Sokszínű TCR Europe

Fotó: TCR Official

A TCR Europe sorozatba nevezett versenyzők kiléte, csapatuk és további részletek tisztázódása majdnem olyan hosszú, ha nem hosszabb időt vett igénybe, mint ugyanez a WTCR csapatoknál. Mivel a nevezési határidő április 20-án lejárt, mi pedig szándékosan nem osztottunk meg minden kis hírt egyenként, az alábbi összefoglaló cikkből megtudhatjuk, ki, hol, mikor és hogyan fog a TCR Europe sorozatban versenyezni.

Kezdjük rögtön az egyelőre többnyire rajtszám nélküli magyar fiatalemberekkel: Tassi Attila, Nagy Dániel és Jedlóczky Márk fogják a három fős magyar különítményt alkotni a mezőnyben. Tassi Attiláról és Josh Files-ról már adtunk hírt a tél folyamán: a JAS Motorsport által felkészített Hondákat fogják vezetni, azonban, hogy egy csapatban-e, vagy külön-külön, és mégis melyik csapatban, arról még mindig nem szólnak a hírek. A M1RA két Hyundai versenyautót nevezett a szezonra, az egyikbe Nagy Dánielt ültette. Dani azóta rendes festést is kapott, meg szabadkártyát a hungaroringi WTCR-re, ám csapattársat még mindig nem. Jedlóczky Márk tavaly már szerepelt a Hungaroringren egy Alfa Romeo volánja mögött a TCR International-ben. Az idei szezonra saját csapatával nevezett, mely a Zengő Motorsport segítségével fog majd futni. A magyar különítmény érdekessége, hogy a TCR Europe sorozat eddigi összes nevezője mind különböző nemzetiségű, csak magyar és brit indulóból van több, de a magyarok vannak a legtöbben.

Folytatásként már ismerjük szívünkhöz (és határainkhoz is) közel álló Dusan Borkovic történetét, aki úgy döntött, miután több WTCR csapattal is tárgyalt, hogy hű szeretne maradni a túraautózásban Marcello Lotti elveihez, és körbenézett az európai piacon. A Target Competition csapatát találta meg, akik három Hyundai-t neveztek a szezonra. Borkovic csapattársai lesznek: Reece Barr Angliából és a WTCC-ből és ETCC-ből jól ismert svájci Kris Richard.

Összeállt a 2014-15-16-os évek SEAT León Európakupa versenyeinek nagy élmenő triója is: szintén SEAT-ban, ami most már Cupra, köszönthetjük Mikel Azconát, Julien Briché egy Peugeot-val és a JSB Competitionnal indul harcba, és a régi ellenfél Stian Paulsen lesz, ha addig sikerül összeraknia végre a SEAT-ból Cuprává avanzsált autót, ami több mint 9 hónapot várt arra, hogy az oscherslebeni rajtbaleset után újra motor kerüljön bele. Az igen ifjú spanyol, a már kevésbé fiatal francia (aki ugyanilyen kevésbé beszélt bármely idegen nyelvet) és az ezermester egyszemélyes szakasz-csapat norvég már a régi szép SEAT León európakupás időkben is nagyokat meccseltek a dobogóért. Hogy képesek lesznek-e ugyanerre ismét, az persze a mezőny többi indulójától is függ.

Azcona csapata, a PCR Sport Danny Kroes-t is szerződtette, szóval legalább a spanyol nem csapattárs nélkül indul csatába.

Az Autodis-Piro Sport egy felemás csapattal nevezett a szezonra: A Hyundai-ban a luxemburgi Loris Cencetti ül majd, a Hondájukat a német Cedric Piro viszi táncba.

Aztán itt van az egyautós, érdekes nevű Brutal Fish Racing Team, szintén egy szomszéd sráccal, a szlovák Martin Rybával, meg egy Vokswagen Golffal. Ugyancsak Volkswagenekkel nevezett a Comtoyou az Európa sorozatba, az egyiket Maxime Potty fogja vezetni, a másikra még nem adtak magyarázatot és versenyzőnevet sem. A Craft-Bamboo jelentette be elsőnek, hogy ők bizony a TCR Europe-ot részesítik előnyben, mint versenysorozatot, de az autóikba azóta sem ültettek még versenyzőt.

A Pit Lane Competizioni Audiját a nagy testvér, Giovanni Altoé fogja vezetni. Hogy öccse, Giacomo merrefelé fog versenyezni, arról nincsenek információink egyelőre. A PSS Racing Hondája Viktor Davidovskié idén. A Honda már tavaly is bejött Jens Reno Møllernek is – talán emlékszünk rá: az összeszigszalagozott autójával a dobogó harmadik fokáig repült a Hungaroringen – így győztes csapaton nem változtat, csak az autó lesz új modell, meg valami új dán szponzorról is szólnak a hírek.

Hogy legyen mivel összekevernünk a Comtoyou csapatot, idén itt indul a Sports&You is, a portugál Francisco Abreu-val és egy Peugeot-val, a Peugeot spanyol-portugál részlegének támogatásával. A Vekra Racing Team-mel nevezett Petr Fulín, meg egy Cuprával, de nem a teljes szezonra. Fulín nagy álma volt, hogy kaphat majd egy szabadkártyát a Nürburgringre, ám a WTCR mindenhetó promótere, Francois Ribeiro kijelentette, hogy csakis hazai hősök kapnak szabadkártyát, tehát Németországban csak németek, Fulín pedig cseh. Minden valószínűség szerint nem fogja Ribeirót meghatni a tény, hogy Csehországban nem rendeznek WTCR futamot, tehát más lehetősége Fulínnak nincsen.

Érdekes tény, hogy Stefano Cominiről és Davit Kajaiáról egyelőre itt sincs adat.

Jelen pillanatban ennyi tudunk a mezőnyről, de már ez is több, mint amit remélhettünk, alig két héttel az idénynyitó előtt. A szezon Franciaországban startol el, a Paul Ricard versenypályán, május 5-6-án.

Magyar Szilvia

A nevezési lista (a rajtszámozás még eléggé bizonytalan, ezért a nem biztosan ismert rajtszámokat 0-val jelöljük!)

 

Comments

comments