TCR Európa kupa – lehetséges indulók

Fotó: TCR Official

Bár év eleje óta az egyfordulós Európa kupa lehetséges lebonyolítási rendszere többször is változott, a tegnap este érkezett sajtóközlemény szerinti véglegesnek tűnik…

Ami azt illeti, eredetileg úgy volt, hogy azok indulhatnak az EU finálén, akik egy egész szezont versenyeztek valamelyik helyi vagy regionális bajnokságban (pl. TCR Germany vagy TCR Middle East), vagy legalább 4 európai versenyen indultak a TCR International 5 európai fordulója közül. Ehhez képest a tegnapi sajtóközlemény mindazokat kizárja a nevezhető versenyzők sorából, akik végigversenyezték a 2017-es helyi bajnokságok egyikét, ugyanakkor nem zárja ki azokat, akik csak 1 vagy 2 versenyen indultak az International series-ben.

A pontos kiírás jelenleg így hangzik:

“Only the drivers who did take part in at least one TCR event during the 2017 season are eligible for the 2017 TCR European Trophy. However the drivers classified in the first ten positions of the 2017 TCR International Series, as per 30 September 2017, are not eligible. The promoter reserves the right to allocate Wild Card entries.”

vagyis:

“Csak azok a versenyzők indulhatnak az Európa kupában, akik legalább egy TCR International versenyhétvégén részt vettek a 2017-es szezonban. Ugyanakkor azok a versenyzők, akik a TCR Int. 2017-es kiírásának összesített ponttábláján az első 10 között szerepelnek szeptember 30-cal bezárólag, nem nevezhetnek. A promóter fenntartja a jogot, hogy szabadkártyás indulást tegyen lehetővé.”

A fentieket mellett még egy további kitételt kell figyelembe vennünk, amikor összeállítjuk a lehetséges nevezési listát. Ezen kitétel: ha állandó induló az International Series-ben, van-e itthon olyan autója, amivel ki tud állni az Adria Raceway-en, hiszen az az autó, amivel az évet leversenyezte, valahol Kína és Abu Dhabi között lesz félúton egy konténerben. (Már persze ha valaki ezért az október 28-29-én tartandó versenyért haza nem röpteti Kínából a versenyautóját, hogy aztán visszaküldje azt Abu Dhabiba…)

Íme a névsor, akik legalább egy TCR International versenyen részt vettek idén. *-gal jelölve, hogy ki az, akinek rendelkezésre áll “itthon” saját autó (persze bérelni bárki tud), #-tel jelölve azok, akik még nem indultak idén az International sorozatban, de az Európa kupáig végrehajtják első rajtjukat, (?)-jel jelölve azok, akikről nem tudni, hogy rendelkezésre áll-e majd autó, vastag betűvel pedig azok neve szerepel, akik eleve a TCR Európa kupába neveztek év elején, és több versenyen is elindultak. Közülük vastag és dőlt betűvel azok, akik az eredeti tervek ellenére anyagi okokból (összetört és anyagi fedezet híján meg nem javítható autó, kimerült költségvetés) mégsem tudnak részt venni a versenyen, mert a nevezési díj egy hétvégére igen borsos: 4000€ / autó.

Az alábbi listában a thai fordulóban induló helyi versenyzők neve nem szerepel!

2017-es, nemzetközi szériás rajtszámuk szerinti sorrendben:

Rob Huff * (vagy Jaap van Lagen is kaphatja az itthon maradt autót)

Frédéric Vervisch*

Luca Engstler*

Jens Reno Moller*

Guillaume* és Edourad Mondron*

Jaap van Lagen* (vagy Huff is kaphatja az itthon maradt autót)

Shota Abkhazava (?)

Daniel Lloyd

Duncan Ende

Jedlóczky Márk*

Giacomo Altoé*

Pierre-Yves Corthals*

Bernula István (?)

Aurelien Panis* (vagy Kroes kapja az autót)

Gabriele Tarquini# (?)

Alain Menu# (?)

Milovan Vesnic*

Luigi Ferrara*

Stian Paulsen

Thomas Jäger*

Enrico Beretta*

Danny Kroes* (vagy Panis kapja az autót)

Maxime Potty*

Ficza Ferenc*

Michelisz Norbert*

Benjamin Lessennes*

Tom Coronel* (másik két jelölt is van az autóra)

Gregoire Demoustier

Daniel Cappellari*

György Anett*

Tóth Csaba*

Nagy Dániel*

Michela Cerruti (?)

Denis Dupont#*

Denis Dupont a kínai fordulóra nevezte a Comtoyou Racing egy helyben bérelt SEAT Leonnal.

A fenti lista 35 lehetséges nevezőből áll, de nem tételezhető fel, hogy mindannyian tudnak is autót szerezni valahonnan az induláshoz. A lebonyolítás 32 nevezőig a szokásos International Series lebonyolítási menetrendet követi, afölött életbe lép az osztott időmérő edzés, a vigaszági verseny és a kvalifikációs verseny elrendezése. Erről jelenleg azért nem írok bővebben, mert – ha csak a thai versenyzők át nem jönnek egy-egy autóval a kofferjukban, vajmi kevés esélye van annak, hogy túllépjék a 32-es keretet.   

Magyar Szilvia

Comments

comments