Sárga autó, lila időkkel

lda

Fotó: FIAWTCC.COM

Moszkvában esett. Már esőben rajtolt az időmérő edzés, ahol Nick Catsburg tündökölt. Az ifjú holland jó, ez kétségtelen, de hogy gyakorlatilag az összes szektora és az összes ideje lila lesz, azt senki nem gondolta volna…

Mivel eleve szakadt az eső, a slickek szóba sem jöhettek, és hazai pályáján a Lada kiemelkedően jó volt. René Münnich autójában ismét James Thompson ült. A világbajnokság pedig gyakorlatilag értelmét vesztette, miután tegnap délelőtt az FIA felülvizsgálati bizottsága úgy határozott, hogy csak részben ad helyt a Honda fellebbezésének, és megtarthatják a hungaroringi eredményt, de a marokkóit törlik. (Erről később.)

A Volvók – mint általában – most sem találták meg a tapadást esőben, így a sor végén kullogtak. Pedig amúgy a sebességük száraz pályán egészen jó, és ma délelőtt még motort is cseréltek mindkettőben. Szóval a svédek mellett Gregoire Demoustier, John Filippi és Ficza Ferenc nem jutott a Q2-be.

Az edzés második részében Castburg tovább villogott, de a kedves meglepetések sorához csatlakozott James Thompson is: az egyetlen privátként továbbment a szétlövésbe azzal a Chevrolet-vel, amiben mindössze harmadik versenyét tölti, és ami nem éppen a legszuperebb autó a mezőnyben. A három Lada és Thompson mellett Michelisz Norbert vehetett részt a Q3-ban, így időtlen idők óta előállt a helyzet, hogy egyetlen Citroën sem jutott az időmérő utolsó részébe.

Michelisz hibázott a gyors körén, így csak ötödik lett, a Ladák pedig verhetetlenek voltak a lassacskán száradó pályán, ezért Thompsoné lett a negyedik rajtkocka. A sárga autók közül is előre állt Nick Catsburg, akinek élete első pole-ja jutott osztályrészül az esős Moszkvában. Volt is nagy ünneplés mind a Ladánál, mind pedig a Münnich Motorsportnál. 

A fordított pole Tiago Monteriót illeti meg.

Az időmérő edzés végeredménye (nem hivatalos)

MAC3

A Lada sem kezdte jól a MAC3-at, de a többiek sokkal jobban elrontották azt, így ezt a részt is nyerték a hazaiak. A Honda csak pár tizeddel maradt el mögöttük, ám a Citroën esete egy külön történet.

A franciák most először nevezték Tom Chiltont Mehdi Bennani helyett a csapatversenybe. Chilton igazán megérdemelte a lehetőséget, eredményei igazolták, hogy belejött abba, hogyan vezesse a Citroënt. Nem is a brittel volt a baj, hanem azzal, hogy nem tudták eldönteni, ki hová soroljon be, hogy jó legyen.

A MAC3 jellegzetességei közé tartozik (mint azt a versenyzők a Paul Ricardon elmondták), hogy az megy elöl, aki először beletalál az első kanyarba, a többiek mögötte. Azért nincs előre megbeszélt sorrend, mert ha valakinek a rajtnál problémája támad, akkor az, hogy a többiek rá várnak, igazán nagy gondokat szülhet. A másik pedig az, hogy hacsak nem kifejezetten problémamegoldásra irányul, akkor nincs előzés.

Nem tudni, hogy volt-e valami előzetesen megbeszélt taktika a Citroënnél, de kívülről úgy tűnt, hogy Chilton kifejezetten igyekezett Yvan Mullert maga elé engedni a sorban. Utána viszont Muller annyira nem tudott haladni előtte, hogy Chilton csaknem a lökhárítójában autózott, José María López pedig eltűnt előlük a messzeségben… A franciák végül rádión utasították versenyzőiket a helycserére (ez megengedett jelen esetben), ám ekkorra a csapat már teljesen szétesett. Végül több mint 4 mp hátránnyal értek a célba. Nem Chiltonon múlott…

A versenyeket holnap az Eurosport élőben közvetíti 11:00-tól.

Magyar Szilvia

Comments

comments