Isola 2000 egy apró síparadicsom Kelet-Franciaországban, az Alpok egy 2000m-es pontján. Mialatt Tom Coronel a Dakaron vitézkedik, Frédéric Vervisch pedig Dubai 24 órást nyert, a Berthon-Comte-Panis WTCR trió ezen a rendkívül nehéz pályán mérte össze tudását az Andros Trophy mezőnyének többi tagjával.
A péntek-szombati viadalokon nem ment jól a WTCR-es srácoknak, és ennek három oka volt. Először is olyan beugrós versenyzők is részt vettek a küzdelmekben, mint például Olivier Panis, akinek jóval nagyobb rutinja van még fiánál és Bethonnál is, nem beszélve a teljesen tapasztalatlan, a pályát most először látó Comte-ról. Másodszor ez egy rendkívül nehéz pálya, még sokat látott, tapasztalt bajnokok is ott mennek rajta keresztbe, ahol éppen nem kéne, de az Enedis kategóia versenyén láthattunk olyan résztvevőt, aki már egyenesen hátramenetben próbálkozott az előrejutással. Harmadrészt pedig második napra a pénteken még oly ideális pálya sokat romlott, még a tavalyi összetett bajnoka is csaknem 2 mp-cel lassabb köröket autózott rajta.
Hőseink közül a két tapasztaltabb, tehát Nathanael Berthon és Aurélien Panis mindkét napon eljutott a Super Pole-ba és az A döntőbe is, de Panis láthatóan nem találta sem a pálya ritmusát sem pedig az autóval az összhangot, amióta az elektromos autók teljesítményét visszavetette a szervezőség. Az első napi összetettet Berthon a 6., míg Panis a 7. zárta (ezúttal apja oktatott: a dobogó tetejére állt). Aurélen Comte ismételten pályatanulással töltötte az első napot, és, bár a nap végére 3 mp-cel tudott jobb időt, mint az első edzésen, valamint a kisdöntőt a második helyen fejezte be, csak a 12. helyen végzett.
A szombati napra a körülmények változása miatt egy-egy 3-3 körös bemelegítést is engedélyeztek mindegyik mezőnynek. Berthon úgy jutott a Super Pole-ba, hogy a második időmérő edzésen nem is volt mért ideje, Panis erős közepes időt tudott kipréselni a sárga kis kocsiból, míg Comte az első időmérőt feláldozta további pályatanulásra, a másodikon pedig az egyre romló pálya miatt egyáltalán nem boldogult. Berthon végül szépen mentette dobogóra legalább a második napot, de Panis-nak meg kellett elégednie a 6. hellyel.
Comte-nak annyiban sem volt szerencséje, hogy váltótársa Andorra után ismét balesetbe keveredett, és az autójuk összetörött már az Elite kategória utolsó futamán. A csapat összerakta ugyan a B döntőre, de azt Aurélien a 3. helyen fejezte be, így a napi összesítésben ismét 12. lett.
A nehézségek folytán Aurélien Panis 5 ponttal elveszítette vezető helyét az összetettben, azt a tavalyi bajnok, Jean-Baptise Dubourg vette át (289 pont). Berthon az ötödik (255 pont), míg Comte a kilencedik (199 pont). A következő fordulót Serre Chevalier-ben tartják, január 19-20-án.
Magyar Szilvia
Social Profiles