Vége a nyári szünetnek: ADAC GT Masters a Nürburgringen

Fotó: Schneider Erika

Hat hét telt el az osztrák verseny óta, a GT Masters mezőnye ezen a hétvégén a Nürburgringen méretteti meg magát. A sorozat ismát nem hazudtolta meg önmagát, egy rendkívül turbulens versenyben a „sárga mamba” került ki győztesként.

Ha egyenként megkérdeznénk a versenyzőket, kétség kívül állítanák, hogy a Nürburgring az egyik kedvenc pályájuk (inkluzíve Nordschleife). Ezen a hétvégén a szexi GT-k sajnos nem mennek ki a híres, 25 kilométeres aszfaltcsíkra, ám az úgynevezett grand prix vonalvezetésen is élvezet lesz számukra minden kanyar.

Az egy óra +1 környi versenyt a 20-as rajtszámú Team ZAKSPEED BKK Mobil Oil Racing (Nicolai Sylvest, Kim-Luis Schramm) kezdte a pole-ból.

Mindjárt a rajt utáni első körben be kellett küldeni a biztonsági autót, mert a tavalyi bajnok Callaway Competition autója, Marvin Kirchhöferrel a volánnál, megtorpedózta Sheldon van der Linde Audiját, és dél-afrikai a kavicságyban ragadt. Az újraindítás után a mezőny egyetlen kört sem tudott baleset nélkül megtenni, ezúttal Florian Spenglerék járgánya kötött ki az első kanyart övező kavicságyban, ez pedig azt jelentette, hogy azonnal vissza is kellett jönnie a biztonsági autónak. A versenybírák mindeközben nem unatkoztak, mert gyors egymásutánban kiosztottak egy halom büntetést. Először az 1-es rajtszámú Callaway Competition Corvette-je kapott egy áthajtásos büntetést a rajtbaleset okozásáért, aztán a 25-ös autóban ülő Ricardo Fellert jutalmazták egy 5 másodperces időbüntetéssel, mert a rajtnál rossz pozícióba állt be. Ugyanezen okból megbüntették a 17-es KÜS-t is, Timo Bernharddal a kormány mögött.

A 25. percben elkezdődtek a kötelező boxkiállások és versenyzőcserék, amik alaposan átrajzolták a sorrendet. Ez eddig vezető Feller-Haase páros csak a harmadik helyre keveredett vissza, és az eddig második-harmadikként haladó HTP Motorsport Mercije vette át a vezetést.

22 perccel a verseny vége előtt ismét vendégünk volt a safety car, az MRS GT Racing BMW-je ugyanis még a boxutca nyitása előtt megállt a pályán, és Timo Scheider már nem tudta elvinni az autót a bukótérbe, ám amíg a kötelező kiállások tartottak, a versenyigazgatóság nem küldte be a biztonsági autót, egyenlő esélyt biztosítva minden csapatnak. Minden szem a Mann Filter Mercedes 48-as autójára szegeződött: vajon sikerül-e megtartania Maxi Buhknak a vezető helyet a sokadik újraindításnál?

A mezőny végül baleset nélkül eljött, de folyamatosan változtak a pozíciók úgy a középmezőnyben, mint a végén haladóknál.

18 perccel a verseny előtt mindkét Montaplast Audit egyszerre parancsolták ki a boxba, Christopher Mies olyannyira dühös volt a csapat döntése miatt, hogy akkora lendülettel vágta be az ajtót, hogy a német még a saját tengelye körül is megpördült.

Eközben a 48-as Mercedes 4,5 másodperces előnyt épített ki a második helyen haladó Schramm-mal szemben, míg a csapat másik, 47-es autója, Maxi Götz-cel a volánnál hatalmas harcban több helyet javítva feljött a hetedikről a negyedik helyre. Ebben az oda-vissza előzgetésben a 19-es GRT Grasser csapatában versenyző Frank Pererának el is gurult a gyógyszere, és a kavicságyba lökte Schramm-ot, aki ugyan vissza tudott jönni a pályára, de a pontszerzés esélyét ezzel el is vesztette. A versenyirányítás nem sokat teketóriázott: azonnal áthajtásos büntetéssel honorálták Perera manőverét. Mindeközben Markus Winkelhock és Victor Bouveng esetét is vizsgálják, akik a felvételek szerint sárga zászlós periódus alatt előztek.

5 perccel a verseny vége előtt veszélybe került a Grasser-es Andrea Caldarelli harmadik helye, Maxi Götz ugyanis mindenképpen dobogóra akart állni.

Az 5-ös számú Phoenix Racing is begyűjtött magának egy áthajtásost, mert Max Hofer kitessékelte Luca Ludwigot a Ferrarival a pályáról, ezzel Hoferék is elbúcsúztak a mai pontszerzéstől.

Két körrel a leintés előtt a 84-es Auto Arena Motorsporttal debütáló Raffaele Marciello egy bal első defekt miatt kénytelen volt feladni a versenyt. Az olasz, aki a Blancpain sorozatban is jeleskedik, a héten, a csapattól közös megegyezéssel távozó Clemens Schmidt helyét vette át.

A szombati versenyt végül Maxi Buhk és Indy Doontje nyerte a 48-as Mann Filter Mercedes-szel, majd 6,5 másodperces előnnyel, a második helyen a Feller – Haase, a harmadikon pedig a Bortolotti – Caldarelli páros ért be.

A bajnokságban még mindig a most nullázó Daniel Keilwitz – Marvin Kirchhöfer páros áll az élen, ám már csak 22 ponttal vezetnek a végül negyedik helyen befutó Maximilian Götz – Markus Pommer párossal szemben.

A vasárnapi versenyt 13:15-től követhetjük az ADAC GT Masters Facebook oldalának élő közvetítésén keresztül.

A szombati verseny teljes végeredménye

null

null

Schneider Erika

Comments

comments