A Hyundai visszalépett a németországi fordulótól

Fotó: Magyar Szilvia

A Hyundai ma reggeli bejelentése értelmében visszalép a Nürburgringen történő versenyzéstől a WTCR-ben. Egyetlen versenyzőjük sem indul el a hétvégén Németországban, a gyártó így kívánja kifejezni egyet nem értését az „egyenlőtlen bánásmódért”.

Ma reggel a Hyundai kiadott egy közleményt, melyben tudatták, hogy az egyenlőtlen bánásmódra való tekintettel visszavonják mind a négy versenyzőjük nevezését a németországi WTCR fordulóból. Andrea Adamo már tavaly is többször kikelt magából, mivel nem tartotta kedvezőnek a BoP-t, és úgy gondolta, hogy szándékosan jobban sújtják vele a márkát, mint az szükséges lenne.

A következő kirohanása a zolderi forduló első napján volt, a Touring Car Times-nak adott exkluzív interjújában. Ekkor azt tartotta problémásnak, hogy egyes márkák megúszhatták az új ECU kötelező beépítését autóikba, pusztán annyival, hogy súlybüntetést vállaltak helyette. Továbbá nehezményezte a csak 95%-os motorerőt a BoP-ban, ezzel magyarázva azt, hogy autóik gyengén teljesítettek Belgiumban.

Arra a kérdésre, hogy nem pályaspecifikus-e a teljesítmény csökkenése (a négy autóból csak Michelisz Norbert került a Q2-be) azt válaszolta, hogy nem lehet ekkora különbséget csak a pályával magyarázni.

Tényként említendő, hogy Zolder és Zandvoort rendkívül hasonló karakterű pályák, és ha megnézzük a WTCR eddigi történetét, Zandvoortban 2018-ban egy belga csapat teljesített legjobban egy olyan márkával, ami addig csak szenvedett, míg a Hyundaiok a sor legvégén álltak (valamint a BoP is erősen sújtotta őket). Továbbá a Honda és a Volkswagen volt rendszeres a dobogón. 2019-ben a Lynk&Co autói teljesítettek a legjobban a holland pályán, emellett a Honda, az Audi és a Volkswagen erős szereplése is megfigyelhető volt. 2020-ban folytatódott a tendencia egy rendkívül hasonló pályán: a Lynk&Co mellett a még meglévő olyan márkák, melyek korábban Zandvoortban jók voltak, pláne, ha belga csapat autójáról volt szó, jól teljesítettek…

Andrea Adamo szombaton távozott Zolderből, azzal, hogy ha a bajnokságnak nem tetszik, hogy tavaly nyertek és jók voltak, akkor nem zavarnak tovább. Ma pedig kijelentették, hogy nem indulnak a Nürburgringen, de tovább képviseltetik a márkát más nemzetközi sorozatokban. Tették ezt annak ellenére, hogy a BoP-ben visszaállították a maximális motorerőt 97,5%-ra.

Az eredeti közlemény és a TcT-nek adott interjú itt olvasható el angolul.

A Hyundai távollétében, mivel szabadkártyás nevező a német fordulóra nincs, a mezőny 16 autósra csökkent. Az FIA által kiadott kapcsolt közleményben az EEL (Eurosport Events Ltd.), az FIA és a WSC megerősítik, hogy céljuk továbbra is az egyenlő bánásmód biztosítása minden szempontból minden fél részére, ezért folytatják a tárgyalásokat a Hyundai-jal, ugyanakkor most arra próbálnak fókuszálni, hogy a németországi fordulót sikeresen rendezzék meg.

Magyar Szilvia

Comments

comments