Szoros időmérő Hockenheimben

A gigamezőny sorban áll az időmérő edzés megkezdéséhez.
Fotó: Magyar Szilvia

A TCR Europe 32 fős mezőnye ma délelőtt kerített sort az időmérő edzésre. Ez nem csak a rémesen nagy forgalom és az amúgy is sűrű időterv miatt sikeredett nagyon szorosra, hanem amiatt a baleset miatt is, ami a Q1 végén történt.

Egy 32 fős mezőnyben, egy olyan pályán, mint Hockenheim, amúgy is nagyon nehéz tiszta kört elkapni. Ezzel mindenki már rögtön az első felvezető kör után próbálkozott, hogy ha esetleg további nehezítő tényezők is érkeznek, akkor biztos, ami biztos. Néhány versenyzőnek ez volt a szerencséje, ugyanis Martin Ryba a Q1 vége előtt két és fél perccel odavágta a Hondáját az első kanyarban. Az eset egyetlen vicces vonatkozása annyi volt, hogy ezek után kiírták a kijelzőre, hogy átlépte a track limitet – lévén a gumifal elég messze van a pálya szélétől…

A sajtóközpontban fennálló derültség nyilvánvalóan nem volt tapasztalható a többi versenyzőnél és csapatnál, amikor az órára és a monitorra néztek. Néhányan akkora forgalomba keveredtek az újraindítás után a felvezető körben, hogy fel sem értek gyors körre, néhányan pedig hiába értek fel gyors körre, az lett értékelhetetlen a forgalom miatt.

A Zengő motorsport versenyzőjétől, Tenke Tamástól egyelőre a tapasztalatszerzést várjuk el, nem azt, hogy kapásból a Q2-be jusson, pláne nem ilyen körülmények között. Végül majd a 24. rajtkockából indulhat el. Ugyanakkor Nagy Dániel érthetően csalódott a történtek miatt, és amiatt, hogy a 18. rajthelyről várhatja a startot. Hasonló cipőben járt még a Clairet Sport mindkét profi versenyzője, az M Racing pilótái, Tom Coronel és Dusan Borkovic is.

A Q2-be végül az alábbi versenyzők jutottak, ebben a sorrendben: Daniel Lloyd, Julien Briché, Gilles Magnus, Andreas Bäckman, Luca Engstler, Jessica Bäckman, Santiago Urrutia, Josh Files, Luca Filippi, Mato Homola, Maxime Potty és Aurélien Comte.

A Q2-re kisebb lett a forgalom, nagyobb a tér, több a lehetőség. Hogy Briché tulajdonképpen mit csinált egész délelőtt, azt nem tudhatom, de hol működött az autója, hol meg nem. Hogy ez okozta-e, vagy taktika volt, azt sem tudom, de megcsípte a 10. helyet, és ezzel a fordított pole-t. A normál pole végül Josh Files-é lett, a sokat szidott BoP-jű Hyundaiban. Mögötte Magnus, Engstler, Potty, Andreas Bäckman, Comte, Urrutia, Lloyd, Jessica Bäckman, Briché, Homola és Luca Filippi sorrendben végeztek a Q2-ben.

A futam 14:35-től kezdődik.

Magyar Szilvia

Comments

comments