Autóverseny a Sachsenringen, méghozzá a kevésbé elegáns fajtából

Fotó: ADAC GT Masters

Ha hirtelen bejön a safety car, de közben nyitva van a boxutca, és 33 autó van összevissza a pályán, de a fél mezőny már kört kapott, viszont a lekörözöttek visszavehetik a körüket, de már a kommentátor is elvesztette a fonalat, hogyan állunk, nem is beszélve a nézőkről, akkor hány éves a versenyt vezető csapat főnöke? Dióhéjban így lehetne leírni a vasárnapi GT Masters versenyt.

Kezdjük ott, hogy már a rajt sem volt zökkenőmentes. A sportfelügyelők úgy látták, hogy a középmezőny, és a „sor vége” nem vette fel tökéletesen a szabályos repülő rajhoz szükséges pozíciót, így az autókat elküldték egy második felvezető körre. Valószínűleg ez zavarhatta meg a fejeket, mert a tényleges rajt felért egy roncsderbivel. A pole-ból induló Klaus Bachler (KÜS Team75 Bernhard) és a szintén első soros Maximilian Götz (Mann-Filter Team HTP) remekül kapta el a rajtot, aztán jött az első és a második kanyar… A beugrós Maro Engel (AutoArenA Motorsport) és Markus Winkelhock (BWT Mücke Motorsport) csatája indította be az első láncreakciót. Engel meglökte a 48-as rajtszámú Mann-Filter Mercedest Maximilian Buhkkal a volánnál. Ő nekiment a csapattársának, a 47-es Mann Filter Mercinek, aki a jobb hátsó kerekével nekiütődött a pálya szélén haladó Kelvin van der Linde Audijának. Először nem tűnt komolynak az ütközés, ám a Mercedes gumija egy pillanat alatt szakadt darabokra, s verte szét az autó karosszériáját.

Eközben a hátsó traktusban is ment a lökdösődés, ennek következtében a 7-es rajtszámú HB Racing Ferrarija (Luca Ludwig, Davide Rigon) keresztbe állt, elsodorva, illetve a kavicságyba kényszerítve ezzel a környéken autózókat, így a Rogivue – Vervisch párosnak (Aust Motorsport) itt véget is ért a vasárnapi móka.

A rengeteg törmelék és a sérült autók nagy száma miatt a versenyigazgatóság veszélyesnek ítélte meg a helyzetet, és piros zászlóval megszakították a futamot. A még állva maradtak felsorakoztak a rajtrácsra, ahol nagyjából 20 percet kaptak, hogy a szerelők átnézzék, és kijavítsák a sérüléseket, majd 13:38-kor újraindult a keringő, a versenytávot 55 perc + 1 körben határozták meg. Egy újabb, súlyos balesetet megelőzendő, ezúttal a biztonsági autó vezette fel a mezőnyt, s maradt bent két kör erejéig, majd a versenyzők zöld utat kaptak.

A pilóták folyamatosan estek-keltek, majd megnyílt a pit window, a kötelező kiállások, és versenyzőcserék ideje. Igen ám, de közben Jens Klingmann (MRS GT Racing) autója olyan szerencsétlen helyen került a kavicságyba, hogy a versenyigazgatóság tagjai nem várhatták meg, míg bezár a boxutca, be kellett küldeniük a biztonsági autót, hogy kiemeljék a BMW-t. És itt kezdődött (vagy inkább folytatódott) a káosz. Ugyanis szemre úgy tűnt, a biztonsági autó túl korán jött be a pályára, és az érkező autók nem tudták eldönteni, álljanak-e be mögéje, vagy ők még megelőzhetik azt, kört kaptak-e, vagy sem? A safety car megvárta, míg az EFP by TECE Elia Erharttal a volánnál kijön a boxból, s csak azután szedte össze a mezőnyt, a számítógép viszont nem őket jelölte elsőnek, hanem a van der Linde testvéreket. Ekkor már a kommentátorok sem tudták követni, valóban ki vezeti a versenyt, és kezdtek egy korábbi esetet felhozni, amikor azért kellett piros zászlóval megszakítani a versenyt, mert annyira követhetetlenné váltak az események, hogy a versenybírák sem tudták, ki kivel van. Nehezítette a helyzetet, hogy a korábbi balesetek miatt eleve átrendeződött mezőny nagy része már bent volt a boxban, és a SC alatt is folyamatosan érkeztek. Megszakításra végül nem került sor, de a biztonsági autós fázis rendkívül hosszú volt.

A hátralévő 18 perc végül rendben lezajlott, a vasárnapi versenyt mindenki meglepetésére az EFP by TECE nyerte (Elia Erhart, Pierre Kaffer), megszerezve ezzel a csapat első győzelmét. Másodikként Sheldon van der Linde hozta be a Montaplast Audit, a harmadik helyezett pedig a Jeffrey Schmidt – Stefan Mücke (BWT Mücke Motorspor) páros lett.

A bajnokság állását is átrendezte a mai nap. Azzal, hogy az eddig élen álló Götz – Pommer duó egyik nap sem szerzett pontot, elveszítette elsőségét, jelenleg 4 ponttal (összesen 105-tel) tanyáznak a ma negyedikként befutó Renauer – Jaminet vezette Precote Herberth Motorsport (109) mögött. A Callaway Competition Corvette-jét terelgető Marvin Kirchhöfer és Daniel Keilwitz is kapott 6 pontot a hetedik helyért, így 92 pontjukkal maradnak a harmadik helyen (a versenyben nyolcadikak lettek, de a 48-as Mann Filter Mercedes (Buhk – Dontje) utólag 30 másodperces időbüntetést kapott, így visszasorolták őket a hatodikról a 22. helyre). A dupla dobogós van der Linde fivérek is életben tartják a bajnoki esélyeiket, sőt, egy fordulóval, azaz két versenynappal a szezon vége előtt matematikailag még a 62 ponttal a hetedik helyen álló Caldarelli – Bortolotti páros (ORANGE1 by GRT Grasser) is lehet első, így a szezonzáró versenyhétvége Hockenheimban (szeptember 21-23.) parádés küzdelmet ígér.

A vasárnapi, sachsenringi verseny teljes ereménye:

null

null

Schneider Erika

Comments

comments