A Zengő Motorsport hazai győzelme Spanyolországban

Fotó: FIA WTCR Official

A fura időmérőt még furább versenyek követték vasárnap. Írnivaló nem sok volt egyikről sem, kivéve, hogy valaki éppen végig vezetett, mialatt műszaki problémák egész hegyeit volt nem-szerencsénk látni. A legjobb rész az volt az egészben, hogy a Zengő Motorsport, Mikel Azcona révén, 2009 nap után ismét a dobogó tetején állhatott!

Korán készülődött a mezőny az első versenyre, ez a rajtrács még úgy nézett ki, ahogyan tegnap megállapították, és mindenki rajta állt. A rajtot Jean-Karl Vernay kapta el a legjobban, bár a pole-ból Michelisz Norbert indulhatott. Vernay mögött Gilles Magnus és Santiago Urrutia fordultak. Michelisz negyedik volt, Gabriele Tarquini pedig még meg is puszilta csapattársát hátulról (bár ennek ő látta nagyobb kárát). A második körre Mikel Azcona jött fel a negyedik helyre, a három Hyundai (Luca Engstler, Michelisz, Tarquini) és Yvan Muller csatáztak az ötödikért. Aurélien Comte ma először rakta le a Renault-t a boxa előtt (sajnos nem utoljára).

Az ötödik körben Ehrlacher már Girolamival vívott a 11. helyért, úgy, hogy a rajtrács végéről indult motorcsere miatt. A nyolcadik körben Tom Coronel, majd Thed Björk is a boxba kényszerültek műszaki hiba okán.

A versenyt végül a végig vezető Vernay nyerte Urrutia, Magnus és Azcona előtt. Tarquini, Michelisz, Muller, Engstler, Boldizs Bence, Girolami, Ehrlacher, Nathanael Berthon, Esteban Guerrieri, Tiago Monteiro és Tassi Attila futottak még be pontszerző helyeken. Mögöttük végzett Kismarty-Lechner Gábor, Nicolas Baert és Josh Files.

Az első versenyt megúsztuk 3 műszaki hibával, de a második már sokkal rosszabbul festett. Először is Michelisznél motort cseréltek, így ő ki sem ment a rajtrács végére, a boxutcából várta a rajtot. Aztán Comte és Boldizs jöttek soron: mindketten a rajtrácsra kivezető körükön álltak félre, műszaki hibás autóval, tehát már a rajtrácsig sem vitte el őket a vas…

Azcona indult az élről, sikeresen el is fordult az első helyen, Muller, Urrutia, Berthon, Tarquini, Vernay követték. Utóbbi autója még másfél kört húzta, aztán látványosan lelassult és a boxa elé vánszorgott vele a francia. A harmadik körben Coronel autójáról lógtak az alkatrészek, egy idő után elkezdett füstölni is (függetlenül a külső elemek sérülésétől), kis is intették fekete-narancs zászlóval.

Vernayt közben visszaküldték a pályára, jó időt autózott, megjavulni látszott a fura műszaki hiba. Comte-ot is visszaküldte a csapata, ő is tudott rendes köröket autózni, úgy tűnt, a Renault is rendben lesz. A végén még Kismarty is feladta a versenyt.

Azcona viszont senkitől sem zavartatva, szépen autózva hazahozta az új Cupra első győzelmét. A márka és elődje sem versenyzett hazai pályán 2012 óta, így aztán azóta nem is nyerhettek otthon. Ami viszont ennél is fontosabb: 2009 nap várakozás után a Zengő Motorsport visszajutott a dobogó tetejére! A csapat öröme leírhatatlan volt!

Hátra volt még a főverseny, avagy a fekete leves. Bár a csapat dolgozott az autón, sajnos az megint nem vitte ki Boldozs Bencét már a rajtrácsra sem. Comte Renault-ja legalább odáig elszolgált…

Magnus állt a pole-ban, de Björknek jól sikerült a rajtja és már vezetett, amikor Engstlernek műszaki problémája támadt, mialatt éppen Girolamit próbálta előzni. Kívülről egyszerűen úgy nézett ki, hogy az autó megkergült, és fék nélkül, egyenesen belefordult a Hondába. Természetesen szándékosságról szó sem volt, ettől persze még mindkét autó jól összetört, és jöhetett a Safety Car. Monteiro autója ekkor már a korlát mellett állt (nem is ment nagyon messzire a rajtrácsról), Comte meg azon iparkodott, hogy utolérje a mezőnyt, mert egyszerűen nem tudott elindulni, még a korábbi motorhiba visszaköszönése okán.

Miután a romokat eltakarították, Comte pedig egy lila köridővel utolérte a mezőnyt (természetesen attól lett lila, hogy a többieket lassította a biztonsági autó), a Safety Car szabadjára engedte a résztvevőket. Ekkor Michelisz már visszafelé iparkodott a boxból.

Comte a 6. körre utolérte Kismartyt és támadni is kezdte, de ekkor eltörött a Renault felfüggesztése, teljesen magától. A következő körben Urrutia megelőzte Magnust, Tassi motorja pedig nagyon látványosan felrobbant. Ennyi műszaki hibát túraautózásban egyetlen nap alatt még sosem láttunk! Ráadásul a futam végére Yvan Muller is visszaesett az utolsó helyre, szintén műszaki hiba okán.

A versenyt az nyerte, aki az első kanyart, ahogy ma minden versenyen. Ez az utolsó futamon Thed Björk volt. Mögötte szorosan futott be Urrutia, de nem támadta csapattársát. Magnust végül Tarquini és Berthon is megelőzték, mialatt mi a felrobbanó motorokra és maguktól széthulló felfüggesztésekre koncentráltunk.

Aztán jöttek a versenybírói ítéletek, melyek átírták a végeredményeket. Az első versenyen Thed Björköt, Tassi Attilát és Kismarty-Lechner Gábort találták vétkesnek lökdösődésben és fals rajtban. Björk rajtbüntetést kapott a következő versenyre, Attila és Gábor 10-10 másodpercet. Így az első verseny hivatalos végeredménye: Vernay, Urrutia, Magnus, Azcona, Tarquini, Michelisz, Muller, Engstler, Boldizs, Girolami, Ehrlacher, Berthon, Guerrieri, Monteiro, Baert, Files, Tassi, Kismarty.

A második versenyen Filest és Engstlert meszelték el, 5 illetve 10 mp-re. Tehát a hivatalos végeredmény: Azcona, Muller, Urrutia, Berthon, Tarquini, Ehrlacher, Björk, Magnus, Engstler, Guerrieri, Girolami, Monteiro, Tassi, Files, Michelisz, Baert.

A harmadik eredményt sem úsztuk meg módosítás nélkül. Itt ismét Josh Files kapott 10 mp-et. Ennek fényében a hivatalos sorrend: Björk, Urrutia, Tarquini, Berthon, Magnus, Vernay, Azcona, Coronel, Guerrieri, Files, Baert, Ehrlacher, Kismarty-Lechner, Muller, Boldizs, Michelisz. (Utóbbi kettő is megjárta a boxot, vagy onnan indult műszaki hibák miatt.)

A bajnokságot továbbra is Ehrlacher vezeti. A következő futamot két hét múlva, ugyanezen a pályán rendezik, mivel az Adria Raceway átalakítása nem lett készen a Covid járvány miatt.

Magyar Szilvia

Comments

comments