Az elmúlt napokban sok olyan hír kapott szárnyra, amely arról szól, hogy egy-egy versenyző valami jelentősebb kirándulást tervez egy-egy másik sorozatba. Alex Zanardi előbb gyakorol Mugellóban, majd elmegy a Dream Race-re, Japánba. Aztán Jenson Button is feltűnik itt-ott. Augusto Farfus csak egyszer megy el Makaóra, ám két versenyen kellene helyt állnia. Közben pedig a Peugeot elviszi Aurélien Comte-ot csapatostul a Kenguruk Földjére…
Alessandro Zanardi előbb bejelentette, hogy visszatér az olasz GT utolsó futamán, Mugellóban egy BMW volánja mögé. Az adott versenyt az október 5-6.-i hétvégén tartják. Ám ez nem a premier, csak a főpróba, ugyanis az igazán nagy durranás Fujiban lesz, ahol a DTM és a Japán Super GT együtt fog versenyezni. Az eseményt csak Dream Race-ként emlegetik. Ezen a versenyen lesz Alex Zanardi váltótársa Kamui Kobayashi, és a BMW még egy nagy dobást tartogat a bejelentései között. A Dream Race a november 22-24.-i hétvégén kerül lebonyolításra.
Ha emlékszünk még Jenson Buttonra a Formula-1-ből, akkor szintén érdeklődésre tarthat számot a hír, hogy láthatjuk a DTM hockenheimi szezonzáróján. Button, aki 2009-ben lett F1-es világbajnok a Brawn GP színeiben, egy Super GT Hondával fog részt venni a hétvége versenyein.
Aki nagy bajban van – mivel osztódásra nem képes – az Augusto Farfus. A brazil tavaly megnyerte az FIA GT kupáját Makaón egy BMW-vel, és a BMW ismét őt kívánja nevezni erre a versenyre. Igen ám, csakhogy Farfusnak amúgy is jelenése lenne azon a hétvégén a WTCR-ben. Mivel a WTCR szabályzata csak akkor zárja ki a két versenyben egy hétvégén való indulást, ha a másik futamot is elsőkerekes versenyautókkal futják, ez nem lenne probléma. Ugyanakkor a GT Cup szabályzata egyértelműen kimondja, hogy semmilyen másik autóval és sorozatban nem indulhat el a versenyző. Farfus helyére kénytelen lesz egy másik pilótát találni a Hyundai a makaói hétvégére.
A Peugeot még néhány hete adott le nevezést a Japán TCR okayamai fordulójára, két autóval. Megbízható forrásból tudom, hogy eredetileg egy-egy autóval terveztek nevezni a Japán TCR utolsó, suzukai fordulójára és az Ausztrál TCR szintén utolsó hétvégéjére. Végül az okayamai nevezéseket (melyek a múlt hét végén lettek volna esedékesek), visszamondták, mert versenyzőik nem értek volna vissza időben a Spa 500 TCR-re. Az ausztrál hétvégéjük azonban áll, az eredeti terveknek megfelelően egy autóval.
Aurélien Comte-ot gyakran viszi a gyár távoli helyszínekre, hogy reklámot csináljon a 308 TCR-nek, vagy csak amolyan szezon végi jutalom-utazásként. Ilyen volt két éve a dubai-i TCR International és egy argentin versenyhétvége, melyeken részt vehetett. Ausztráliába a Peugeot küldi vele az egész csapatot. A november 15-17-ig megrendezésre kerülő ausztrál szezonzáró azonban sokkal inkább vigaszdíj, mintsem jutalomutazás lesz Comte-nak és a DG Sportnak, a csalódást okozó TCR Europe szezon után.
Végül a sor végére kívánkozik még egy mai bejelentés: Daniel Haglöf is leköti magát, egy verseny erejéig visszatér a TCR Skandinávia sorozatba. A Mantorp parki szezonzárót most hétvégén tartják.
Magyar Szilvia
Social Profiles