A TCR Europe első versenyére ma dél után néhány perccel került sor. A tegnapi időmérő eredménye helyenként módosult, ami leginkább Kris Richardot érintette, mivel motort kellett cserélni az autójában, aminek következtében a rajtrács végéről indult. Azok után, ahogy a rajt elsült, valószínűleg nem is bánta.
A rajt során Reece Barr autója törött darabokra a szalagkorláton. „Szerencsétlen dolog volt, ami a rajtnál történt velem – kezdte Barr az eset elemzését, amikor rákérdeztem nála. – A rajtom rendben volt. Megpróbáltam a fal felé mozogni, Nagy volt mellettem. Megnéztem a visszajátszást is, nem tudom, talán nem látott, de felém mozdult, én pedig a falban kötöttem ki. Szerencsétlen eset volt. Én jól vagyok. Az autó összetört. A szerelők most nézik át, hogy valami mélyebben megbúvó sérülés van-e benne esetleg. Remélhetőleg össze fogják tudni rakni holnap reggelre, de nehéz dolguk lesz.”
Kívülről az eset úgy nézett ki, hogy Barr befelé mozdult, Nagy Dániel meg kifelé a faltól. Jó lett volna tudni, hogy Dani hogyan látta az esetet, de a cikk írásának pillanatában is a stewardoknál volt, ezért egyelőre nem tudtam megkérdezni erről. A lényeg azonban az, hogy a korlátról visszapattanó ronccsal Barr eltalálta szerencsétlen Igor Stefanovski frissen összerakott, illetve Julien Briché frissen megkapott autóját is, tehát őket is egyből leírtuk, és a mezőny nem tett meg 100 métert sem talán.
A célegyenesben lengett a sárga zászló, de ekkor még nem született döntés arról, hogy beküldik a Safety Car-t, tehát elöl meg lehetett harcolni a vezető helyért, ami az első kanyarban már nem volt Jaap van Lagen birtokában, mert Mikel Azcona és Tassi Attila eltulajdonította azt.
„Célunk az volt, hogy jól kapjam el a rajtot, ami viszonylag sikerült is, hiszen az első helyért tudtam harcolni. Azconával együtt lerajtoltuk van Lagent, aztán csatában voltunk az első helyért, ám a harmadik kanyarban nem hagyott helyet. Letolt a pályáról teljesen, emiatt majdnem több pozíciót is vesztettem, de, mivel picit erőszakosabb is voltam a kelleténél, így legalább a második helyet sikerült megtartanom!” – mondta Attila.
„Számomra ez egy nagyon kényelmes verseny volt – mondta Azcona. – Nagyon koncentráltam a rajtnál. Kemény voltam, de nem hibáztam. Aztán csak végig kellett menni. Az első hely, és ráadásul a legjobb Cupra, szóval nagyon elégedett vagyok!”
Ezzel le is lőttük a poént, ami a verseny végét illeti. A Safety Car bejött, amíg eltakarították Barr autójának roncsait. Mögötte Azcona, Tassi, Josh Files, van Lagen, Dusan Borkovic, Nagy Dániel és Stian Paulsen haladtak sorban. A biztonsági autó a harmadik körben engedte el a mezőnyt, a kör végén Paulsen megelőzte Nagy Danit. A következő fordulóban Maxim Potty csúszott akkora lendülettel a sóderbe, hogy csak a gumifal fogta meg végül. Van Lagen közben Files-on dolgozott.
A holland erőfeszítései a 8. körben értek be, amikor sikerült megelőznie Filest, és innentől kezdve üldözte Tassit. „A Safety Car után sikerült jó tempót diktálni, a gumikra figyeltünk. A sebességem igazából megvolt, de Jaap van Lagen nagyon gyors volt és az utolsó két körre meg is érkezett mögém. Nagyon-nagyon keményen kellett védekeznem, és sikerült, úgyhogy nagyon boldog vagyok! A tempó jó volt és a verseny is, és remélem, hogy holnap is egy hasonlóan jó versenyünk lesz” – mondta Attila a verseny után.
Szóval van Lagennek meg kellett elégednie a harmadik helyezéssel.
Az eredmény még mindig nem végleges, mivel több versenyző is vizsgálat alatt van. Az ideiglenes eredmény szerint Azcona nyerte a futamot Tassi, van Lagen, Files, Borkovic, Paulsen, Nagy, Kroes, Francisco Mora és Jens Reno Moller értek be mögötte pontszerző helyeken.
Utóirat: közben megérkezett a határozat, miszerint a Nagy Dani és Reece Barr közötti balesetet versenybalesetnek minősítették, és további szankciót nem helyeztek kilátásba.
Magyar Szilvia
Social Profiles