A TCR második versenye érdekesen kezdődött Sepangban. Tin Sritrai állt az első kockában a fordított rajtrács miatt. Minden gond nélkül felálltak a rajtrácsra a versenyzők, indult a felvezető kör,és ebben a pillanatban felrobbant a Ford motorja Pastorelli mögött. Gyakorlatilag a teljes célegyenest fel is olajozta ezzel.
Jöttek a pályamunkások a kis vödrükkel, és olyan jó negyed óra alatt teleszórták porral az olajcsíkot. A versenyzőket beállították libasorba, elindultak a Safety Car mögül, majd gyakorlatilag repülőrajttal kezdődött a verseny.
Sritrai és az ázsiai alakulat többi versenyzője között az a meghatározó különbség, hogy előbbi tud autót vezetni nemzetközi szinten is. Tudta vezetni a futamot is egy darabig Gleason, Nash, Comini és Morbidelli előtt. Comini egyelőre Nash-sel volt elfoglalva, Nash meg a védekezéssel. A harmadik kör végén győzött a svájci az angol fölött, és Nash ekkor már vesztésre állt Morbidellivel szemben is.
A negyedik körben Gleason szép előzéssel vette át a vezető helyet Sritraitól, aki így Comini elé került, a második pozícióba. Alig néhány kanyart haladtak így, Comini az egyik rázókövet rosszul kapta el, megdobta az autóját, és nekikoccant az első kerekével Sritrai hátsó kerekének. Igazság szerint ez volt a legkevésbé szándékos mozdulata egész hétvégén. A thai fiú elkezdett keresztbe csúszni, aztán végül a bukótérben jött egyenesbe és indult a mezőny után.
Cominit a versenybíróság vizsgálat alá vonta…
Homola, Vernay és Oriola csatáitól volt látványos a követező 2-3 kör. Igazi, klasszikus túraautó-verseny volt, abból a fajtából, amit órákig is elnéznénk. Gracsev és Colciago keveredett nagy csatába, melyből végül lökdösődés lett, ami egy ronda defekttel, egy törött felfüggesztéssel, két mozgásképtelen autóval és a Safety Car pályára küldésével végződött… Igen, már megint… Gracsev végül elvánszorgott a boxba a defekttel, de Colciago Hondáját vinni kellett.
A Safety Car elengedte a mezőnyt, amikor nyolcadik körbe fordultunk. Ekkor Stefano Comini megkapta áthajtásos büntetését Tin Sritrai kiforgatásáért.
Mint korábban írtam: ez volt ezen a hétvégén a legkevésbé szándékos mozdulat tőle. Mivel ez ilyen mértékben befolyásolja a bajnokság végkimenetelét, jelen esetben valóban szerencsésebb lett volna megvárni a verseny végét, utána felhívni a feleket és elbeszélgetni velük, hogy mi is történt.
Nos, Comini vagy nem tudta meg (Sepangban a rádióforgalom nem mindig kielégítő), vagy nem érdekelte, hogy megbüntették. Igazság szerint három köre van a büntetés letöltésére, de csak kettő telt el, amikor a versenyt végül leintették, így ha akarta volna sem tudta volna letölteni a büntetést már. Ennek követeztében 30 mp időbüntetést kapott helyette.
Az, hogy valószínűleg nem is tudta, hogy mi történt abból volt látható, hogy a levezető kör után beállt a dobogó alá, ahová a másodiknak kellett volna beállnia. Úgy kellett elhajtani.
Visszatérve a maradék két körre, Gleason vezetett továbbra is, a pontszerző helyek hátulsó traktusában azonban Homola, Oriola, Borkovic és Vernay ütötte-verte egymást. Végül is az első jelentősebb koccanás Homola és Oriola között azt eredményezte, hogy Dusan nevető harmadikként ott hagyta őket, a második nekifeszülés eredményeképpen viszont eltörött Oriola első felfüggesztése, így a spanyol a sóderben állt meg, mialatt a többiek már a célegyenesre fordultak.
Azt nem tudjuk, hogy a hivatalos végeredmény hogyan fog alakulni, minden bizonnyal egy darabig még várnunk kell rá. Azt tudjuk, hogy a futamot minden kétséget kizáróan Kevin Gleason nyerte. A boldog amerikai, aki hosszas szponzorkeresés után jutott vissza újra a sorozatba. Jelen állás szerint Nash és Morbidelli álltak mellette két oldalon a dobogón, de egészen biztos, hogy mind a Leopard Racingnek, mind pedig a Craft Bamboonak és még néhány versenyzőnek is vannak folyamatban ügyei a versenybírákkal…
Magyar Szilvia
Végül helyi idő szerint késő este a versenybíróság jóváhagyta a második verseny eredményét.
Social Profiles