B-3-dobogó Oscherslebenben

b3germanykep

Fotó: TCR Official

 A tegnapi első soros eredmény után a mai napot is piros tintával írják fel a B3 emlékkönyvébe. Ma ugyanis összesen 3 dobogót szerzett a csapat az oscherslebeni versenyen, és Mato Homola hazavihette élete első TCR győzelméért járó kupáját is.

Nem volt könnyű verseny, ezen a pályán nem is lehet az. Hol esett az eső hol nem, egészen a rajt pillanatától, de igazán vizes verseny nem alakult ki, inkább csak az ablaktörlőkre volt szükség néha.

Mikhail Gracsev és Gianni Morbidelli mindazonáltal minden valószínűség szerint semmivel sem szeretné beírni ezt a hétvégét az emlékkönyvbe, mivel versenyzésből nem sok, balszerencséből annál több jutott nekik.  Már rögtön az első kanyarban  a bukótérben bóklásztak, nem is önszántukból. Velük tartott egy darabon Szergej Afanaszjev is.

Őket leszámítva a mezőny rendben hagyta el a rajtrácsot, Dusan Borkovicot James Nash, Mato Homola, Antti Buri, Jean-Karl Vernay, Stefano Comini, Tassi Attila, Michela Cerruti, Afanaszjev és Kajaia követte, Gracsev és Morbidelli a mezőny után eredt.

Az első kör végére Homola, majd a második fordulóban Buri is megelőzte Nash-t. A harmadik körben Tassi Attila kicsúszott és a kavicságyba ragadt. Borkovic is nagy lendülettel ment el füvet nyírni, ugyanakkor ő magától visszatalált a harmadik pozícióba, míg Tassi autóját úgy próbálták vontatni… Erre bejött a biztonsági autó. Egyszer csak az szúrt szemet, hogy Tassi, mintha mi sem történt volna, halad a mezőny után. Vontató el, biztonsági autó ki.

A verseny továbbra is rengeteg megcsúszással, lökdösődéssel, túl szoros előzéssel és kisebb balesetekkel folytatódott, Homola vezetett Buri és Borkovic előtt, de a finn több hibát is vétett és hátracsúszott.

Borkovic továbbra is nyomás alatt autózott, leginkább önmaga részéről, hiszen idejét látta végre a kockás zászló alatt elhaladva befejezni a futamot. Ám az erőlködés továbbra is szülte a hibákat: például a kilencedik körben történt újabb kicsúszása után a fél mezőnynek kellett mindent megtennie annak érdekében, hogy nehogy tömegbalesetbe fulladjon a hely, ahol Dusan ismét csatlakozott hozzájuk. Szerencsére az ütközéseket ezúttal elkerülték, és a sorok is rendeződtek.

A tizedik körben továbbra is Homola vezetett, Tassit kiintették fekete zászlóval, Buri pedig Pepe Oriolával került összetűzésbe, minek következtében a spanyol a pálya mellett maradt.

A 12. kör első kanyarjában Comini csúnyán elfékezte magát, a bukótérbe csúszott, pár másodperccel később Gracsev is követte példáját ugyanott, ő meg egyúttal már Cominibe is csúszott, és ekkor újra bejött a Safety Car.

Borkovic végül az utolsó körben előzte meg Nash-t, így beállítva a végeredményt, és a B3 idei legjobb eredményét is egyben: kettős győzelmet.

Igazi, nagy-nagy közép-európai örömben úszott a boxutca és a dobogó, Homola büszke volt és volt is mire. Nem csak élete első TCR győzelmét szerezte meg, de egyúttal az összetett élére is állt, igaz csak egy ponttal. És hosszú hetek óta Borkovic arcán is ott volt a mosoly: bár többször tűnt úgy, hogy ez  a verseny szintén a “katasztrófa” körébe fog tartozni, Dusan hősiesen megküzdött – leginkább persze saját magával – és befejezte a futamot. Volt minek örülni hát!

Az első verseny végeredménye.

 

A második futamot Davit Kajaia kezdte az élről, s egy darabig ott is haladt. Ugyanakkor úgy tűnt, hogy Morbidelli és Gracsev mellett Vernay és Comini is “race disaster” kategóriára váltott a hétvégén: Gianni és Stefano egymással szemben maradtak állva az első kanyarban, miután egyiküket kiforgatta Peter Fulin (a mezőny elhaladtával utánuk mentek), majd a kör közepén Vernay szállt a kavicságyba és bele is ragadt.

Egy körön belül feladta még Fulin és Buri is.

A verseny, az elsőhöz hasonlóan bővelkedett akcióban, koccanásokban, kicsúszásokban, kisebb balesetekben, Homola még egy kétkerekezést is bemutatott a sikánban, majd szalámit játszott egy Afanaszjev és Nash alkotta szendvicsben. A Bamboo autói végül elmentek és egymást szórakoztatták a továbbiakban, a szlovák fiú legnagyobb megnyugtatására.

Kajaia sokáig vezette a versenyt, de aztán Oriola és Borkovic is megelőzte, mielőtt a 11. körben elnézett egy féktávot és a gumifalban landolt.

Comini előbb Cerrutival meccselt nagyot a kilencedik helyért, később Tassi Attilában akadt emberére. Az ifjú magyar nem ijedt meg éppen attól a ténytől, hogy a tavalyi bajnokot látja a visszapillantó tükrében. Comini hiába próbálkozott körökön keresztül, általában csak lökdösődés lett a dologból, kapott is egy fekete-fehér zászlót… Tudta Stefano, hogy a következő fekete lesz, ha nem lesz tiszta az az előzés, végül csak nekifutott, de ismét összeértek. A svájci a 15. körben került a magyar fiú elé, és végül nem büntették meg, annak ellenére sem, hogy nagyon-nagyon kemény túraautózást láthattunk a párostól.

A végeredmény tekintetében csak a győztest cseréltük ki a dobogón, ott ezúttal Pepe Oriola állt Borkovic és Nash mellett.

A második verseny végeredménye.

Szóval az összetettben Oriola visszaállt az élre, holtversenyben Nash-sel, de Homola csak 4 pont lemaradásban van. A következő versenyt két hét múlva Szocsiban rendezik.

Magyar Szilvia

 

Comments

comments