A második Oscherslebeni rajtot nem sikerült elsőre végrehajtania a TCR mezőnyének! Nem, nem az első kanyar miatt. El sem jutottak félúton sem az első kanyarig, minden romokkal borítva, esélyek és álmok darabokban. Ez volt a TCR sorozat eddigi rövid történetének talán legnagyobb rajtbalesete…
A baleset maga amolyan szokványos rajtbaleset volt, melyben nem is lehet megtalálni a hibást, de még ha lehetne is, nem érdemes keresni… Mindenki ugyanúgy járt. A baleset körülményeiről egy későbbi cikkben írok, ez az írás az új rajttól a leintésig terjedő eseményeket öleli fel. Aurelien Panis egyáltalán nem rajtolt el, mert az első verseny végén megfőtt a motorja a Hondájában. Ő járt a legjobban… A második rajtrácsról hiányzott Rob Huff, James Nash, Luca Engstler, Stian Paulsen, Giacomo Altoé, Pepe Oriola és Roberto Colciago.
A második rajt sima volt, bár a nagy lyukak a rajtrácson nyilván nagyobb mozgásteret engedtek, mint az imént. Az első kör végén az állás: Mato Homola, Jean-Karl Vernay, Daniel Lloyd, Gianni Morbidelli, Tassi Attila, Jaap van Lagen csatázott éppen Frederic Vervisch-sel, Stefano Comini, Dusan Borkovic, Davit Kajaia, Jens Reno Moller, Ficza Ferenc, Gregoire Demoustier, Danny Kroes, Duncan Ende.
A második kör közepén van Lagen egyik gumijából füst szállt fel, defektet kapott, így egyedül maradt Jean-Karl Vernay, hogy megharcoljon a vezető helyért a tabellán… Közben vizsgálat alá vonták Vervisch-t, mert kiugrott a rajtnál. Mivel a visszajátszás igazolta a gyanút, ezért áthajtásos büntetéssel sújtották.
A negyedik körben Morbidelli megkezdte nagy menetelését az első hely felé. Meg kellett érte dolgoznia, figyelembe véve, hogy most nem rajtolt az élről. Első áldozata Dan Lloyd volt. Közben Dusan Borkovic feladta a versenyt, ismét technikai problémák miatt.
A 7. körben jártunk, amikor igen meglepő módon Homola és Demoustier fekete-fehér zászlóját kiírták a közvetítésben is (bár ekkor már számomra is látható volt a büntetéseket és figyelmeztetéseket listázó képernyő). Kajaia pedig ismét defektet kapott. Sok embernek nem volt élete versenyhétvégéje ez a mostani, de az Alfa Romeóknak sem, annyi bizonyos.
Sajnos a KIA-nak sem: Ficza is a boxban állt már ekkor.
Demoustier Mollerrel vívott nagy csatát a 8. helyért, Morbidelli utolérte Vernay-t, Danny Kroes pedig belegurult szépen ugyanabba a gumifalba, amibe tegnap is, csak szerencsére a becsapódás ereje volt jóval kisebb.
A 9. körben Morbidelli átvette a második helyet Vernay-tól, és Homolát kezdte nyúzni. Hosszú-hosszú csata volt ez kettejük között, és ha valakinek, hát eddig Homolának állt a zászló ezen a hétvégén, legalábbis egy darabig…
A csata feltartotta Morbidellit és összerántotta az első négyet, mígnem aztán már mind egymást kerülgették, de valahogy mindig Homola jött ki belőle legjobban. Közben, a 12. körben kiírták a képernyőre, hogy Demoustier és Moller áthajtásos büntetést kapott a pályalimit megsértéséért. Valóban! Azért az jár, és nem fekete zászló, ahogy Paulsennek! Három óra kellett nekik, mire megtalálták a vonatkozó bekezdést a szabálykönyvben, vagy mi? Hosszú-hosszú ideje panaszkodnak a versenyzők, majdnem minden sorozatban, hogy következetlen a bíráskodás, ugyanazért a kihágásért egyeseket kevésbé, másokat jobban büntetnek meg, vagy van, akit meg sem büntetnek! Minden egyes alkalommal oda lyukadunk ki, hogy erre az egyre tűrhetetlenebb helyzetre megoldást kellene találni, ám sajnos még egyetlen versenyző vagy csapat sem vette a fáradtságot, hogy meg is keresse a megoldást.
Két körrel a futam vége előtt Tassi parkolt le a pálya mellet. Egyetlen vigasza lehet a csapatnak: a következő fordulóban mind a 30 kiló átkerül Gianni Morbidelli autójába!
Homola 6 kemény körön keresztül tartotta maga mögött Morbidellit. Talán már elhitte, hogy megvan. De Gianni tudta, hogy nem úgy van az! Alig néhány kanyarral a kockás zászló előtt bebújt az Opel mellé, és Homola már nem tudta rácsukni a kaput.
Mindazok után, amin a WestCoast Racing keresztül ment, miután márkát váltottak, most, az utolsó európai hétvégén fordult a világ: két győzelem Morbidellitől!
A második verseny végeredménye
A tény, hogy a M1RA egyik autója sem szerzett pontot, de Vernay legalább az egyik futamát dobogón fejezte be, oda vezetett, hogy a francia vezeti az összetettet két ponttal Tassi és nyolccal Colciago előtt.
A csapatok legfontosabb dolga most a mielőbbi autószerelés, ugyanis a konténereket szerdán útnak kell indítani Thaiföld felé. A következő verseny Buriramból jelentkezik, hosszú szünet után, szeptember első hétvégéjén.
Magyar Szilvia
Social Profiles