Eseménydús első futam a Hungaroringen

Fotó: Schneider Erika

A TCR EU magyarországi fordulójának első versenye még nedves pályán rajtolt el. A gumiválasztás nem volt kérdés, mindenki slick gumival vághatott neki a versenynek, de a nedves rázókövek és pálya melletti területek még jelentettek veszélyt.

Mikel Azcona jól kapta el a rajtot, de Josh Files egy kicsit jobban tartotta magát, és erőfeszítéseinek hála, a második kanyar felé már ő vezetett. Tassi a harmadik volt mögöttük, de fél körön belül megelőzte Azconát, és beállt Files mögé. Stian Paulsen jó rajtot vett a 12. helyről, a második kör végétől támadta, majd előzte először Nagy Dánielt a 6. helyért, majd hosszas csatát vívott Reece Barr-ral. Közben az élen Azcona, Tassi és Files folytatta, amit a rajtnál elkezdtek, Ficza Ferenc pedig előbb összeért Francisco Abrauval, majd megcsókolta a szalagkorlátot.

Roppant eseménydús futam volt, minden pillanatban történt valami. Néhány perccel később az utolsó kanyarban összeért Files és Azcona, a spanyol ronda nagy bukástól és töréskártól mentette meg autóját, mert nagyon kis híja volt, hogy nem kötött ki a falban. A 6. helyre tudott csatlakozni, Paulsen mögé, de Files versenyét is megzavarta az incidens, és a nagy kavarodásban az addig a negyedik helyen autózó Dusan Borkovic keveredett az élre. Ugyanennek a kavarodásnak köszönhetően jutott túl Paulsen Barron. A sikánnál Tassi összeért a norvéggal, és – mivel a magyar volt belül – a hondás levágta a sikánt is.

Briché alaposan elrontotta a rajtot, mostanra zárkózott fel a hetedik helyre, és előzte Azconát a hatodikért, majd Barrt is az ötödikért. Files autója ekkor lassult le, és a brit félreállt vele. Briché így került a negyedik helyre, ahonnan megelőzte Paulsent, és máris a dobogót érő pozícióban autózott. Azcona autója magához tért, felvette a ritmust, támadta Paulsent, közben Briché Tassinak feszült neki. Paulsen közben úgy vágta le a sikánt, hogy Azcona előtt maradhasson, mintha ott sem lett volna.

Végül a Tassi-Briché csata végére, több kisebb kontakt után az tett pontot, hogy Briché hátulról megtaszította Attilát (nem jobban, mint eddig, csak talán másképp kapta el Tassit a mozdultat), és a Honda a kavicságyban kötött ki. Ez sajnálatos módon gyakorlatilag a verseny végét is jelentette, mert beküldték a biztonsági autót, és mire Tassi autóját eltávolították, már csak két kör maradt hátra. Briché kapott ugyan egy áthajtásos büntetést ezért, de valószínűleg a csapat nem tudta értesíteni erről, tehát úgy ment végig a versenyen, mintha mi sem történt volna. Később 30 mp-et adtak az idejéhez, ami egy utólagos áthajtásos büntetésnek felel meg.

Reece Barrnak a maradék két kör is bőven elég volt arra, hogy galibát okozzon, ezúttal az utolsó körben, a célegyenes végén. Azconával és Cominivel voltak egy vonalban, Barr füstölős nagy fékezése révén keresztbe fordult az autója, Azconának esélye sem volt elkerülni az ütközést, amitől a Hyundai még inkább keresztbe fordult, egyenesen bele Comini Hondájába. Azcona és Comini be tudták ugyan fejezni a futamot, de Barr ismét a pálya mellett tette le autóját.

Így esett, hogy Dusan Borkovic megnyerte az első versenyt a Hungaroringen, mögötte Julien Briché, Stian Paulsen és Nagy Dániel futottak be, de Briché büntetése miatt a dobogón már Borkovic, Paulsen és Nagy locsolhatták a pezsgőt.

A végeredmény jelenleg még vizsgálat alatt áll.

Magyar Szilvia

Comments

comments