A dögunalmas salzburgringi első verseny még szombaton este elkezdődött, amikor Gianni Morbidelli első rajthelyéből ötödiket csináltak a sportfelügyelők. Morbidelli a Q1-ben futott egyik köre alatt figyelmen kívül hagyta a sárga zászlós jelzést, ezért azt a körét törölték, valamint halmozati büntetésül pénzbírsággal és öt helyes rajtbüntetéssel sújtották.
Az olasz természetesen nagyon csalódott volt, de még olcsón megúszta a dolgot, nem az összes idejét törölték, és nem is sorolták a rajtrács végére.
A versenyekről el lehet mondani, hogy a rajt volt az egyetlen izgalmas pillanatuk, és jobbára egy rajtkarambol utáni szópárbajban élték ki magukat a versenyzők. Szóval sajnos ez az osztrák hétvége sem lett sokkal jobb, mint a tavalyi.
Az első verseny rajtja Tom Coronelnek sikerült kiválóan, az első kanyarban igen határozottan utasította maga mögé Sebastien Loeböt, majd rögtön a másodikban José María Lopez is megtette ugyanezt. Az argentin kicsivel később utolérte és lehagyta Coronelt is. Muller vezetett az élen, előnyét egyre növelve, Lopez és Coronel igyekeztek utána.
A vonat stabil volt, Gabriele Tarquini, Michelisz Norbert és Gianni Morbidelli a 8-10. helyekért csatázott, mialatt Hugo Valente az egy éjszaka alatt összerakott autóját helyezte nyugalomra a garázsa előtt.
A 8. körben Lopez az egyik sikánban elmérte a féktávot, és mire a menekülőúton visszaért a pályára Coronel átvette a második helyet, melyet aztán – végtelen tehetség és kitűnő autó ide-vagy oda – Lopez nem is tudott visszavenni a kockás zászlóig, hiába próbálkozott.
A dobogós trió mögött Loeb, Tiago Monteiro és Tom Chilton vonatozott célba.
A második futam rajtbalesettel kezdődött. A mezőny első fele kisebb érintőkkel túljutott az első kanyaron, de a közepe el sem jutott odáig, már millió darabban volt…
Yvan Muller, saját állítása szerint Lopez manővere miatt szorult a fűre, majd a visszapillantó használata nélkül vágódott vissza az aszfaltra, ahol meglökte a kiválóan rajtoló Rob Huff Ladáját, aki ettől beleszállt ugyancsak jól rajtoló csapattársába, James Thompsonba, és mindeközben elvitték magukkal a buliba Dusan Borkovicot is.
Muller autója csak kicsit sérült, vissza is ment a boxba szerelésre, a mezőny elé pedig beállt a Safety Car.
A Ladák romokban hevertek, szerencsére mindkét pilóta épségben szállt ki. Huff meg is jegyezte a Touring Car Times-nak: “Igen, lehet, hogy az autó túlsúlyos, nehéz, de legalább elég erős!”
Térjünk vissza a Safety Car vezette mezőnyhöz, melyben az igen szépet rajtoló Tom Chilton – vajon ki tudja hová figyelt – előkelő pozícióban vezetve, azon mód, a biztonsági autó mögött ráfutott és fennakadt egy a pálya közepén heverő, leszakadt kerékre… Ekkor lengették meg a piros zászlót, és a mezőny felsorakozott a kör végén a rajtrácson.
Muller autóján őrült szerelésbe fogtak a Citroënnél, ám hiába sikerült megszerelni a kocsit, a francia csak körhátránnyal mehetett volna a mezőny után, amit Muller sem nem értett, sem nem vállalt. Mellette, valamint a két Lada mellett Borkovics és Chilton sem folytatta újraindítás után.
A mezőny a biztonsági autó mögül vett új rajtot, a négy Honda, Tarquini, Monteiro, Michelisz és Mehdi Bennani vezetésével. Az ötödik helyen Lopez haladt, aki pillanatok alatt rágta át magát Tarquiniig. Itt időzött egy kicsit, az alkalomra várva.
Az alkalom pedig eljött: a 11. körben René Münnich annyi sódert hordott a pályára, hogy be kellett küldeni a biztonsági autót ismét. Egy környi söprögetés után a Safety Car elengedte a mezőnyt, nem telt el fél perc, Lopez volt az élen. Tarquini később el is ismerte: esélytelen volt.
Pechito Lopez haza is hozta a győzelmet, mögötte Tarquini, Monteiro, Michelisz és Coronel gördült célba.
Mindkét versenyen Frantz Engstler nyerte a TC2 kategóriát, és majd kiugrott a bőréből örömében.
Mások azonban nem voltak ennyire vidámak. Morbidelli az elvett rajthelye miatt füstölgött, Huff és Thompson (no meg Borkovic) jogosan látták úgy, hogy mások rajtbalesetébe keveredtek vétlenül, Muller – sokadik nullás futama után – Lopezt tette felelőssé mindenért, Lopez pedig azt mondta, nem tehet semmiről, mert nem látta, mi folyik a háta mögött.
Bár a hírek szerint a Citroën leült beszélgetni a pilótáival, Yvan Muller fontolgatja, hogy négyszemközt is beszélgessen Pechitóval…
Pusztán idő kérdése volt, hogy a Citroënnél mikor áll elő ez a beszélgetős helyzet. Bár az eset ismételten egy tipikus “majd a másik úgyis arrébb megy” típusú rajtbaleset volt, mindenki más minden szemszögéből Yvan Muller volt a legkevésbé ártatlan benne…
Fotó: fiawtcc.com
Social Profiles