Szent Iván-éji Volkswagen-álom

Fotó: FIAWTCR Official

Szombatra maradt a Nürburgringen a második és a harmadik WTCR verseny. Az időjárás szerencsére nem kavarta meg a dolgokat, és, aki az élre állt, az ezúttal is az élen maradt.

Az első verseny fordított rajtrácsának pole-jából Johan Kristoffersson rajtolt, mellőle Antti Buri, a második sorból pedig Tassi Attila és Frederic Vervisch. A rajtot a két északi jól kapta el, Vervisch még jobban, s míg Buri azzal volt elfoglalva, hogyan is kerülhetne svéd kollégája elé, addig belga márkatársa épphogy pont ő elé került. Kristoffersson végül az élre állt, Vervisch, Buri, Gabriele Tarquini, Rob Huff, Tassi Attila, Augusto Farfus, Esteban Guerrieri, Aurélien Panis, Benjamin Leuchter és Michelisz Norbert követték, amint a mezőny elhagyta a GP pályát és belépett a Zöld Pokol kapuján.

Tarquini előzte Burit, majd Huff is. A finn fokozatosan egyre hátrébb szorult. Bár a mezőnyben nincs rutinja, a pályát és az autót is jól ismerte, ugyanakkor nem tudott vitába szállni a tapasztalt generációval. Tassi Attila pedig kicsit meg is tolta a tarka Audit hátulról, de aztán a Honda visszaesett. Majd új erőre kapott Tassi, mialatt Benjamin Leuchter legyűrte Guerrierit és Panist is. Ezek után már ő támadta és előzte meg Leuchter-t. Ehrlacher autóján viszont az első légterelő érzékeny búcsút vett a karosszériától, ami nélkül a francia nemigen tudott tovább menni, így a mezőny végére esett vissza, majd letette az autóját a boxban, hogy egyesítsék annak darabjait a szerelői a harmadik versenyre.

A második körben Huff egyre inkább támadta Tarquinit, de sehogyan sem boldogult vele. A hosszú csatának az lett a vége, hogy összeértek. Lehetne azon vitatkozni, hogy kinek a hibája volt, de leginkább talán versenybaleset. Mindazonáltal Huff megpördült, a korlátba vágódott, és rettentő csúnyán lezúzta az autó elejét. Valami – talán hűtőfolyadék – ki is ömlött a pályára.

Tarquini sem volt biztos abban, hogy olyan jól működik az autója, nem harcolt sokat Farfusszal, amikor a brazil megtámadta és megelőzte. További lényeges változás a sorrendben nem következett be, így a befutó az alábbiak szerint alakult. Johan Kristoffersson rajt-cél győzelmet aratott, mögötte Vervisch és Farfus értek oda a dobogóra. A negyedik helyen befutott Tarquini, mögötte Tassi, Leuchter, Esteban Guerrieri, Michelisz, Aurélien Panis, Jean-Karl Vernay, Tom Coronel, Nick Catsburg, Antti Buri, Thed Björk, Mikel Azcona, Tiago Monteiro, Yvan Muller, Mehdi Bennani, Daniel Haglöf, Andy Priaulx, Kevin Ceccon, Niels Langeveld, Gordon Shedden, Ma Qing Hua. Viszont a végeredmény nem ez lett. Megbüntették Tarquinit 30 mp-re, mivel a versenybíróság nem versenybalesetnek ítélte a történteket. Huff is fel volt háborodva, mondván, hogy előtte is többször is nekikoccant és ő már több helyet nem tudott neki hagyni, de Tarquini azon az állásponton van, hogy ő nem tett kormánymozdulatot Huff irányába, egyszerűen összeértek az autók. Tarquini ezzel a pontzónán kívülre került.

A másik büntetésünk Nick Catsburghoz kapcsolódik: a hollandot a technikai ellenőrzés során zárták ki a versenyből, nem megfelelő turbónyomás miatt. A büntetések folyományaként Tassi élete legjobb eredményét érte el: negyedik lett.

Bár Huff kiesett, Bennani pedig a mezőny hátsó felében végzett, azért a Volkswagennél örültek, mert a svédek egyik legnagyobb ünnepén, Szent Iván napján, az ő svéd versenyzőjük szerezte meg élete első WTCR győzelmét. És ez még csak az első volt mára.

Üröm az örömben, hogy Huff nem tudta elfoglalni a csütörtökön kiharcolt második rajtkockáját a harmadik versenyre, Leuchter mellett, mert az autót nem lehetett összerakni. Girolami is csak a boxutcából mehetett a mezőny után, szóval némileg lukacsos volt a rajtrács. Tassi autója már a felvezető körön füstölt, Guerrierié meg el sem akart indulni. Végül aztán csak-csak összeálltak az utolsó futamra…

Leuchter jól kapta el a rajtot, Vervisch a harmadik helyen fordult, de akkora tumultus volt, hogy látni sokmindent nem lehetett. Hallani is csak annyit, hogy Michelisz rádiózott a csapatnak, hogy a belga erősen meglökte. A lényeg, hogy a Hyundai a tömegből kikerülvén nem akart kanyarodni, így a folytatásra esélytelen volt. Nem érkezett hír arról, hogy a versenybíróság szankcionálta volna Vervisch megmozdulását, de jómagam másokat sokkal közelebb láttam Norbi autójához.

A tumultusnak áldozatul esett még Ehrlacher autója is: az a splitter ott elöl nem sokáig bírta, és a GP kör végeztével a francia a boxba hajtott, közben még Coronel is megtolta hátulról, nem látván, hogy a Lynk&Co kanyarodni szeretne. A verseny még el sem kezdődött, Muller kivételével az összes kék autó a boxban volt, néhány további versenyzővel (Monteiro, Farfus, Haglöf) kiegészülve, ilyen-olyan technikai okokból, melyek leginkább a tumultusra és / vagy Bennanira voltak visszavezethetőek. Mullerrel még később találkozunk a pályán!

A maradék mezőny eleje Leuchter, Guerrieri, Vervisch, Tassi, Tarquini, Vernay sorrendben lépte át a Zöld Pokol kapuját. Tassi autója nem hagyta abba a füstölést, sőt, egyre rosszabb lett, végül Attila leparkolt a fűre. Guerrieri támadta Leuchter-t az élen, de előznie nem sikerült, viszont cserébe őt megelőzte Vervisch. Úgy a kör közepe táján került elő megint Yvan Muller, aki Catsburggal viaskodott, csaknem ütközés lett a dologból, és a mögöttük haladó Kristoffersson annyira el akarta kerülni a balesetet, hogy végül nagyon rondán a korlátba csapódott. Catsburg panaszkodott a rádióban, hogy ez Muller részéről nagyon veszélyes volt, de eddig nem hallottunk arról, hogy Mullert megbüntették volna. A Volkswagent viszont kiskanállal kellett összeszedni. Szerencsére Johannak nem esett baja.

Innentől a mezőny útja a célig nagyjából sima volt. Vervisch próbálkozott párszor, és Leuchter is izgult egy kicsit, mert volt néhány hibája, de csak-csak meglett neki az első és hazai győzelem. Szóval a két győzelem mellett két ronda roncs is kijutott a Volkswagennek, de valószínűleg előbbi okán nem búsulnak sokat utóbbi miatt.

A második verseny befutója a dobogósok mögött: Vernay, Tarquini, Coronel, Panis, Catsburg, Shedden, Muller, Ceccon, Langeveld, Ma, Azcona, Buri, Bennani, Montiero, Girolami, Priaulx. A többiek nem fejezték be a futamot.  Az eredményt a versenybíróság egy helyen módosította: Ma kapott 5 mp időbüntetést a Niels Langevelddel való ütközésért, így Buri mögé került.

Az utolsó európai versenyt két hét múlva, Vila Realban rendezik.

Magyar Szilvia

Comments

comments