Coronel autójába idegen alkatrészek kerültek, így feladta a versenyt.

A futam 11 körösre nyúlt a biztonsági autós fázis miatt. Alig hagyta el azonban a pályát a Safety Car, azonnal jöhetett is vissza, mivel Oriola addig próbálkozott az előzéssel, hogy belelökte Michliszt a falba, olyan ügyesen kivitelezve mindezt, hogy végül ő maga is mellette végezte. Így esett, hogy a Yokohama Trophy összes esélyese a védősávban fejezte be a futamot, tehát Michelisz Norbert bajnoki címet ünnepelhetett…

Térjük vissza egy pillanatra az elejéhez, mert így ugyan Menu vezetett, de Huff feljött a második helyre, Muller elé. Az állás már nem változott, mert a biztonsági autó az utolsó kanyarra engedte el a mezőnyt, így az összetett bajnokság győztese Robert Huff lett, 12 pontos előnnyel.

A végkövetkeztetés pedig mindezeket látván ez: A Zengő és Michelisz Norbert a Yokohama Trophy győztese, a Chevrolet teljes dobogóval búcsúzik a sorozattól, és megünnepelheti Robert Huff első bajnoki címét is.

Tarquini csapata, a Lukoil Seat megszűnik, az olasz Monteiro csapattársa lesz jövőre a visszatérő Hondával.

Hogy a Zengő mivel vág neki a jövőnek, az még találgatások tárgya, ugyanúgy, mint ahogy az is, hogy a világbajnok Huff és Alain Menu hol fogják folytatni… Muller elmegy ralizni a hírek szerint, Sebastien Loeb pedig sok-sok sikeres ralis év után a WTCC felé tart.

Érdekes téli szünetnek nézünk elébe… Egyelőre azonban csak ünnepeljünk!

Fotó: fiawtcc.com

Comments

comments