Versenyzőt vált a Boutsen Ginion Racing Kínára

Fotó: François Flamand / DPPI (FIA WTCR Media)

Nem, sajnálatos módon még nem arról van szó, hogy Tiago Monteiro visszatér, hanem arról, hogy a soron következő két kínai hétvégén lehetőséget kap a WTCC egyetlen kínai futamgyőztese, Ma Qing Hua a Boutsen Ginion Racing egyik Hondájában.

Kedden korán reggel bejelentették, hogy Ningbóban és az azt követő utcai pályán, Wuhanban módosult felállással lesz ott a csapat a rajtrácson, ugyanis az előző hat hétvégével ellentétben nem Benjamin Lessennes, hanem Ma Qing Hua lesz Tom Coronel csapattársa a két Hondát futtató Boutsen Ginion Racingnél.

„Nagyon örülök, hogy egy, erre a szabályrendszerre épülő autóval versenyezhetek a hazámban. Nagyon jó lesz majd ebben a szériában menni, habár nem ismerem sem az autót, sem az érintett pályákat. Én is a szezon kellős közepén ugrok be, amikor már mindenki más sokkal több tapasztalattal rendelkezik. Kemény lesz úgy, hogy csak két szabadedzés van az időmérő előtt, de élvezni fogom azt, hogy olyan pilótákkal csatázhatok, mint Rob Huff, Gabriele Tarquini vagy Yvan Muller. Mindenkinek köszönetet szeretnék mondani ezért a lehetőségért, igazán nagyra értékelem. Lépésről-lépésre fogok haladni, s a legjobb tudásom szerint teljesíteni azért, hogy célba érjek a futamokon és a lehető legtöbb időt töltsem a pályán” – kommentálta visszatérésének hírét Ma, akinek az utolsó nemzetközi szereplése a WTCC 2017-es makaói fordulójára datálódik vissza, amikor a Sébastien Loeb Racing Citroënjével versenyezhetett.

Ma volt az első pilóta, aki kínaiként hivatalos Forma-1-es szabadedzésen vehetett részt, amikor a 2012-es Olasz Nagydíj első tréningjén pályára vihette Narain Karthikeyan HRT-jét. A 30 éves versenyzőnek emellett van tapasztalata a Formula-E-ből, az A1 Grand Prix-ből, a brit Forma-3-as bajnokságból, az ázsiai és a kínai TCR-ből, sőt már a Ralikrossz Világbajnokságon is kipróbálta magát. Emellett pedig az sem egy elhanyagolandó tény, hogy Kínában ő volt az első versenyző, aki FIA-versenyen tudott győzedelmeskedni, amikor a 2014-es WTCC-szezonban, elsőként szelte át a célvonalat a moszkvai második futamon, ahogyan azt tette egy évvel később, a portugáliai második verseny alkalmával.

„Igazán kihívásokkal teli idáig az első WTCR-szezonunk, de a három TOP-5-ös helyezésünk mutatja, hogy bizonyos pályákon tudunk a jó eredményekért harcolni, köztük olyanokon is, amik teljesen újak voltak a számunkra” – idézi a hivatalos sajtóközleménye a Boutsen Ginion-istálló csapatmenedzserét, Olivia Boutsent. – „Ningbo és Wuhan pedig megint két olyan pálya, ami új a csapatnak, de izgatottak vagyunk, amiért, Ma Qing Hua személyében van egy tapasztalt versenyzőnk, s már várjuk, hogy üdvözölhessük nálunk.”

„Ma már bebizonyította a tehetségét, amikor debütáló hétvégéjén megnyerte a WTCC oroszországi futamát 2014-ben. Emellett fontos szerepet játszott a Citroën WTCC-s sikereiben és azt is megmutatta már, hogy nagyon jól tud alkalmazkodni különböző autókhoz, így meggyőződésem, hogy nem fog problémát jelenteni számára a Honda Civic Type-R TCR sem. Amellett, hogy ez Mának egy jó lehetőség, egy jó hír is, hogy egy remek kínai versenyzőt tudhatunk a rajtrácson a kínai hétvégéken” – tette hozzá François Ribeiro, a WTCR promótere és az Eurosport Events feje.

Ugyanakkor ez a bejelentés felvethet bizonyos kérdéseket, ugyanis július elején, amikor még arról volt szó, hogy Tiago Monteiro már tényleg nincs messze a visszatéréstől, a portugál elhintette, hogy „(Benjamin Lessennes) megállapodása elméletileg az, hogy amint visszatérek, átadja az autót. De már fontolgatjuk azt, hogy megérdemli, hogy továbbra is ott legyen, úgyhogy már dolgozunk azon, hogy azt követően is maradhasson, hogy visszajövök. Aztán meglátjuk, mi történik”.

A helyzet viszont egyelőre úgy fest, hogy nem tért vissza Monteiro, de ettől függetlenül Lessennes-nek át kellett adnia a fekete-piros mázolású Hondát. Ebből kifolyólag két dologra is lehet következtetni (az idei évre vonatkoztatva): az egyik márpedig az, hogy a Boutsen Ginion Racing egyelőre nem tudta összedobni a harmadik Hondára valót, a másik meg az, hogy ha meg is van az a bizonyos harmadik Honda, akkor azért nem tudják indíttatni, mert a ningbói és a wuhani hétvégére is elkeltek már a szabadkártyás helyek a mezőnyben. Mindettől függetlenül jövőre bármi megtörténhet.

Kováts Olivér

Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments