A WTCR nürburgringi hétvégéjének utolsó versenyét vasárnap reggel 10 órától tartották. A pálya vizes volt, ezért a biztonsági autó mögül rajtoltak, Nestor Girolamival az élen. A mezőny mindössze 15 autót számlált, mivel Jack Young Renault-ját nem sikerült az éjjel megjavítani.
Sikerült viszont megjavítani Mikel Azcona Cupráját, és a másik két autóba is be kellett szerelnie a Zengő Motorsport szerelőinek egy-egy zajcsökkentőt a régi típusú Cuprákból, külön a versenybíróság kérésére.
A büntetészápor lezajlott tegnap, így az időmérő edzésen kiharcolt pozíciókba álltak fel a versenyzők, vagyis Girolami mellől Yann Ehrlacher, mögülük pedig a Tassi Attila – Thed Björk duó indult.
A Safety Car mögül jól sikerült a rajt, ám nemsokára kiírták, hogy vizsgálják Girolamit, mivel hibát véltek felfedezni a rajtprocedúrában. Az argentin kétszer hajtott át a boxutcán, mielőtt megállt volna a rajtrácson, és ez jelen esetben nem volt szabályos, ezért áthajtásos büntetést szabtak ki rá, melyet a szokásos 30 mp-es időbüntetéssel helyettesítettek.
Bár a pálya nedves volt, a második körig nem történt komolyabb baleset, ekkor Gilles Magnus állította bele az Audit a gumifalba, elég látványos kárt okozva autóban és gumifalban egyaránt. Nem sokkal később Björk szépen előzte meg az akkor már második Girolamit, bár teljesen feleslegesen, hiszen már megbüntették az argentint.
A versenynek egyéb említésre méltó mozzanata nem volt, Yann Ehrlacher nagyon nehéz körülmények között nyerte meg a versenyt, ezzel továbbra is vezeti az összetettet. Mögötte csapattársa, Björk ért be a célba, a dobogó Tassi Attilával lett teljes. Mögöttük Mikel Azcona, Esteban Guerrieri, Jean-Karl Vernay (legjobb trophy-s versenyzőként), Yvan Muller, Tom Coronel, Tiago Monteiro, és Santiago Urrutia értek be az első 10 helyen. Girolamit az időbüntetése miatt 11.-ként rangsorolta a számítógép, Nathanael Berthon, Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor előtt.
A következő versenyhétvégét két hét múlva, a Slovakia Ringen tartják.
Magyar Szilvia
Social Profiles