Négyből négy Dušan Borkovićnak: a Slovakiaringen aratott győzelmeivel két forduló után is 100%-os a M1RA szerb pilótájának mérlege. A Zengő Motorsportnál is volt miért örülni, Boldizs Bence ugyanis fantasztikus felzárkózással első TCR-dobogóját szerezte.
A Slovakiaringen folytatódott a kelet-európai TCR-bajnokság 2020-as szezonja, Dušan Borković pedig ott folytatta a M1RA Hyundai-jal, ahol négy héttel ezelőtt, a horvátországi Grobnikban abbahagyta. Habár a szabadedzés az audis Sandro Soubek (Mair Racing Östtirol) elsőségével zárult, a kvalifikáción Borković fél másodperces előnnyel, 2:12.225-ös idővel szerezte meg a pole pozíciót. Az osztrák második lett, harmadiknak Jáchym Galáš zárt a GT2 Motorsport Volkswagen Golfjával. Ezúttal is két Cuprát állított csatasorba a Zengő Motorsport, Kismarty-Lechner Gáborral és Boldizs Bencével a negyedik sort sajátította ki a magyar csapat a 17 fős mezőnyben, lemaradásuk 2,8 másodperc körül mozgott.
Szombaton az első versenyen a győzelem sorsa egy percig sem volt kérdés: Borković 12 kör alatt 24 (!) másodperces előnyt épített ki, így simán nyert sorozatban harmadjára a M1RA-val. A második helyért ellenben öldöklő küzdelem folyt: Galáš és Soubek vívtak eleinte vérre menő csatát, aminek aztán koccanás lett a vége. Galáš több pozíciót is veszített, Soubek pedig az utolsó kanyarban sodródott ki, ezzel Dušan Kouřillal elhaladt mellette. Boldizs Bence megőrizte hetedik helyét, Kismarty-Lechner Gábort pedig tizedikként intették le, tehát mindkét zengős versenyző pontszerző helyen végzett.
A vasárnapi rajtrács alapját az időmérőn futott második leggyorsabb körök adták, ezek alapján is Borković indulhatott az élről. A szerb versenyző könnyedén megőrizte a vezetést, a show-t leginkább Boldizs szolgáltatta, aki egy kör alatt feljött a tizenkettedikről az ötödik helyre! Négy körrel később márkatársát, Michal Makešt is maga mögé utasította, példáját pedig Kouřil is követte. Soubek tempója az utolsó körökre ismét visszaesett, így Galáš, majd Boldizs is megelőzte a leintésig.
Bár ezúttal „csak” 5,4 másodperces fórral szelte át a célvonalat, Borković ezúttal is megállíthatatlannak bizonyult, a bajnokságot is 100%-os (4/4) győzelmi aránnyal vezeti. Duplán is volt oka az örömre a M1RA-nak, hiszen a Swift Cup Europe-ban – melynek mezőnye csakugyan a Slovakiaringre látogatott el – újdonsült versenyzőjük, egyúttal a világkupagyőztes Michelisz Norbert mentoráltja, a 13 éves Bucsi Attila mindkét versenyen az élen zárt a junior értékelésben. Borković mögött a sorrend a zöld asztalnál dőlt el, mivel Galášt és az ötödik helyezett Szymon Jabłonskit is kizárták, mert autójuk szabálytalan volt. Így végül tíz pozíciót javítva, egy második hellyel szerezte első összetett TCR-es dobogóját Boldizs Bence, Soubeket rangsorolták harmadikként.
Boldizs ezzel az összetettben is felzárkózott másodiknak, tíz ponttal előzi meg Milovan Vesnićet, akinek ki kellett hagynia a szlovákiai fordulót a közben ismét elrendelt utazási korlátozások miatt. „Nagyon boldog vagyok: a TCR világában ez az első dobogóm, és remélem, hogy nem az utolsó. Szombaton egy kicsit félrementek a beállítások, sokat tanakodtunk a srácokkal azon, mit hogyan kéne. Változtattunk az autón, és nagyon jó volt” – nyilatkozta közvetlenül a leintés után Boldizs a Zengő Motorsport Facebook-oldalán. Csapattársa, Kismarty-Lechner szintén igen előkelő pozícióban, a hatodik helyen zárt.
Egy héttel a WTCR-idény rajtja előtt, két hét múlva rendezik a következő fordulót a brnói pályán.
Kováts Olivér
Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu
Social Profiles