Aki csak a végeredményre néz rá, könnyen mondhatná, hogy Marco Wittmann sima rajt-cél győzelmet aratott, ám ez meglehetősen elhamarkodott kijelentés lenne. A németnek nem csak az időjárással, hanem a többi versenyző stratégiájával is meg kellett küzdenie.
Assen, Drente megye székhelye, egy 68 ezres város Hollandiában. Versenypályáját 1955-ben építették kifejezetten motorversenyek megrendezése céljából. A projekt olyan sikeres lett, hogy a pálya azóta elnyerte a motorversenyek Mekkája jelzőt. DTM autó még soha nem járt ezen az aszfaltcsíkon, így minden egyes kör, akár szabadedzésen, akár csak a pályabejáráson, elengedhetetlenül fontossá vált.
Maga a pálya 4.555 méter hosszú, és az idei szezon leggyorsabb kanyarja is itt található. A Ramshoekben a 270 km/órás sebességet is elérhetik az autók, miközben a pilótákra akár 3 G-s oldalterhelést is nehezedhet.
A szombat délelőtti időmérő edzést Marco Wittmann nyerte, René Rast, Loic Duval, Pietro Fittipaldi és Timo Glock előtt, még száraz körülmények között, ám közvetlenül a rajt előtt leszakadt az ég, és az erős eső a verseny nagyjából feléig ki is tartott. A versenyigazgatóság döntése alapján biztonsági autó mögött indult a futam, majd három kör után elengedték a mezőnyt. Wittmann és Rast azonnal csatába keveredtek az első helyért. Mögöttük Spengler és van der Linde is egymásra talált, ám a küzdelemben a dél-afrikait ellenfele kiforgatta, így a kanadait egy boxutca-áthajtásos büntetésre ítélték.
Ugyanezen kör végén ismét bejött a biztonsági autó, mert Daniel Juncadella Aston Martinja megadta magát, a spanyol nem tudott visszatérni a boxutcába. A SC után Wittmann igyekezett elhúzni az őt üldöző Rast elől, de nem sikerült jelentős előnyt kiautóznia.
A kötelező boxkiállásokat Jamie Green, Robin Frijns, Sheldon van der Linde, Ferdinand Habsburg, Jake Dennis, Bruno Spengler és Paul di Resta egyszerre kezdte meg: már a hetedik körben kiálltak kereket cserélni. Müller közben begyújtotta a rakétákat, és villámgyorsan hámozta át magát Fittipaldin, majd Duvalon is.
Wittmann egészen a 16. körig halogatta a kiállást, Rast azonnal reagált, és egy körrel később ő is kiállt kereket cserélni, ám nem tudott a BMW elé kerülni. Az Audi pilótája folyamatosan támadta Wittmannt, de ő annyival jobb köröket tudott futni, hogy a különbség körről körre nőtt köztük.
Nico Müller volt az utolsó, aki megejtette a kiállást, szinte az utolsó pillanatban, a 25. körben. Ez a stratégia remekül bevált, hisz az első helyre tért vissza, ám öröme nem tartott sokáig, hisz Wittmann szinte azonnal visszavette tőle a vezetést, Rast azonban tehetetlen volt Müllerrel szemben, így a svájcit végül a második helyen intették le. Wittmann végül több, mint 3 másodperc előnnyel szerezte meg idei harmadik győzelmét.
Így nyilatkozott a verseny után: „Nagyszerű érzés ez a mai pole, és utána a győzelem egy ilyen nehéz verseny után, mint a Norisringen. Szuper volt ma az autóm, egyszerűen szenzációs. Köszönöm a csapatnak! Persze nem volt olyan könnyű, mint amilyennek kívülről tűnt. Egyikünk sem ismerte a pályát és a körülményeit, és az Audi is nagyon erős volt a futam elején.”
Nico Müller is örült a dobogónak. „Az autónk nagyon gyors volt, és remek eredmény a hatodikról feljönni a második helyre. Elégedettek lehetünk, és szeretnénk holnap is hasonlóan szerepelni. A mai célunk a minél későbbi boxkiállás volt, az első szett gumit a megfelelő nyomásra belőni, és a tempót tartani. A második szettet sajnos nem tudtuk elég gyorsan a megfelelő hőmérsékletre felmelegíteni.”
René Rast arcán nem mutatkozott felhőtlen öröm a dobogón, mégis pozitív gondolatokkal zárta a mai napot: „A hidegben sokkal hamarabb fel tudtuk melegíteni az esőgumikat, mint a BMW, mégis beragadtam Marco mögé, így nem tudtuk kihasználni ezt az előnyünket. Ennek ellenére nagyon élveztem a csatát. A bajnokság éllovasaként nem engedhetek meg magamnak semmiféle őrültséget, hisz minden pont fontos, így inkább visszavettem a tempóból. A harmadik hely is szép eredmény, és sok értékes pontot is hozott a konyhára.”
A bajnokságban továbbra is René Rast áll az élen 145 ponttal, őt 24 pontos lemaradással Nico Müller követi, a harmadik az osztrák Philipp Eng, 111 számlálóval.
A vasárnapi futam 13:30-kor kezdődik, TV-ben a német SAT1-en nézhető, illetve a DTM hivatalos Youtube csatornája is élő streamet biztosít német és angol nyelven is.
A szombati verseny teljes végeredménye itt látható
null
null
Schneider Erika
Social Profiles