WTCR heti hírek: marketing jelentés, Gilles Magnus és új Audi

Fotó: Audi

A múlt héten számos kisebb-nagyobb bejelentéssel gazdagodott a WTCR hírfolyama, ezekből szemezgetünk alább.

Az új bio-üzemanyag és az E-TCR TV-közvetítéseiről szóló híradások után még egy technikai információt kaptunk: a 2020-as elektronikus média tevékenységének elemzéséről. A marketing riport sok meglepő hírrel nem szolgált, volt, de nem egetverő nézettség a Covid járvány hatásai miatt megrendezett e-sorozatokban, de igazából csak a valós versenyek közvetítése hozott megfelelő nézőszámot. A sorozatot mind az öt kontinensen követik, bár leginkább Európában közvetítik és nézik azt. Az elektronikus sajtó területén Kína magasan vezet a megírt cikkek számát tekintve, ugyanakkor Magyarország a negyedik helyen áll Kína, Olaszország és Franciaország után.

A Belga Autósport Szövetség, az RACB bejelentette, hogy gőzerővel dolgoznak azon, hogy Gilles Magnusnak biztosítani tudják a további WTCR szereplést. Az ifjú belga tavaly a Comtoyou színeiben került fel a világkupába, annak köszönhetően, hogy a sorozat Európában maradt. Mint az a bejelentésből kiderül, a nemzeti szövetsége abszolút tehetséget lát benne, ezért igyekszik Magnust a világkupában tartani, ehhez azonban anyagi forrásokra van szükségük.

A sort pénteken az Audi zárta, meglehetősen meglepő bejelentéssel. A német gyártó 2019 végén azzal vonult ki a sorozatból, hogy innentől az elektromos autó gyártására, tesztelésére és versenyeztetésére szeretnének koncentrálni. 2020-ra fizetett versenyzőiknek más sorozatokban ajánlottak alternatívákat, és csak teljesen privát csapatok futtatták TCR autóikat. Valami szóbeszéd járta, hogy fejlesztenek új autót belsőégésű motorral, de azok után, amiket 2019 végén mondtak, elég kevesen vették ezt komolyan, és többségünk arra tippelt, hogy az már az E-TCR autójuk lesz.

Pontosan ezért volt meglepő, hogy pénteken délben egy újragondolt Audi RS3 LMS, belsőégésű motorral szerelt versenyautót mutattak be Frederic Vervisch-sel. Az új autó a szezon második felétől lesz rendelhető, ha valamely csapat újítani kívánja a gépparkot. A vezetőség nyilatkozatai szerint látták az előző modell nagy sikerét, és ezzel az új autóval ezeket szeretnék továbbvinni. Azt hogy milyen gyári programjuk lesz, melyik sorozatban és versenyzőkkel, egyelőre nem hozták nyilvánosságra.

Magyar Szilvia

Comments

comments