Ha én tavaly év végén azzal álltam volna az olvasók elé, hogy a következő szezon augusztus 20 után rajtol el, nyilván gondoltak volna valamit az elmeállapotomról. Ha még azt is hozzátettem volna, hogy John Filippi – Mehdi Bennani első sor lesz az első futamon, akkor pedig nem is tudom, mi lett volna… Márpedig mindez valósággá vált ma reggel.
Tegnap ott fejeztem be, hogy JimmyClairet-t berendelték a toronyba beszélgetni, aztán jól kiosztottak neki egy 3 helyes büntetést a rajtrácson, mivel sárga zászló alatt nem lassított a szabadedzésen. Tették ezt attól függetlenül, hogy szabadedzésről volt szó. Ma Mato Homolát az időmérő után találták vétkesnek ugyanebben, rá öt helyet osztottak ki.
Az időmérő edzésen sokaknak nem volt szerencséje, köztük sajnos Nagy Dánielnek sem, aki végül a 13. idővel épphogy kicsúszott a Q2-ből, és Julien Brichének sem, aki nagyon nem találta meg azt a beállítást, amit szeretett volna. Ugyanakkor végtelenül nagy szerencséje volt John Filippinek, aki vadiúj Hyundai versenyautójával autózott egy olyan kört, amit talán még soha az életben (és ki tudja, meg tudná-e valaha is ismételni…), és mindössze két mért körből tette oda a pole-ba magát! Tulajdonképpen ő maga is teljesen megdöbbent a teljesítményén. Követte őt a második helyre Mehdi Bennani az Audival, a második sort pedig csupa Honda töltötte ki Daniel Lloyddal és Nestor Girolamival. A harmadik sor a Clairet (Jimmy, Teddy sorrendben), a negyedik a Bäckman (Jessica, Andreas) testvérek birtokába került. Aztán Sami Taoufik, Mike Halder, Julien Briché és Mato Homola jöttek soron, így zárult a Q2. Ezek után adták hozzá a büntetéseket az eredményekhez.
Az időmérő edzés teljes végeredménye
Az első verseny, ugyancsak meglepetésre, viszonylag gond nélkül elrajtolt. Szegény franciát az ág is húzza alapon Brichének támadt problémája, mivel Taoufik nem tudott elindulni, és kis híja volt, hogy a Peugeot fel nem kenődött rá hátulról. Miután ezzel megvoltunk, és a fél mezőny sikeresen kikerülte a lassan induló Audit, egy viszonylag biztonságos versenyt futott a mezőny, és nagyjából a felük a célig is eljutott.
Dan Lloyd rajtja kiválóan sikerült, az élre állt, végig vezetett és megnyerte a versenyt. Filippi visszatért régi önmagához, ami a nem túl fergeteges rajtokat illeti, így az első kör végére harmadik lett. Bennani megőrizte második helyét. Velük aztán túl sok dolog nem is történt, így mentek végig a versenyen és álltak fel a dobogóra. Teddy Clairet megelőzte Girolamit a második körben, ezzel a negyedik és ötödik hely sorsa is eldőlt. Mögöttük azonban, a 3. körtől valami különös vesszőfutás kezdődött: egyeseknek több jutott a „jóból”, másoknak szerencsére kevesebb, de kissé olyan volt, mintha a maradék realitásunk is apró darabjaira hullott volna.
Először Martin Rybát láttuk kitört kerékkel a pálya mellett parkolni, de a visszajátszáson olybá tűnt, hogy az a kerék magától adta meg magát. Aztán Mike Halder kezdett össze-vissza driftelni (egyelőre ismeretlen okból), és csaknem magával rántotta az ártatlanul arra járó Julien Brichét (nem múlott egészen öt centin!). Lewis Kent parkolt le a boxban, Oriola motorháztetője pedig félig felnyílt. A két Bäckman jött a spanyol mögött, próbálták támadni és előzni, ám Oriola makacsul és igen veszélyesen ellenállt nekik, miközben a motorháztető bármelyik pillanatban felvágódhatott volna a szélvédőre.
Julien Briché egyre hátrébb esett, Tom Coronel a boxba hajtott a hetedik körben. Nicolas Baert követe példáját. Andreas elment ugyan Oriola mellett, de Jessicának ez nem sikerült: összeértek a hondással, a svéd lány defektet kapott, és Oriolának is fel kellett adnia a futamot.
Mindezalatt a mezőny vége is folyamatosan szenvedett: alig voltak már olyanok, akik nem tartoztak a pontszerzők közé, annyi volt a kieső. Már Stéphane Ventaja is pontszerző helyen autózott, amikor az ő Peugeot-ja is megadta magát. Végül mindössze 17 autó ért célba. Realitásérzetünket fokozandó, a leggyorsabb kört John Filippi neve mellett jegyzi a rendszer.
Tehát a verseny végeredménye: Lloyd, Bennani, Filippi, Teddy Clairet, Girolami, Jimmy Clairet, Andreas Bäckman, Taoufik, Homola, Mike Halder, Nagy, Michelle Halder, Florian Briché, Julien Briché, Evgenij Leonov, Jean-Laurent Navarro és Gilles Colombani. Néhány ütközés még vizsgálat alatt van, tehát az eredmény még nem végleges.
Holnap Mike Halder és Sami Taoufik fognak az élről rajtolni 12:15-kor. A TCR Youtube és Facebook csatornáján láthatunk erről közvetítést.
Magyar Szilvia
Social Profiles