Ment a matek rendesen. Az egyik körben idő előtt avattunk (volna) bajnokot, a másikban még nem. Az egyik előzés jobbra döntötte a bajnokság kimenetelét, aztán egy másik helycsere balra. Most akkor van bajnokunk, vagy nincs? A futam végén René Rast sem tudta egyértelműen megmondani.
A pole pozíció mindenesetre nem jött össze vasárnap délelőtt, mert Jamie Green úgy gondolta, nem lesz ennyire jó fej, hogy csapattársát a maximális pontszámhoz juttassa, sőt, a brit pilóta kerek perec megmondta, nem fogja Rastot elengedni, hanem a saját versenyét fogja futni. Nico Müller csak a 14. helyre kvalifikált. Ha itt lett volna vége a hétvégének, Rast a bajnok.
A piros lámpák kialvása után már Rast volt elől, Green kerekei kipörögtek, az első kanyarban már a második helyen találta magát. Müller nem tudott előrébb jönni a rajthelyénél, így ebben a pillanatban Rast volt a bajnok.
Timo Glock szezonja saját bevallása szerint is katasztrófa a rengeteg technikai hiba és balszerencse okán, és erre most Sheldon van der Linde is rátett egy lapáttal. Megforgatta a németet, aminek következtében Glock az utolsó helyre esett vissza, a dél-afrikai újonc pedig begyűjtött egy jól megérdemelt boxutca-áthajtásos büntetést.
A 10-12. körben Green erőből támadni kezdte Rastot, ám a német inkább kiállt a boxba kereket cserélni, egy körrel később Green is megejtette a kötelező kiállást. Kifizetődő volt az elévágási kísérlete, mert vissza tudott jönni az első helyre, Rast ekkor a második helyen állt. Nico Müller a 10. körben állt ki a boxba, friss abroncsokért, a vezetést Mike Rockenfeller vette át.
A 20. körben kezdett el melegedni a pite, hisz Nico Müller feljött az utolsó pontszerző helyre, Rast ekkor a nyolcadik, Green a hetedik helyen haladt. Ha itt intették volna le a versenyt, Rast bajnoki címe egyelőre nem lett volna zsebben.
Juncadella volt az utolsó, aki a 26. körben állt ki friss abroncsokért, és, bár pünkösdi királyság az Aston Martinnak, de értékes kilométereket könyvelhettek el az élen (Habsburg és Juncadella is 2-2 kört tettek meg vezető helyen).
A boxkiállások után Green, Rast, Frijns, Duval, Müller, Rockenfeller volt az első öt sorrendje. Ebben a konstellációban Hockenheimban avattunk volna bajnokot, úgy aztán meg végképp, hogy Frijns közben megelőzte Rastot.
Ezalatt Jonathan Aberdein nekiállt keménykedni Rockenfeller mögött, és egy körön belül meg is előzte őt. Így Rast bajnoki címe még mindig nem volt a zsákban, viszont a dél-afrikai célba vette Nico Müllert is, és három körrel a vége előtt őt is megelőzte. Ezzel a manőverrel, bár nem volt sem szándékos, sem tudatos, hozzásegítette René Rastot az idő előtti bajnoki címéhez, amit a német a levezető körön sem tudott még biztosra, sőt, a csapatnál is égtek a számológépek. Amikor már hivatalos volt, és a rádión keresztül is megerősítették a végeredményt, Rast kiengedte a hangját, az érzelmeit, és felhőtlen ujjongásba kezdett az autóban.
Nico Müller a futam utáni interjúban tudta meg, hogy életben tarthatta volna a bajnoki reményeit, ha kivédekezi Aberdein támadását. Próbálta mosolyogva fogadni, de minden csalódottsága az arcára volt írva.
Idei bajnoki címével René Rast csatlakozott ahhoz az elit klubhoz, amiben a kétszeres DTM bajnokok, Timo Scheider, Gary Paffett, Marco Wittmann és Mattias Ekström foglalnak helyet. Náluk több összetett győzelemmel csak ketten, Klaus Ludwig (3) és Bernd Schneider (5) büszkélkedhetnek.
A versenyt végül Jamie Green nyerte, 2017-es hockenheimi szombati elsősége óta először, mögötte Robin Frijns és René Rast haladtak át a célvonalon. Müller végül bejött a hatodik helyen, Marco Wittmann pedig technikai problémák miatt még a 30. körben a garázsba hajtott. Az Audi eszméletlen fölénnyel utasította maga mögé a BMW-ket és az Aston Martinokat, az ingolstadtiak az első 7 helyet foglalták el. A legjobb BMW-s az osztrák Philipp Eng lett a maga nyolcadik helyezésével, mögötte még Bruno Spengler és Timo Glock szereztek pontot. Daniel Juncadella lett a legjobb Aston Martin pilóta, a spanyol a 12. pozícióban látta meg a kockás zászlót.
A hockenheimi hétvége (október 4-6.) mindettől függetlenül nem lesz unalmas, hisz egyrészt a csapatbajnokság még nem dőlt el: az Audi Sport Team Rosberg (Rast/Green) 32 ponttal vezet az Audi Sport Team Abt Sportsline (Müller/Frijns) előtt. Másrészt ne felejtsük el, hogy a szezonzáróra három Super GT autó csatlakozik Japánból a jelenlegi mezőnyhöz, egyiküket a 2009-es Forma 1-es világbajnok, Jenson Button fogja vezetni.
A vasárnapi verseny teljes végeredménye, és részletes elemzése alább olvasható:
null
null
Schneider Erika
Social Profiles