Kell egy kis áramszünet…

Fotó: TCR Official

…időnként mindenkinek – mondja a régi sláger, csak sajnos az a helyzet, hogy ez az áramszünet most senkinek nem hiányzott, ugyanis a teljes szombati nap programját felborította.

Az értesülések szerint a teljes régió áram nélkül maradt egy előző éjszakai tűzeset miatt, így aztán – kivételesen nem a rossz szervezettségből adódóan – nem lehetett sem szabadedzéseket, sem semmi mást tartani vagy csinálni a pályán, sőt, az egész környéken. Az áramszolgáltatás 10:30-ra állt helyre, így az eredetileg 9:15-re kiírt szabadedzés 11:00-kor kezdődhetett el.

A pályán az elmúlt évben végrehajtottak némi átalakítást, ezért az első kanyar kétféleképpen vehető be, és a szervezőség azt az ívet jelölte ki versenyívnek, melyen kisebb a tömegbaleset esélye. A „miért?” kérdésre elmondták, hogy ez elsősorban a TCR Germany mezőnye miatt van, ahol a korábban megismert vonalvezetésű pálya első kanyarjába nem mertek beengedni egy 40 autós mezőnyt.

A későbbiekben fontos információ lesz, hogy a pénteki briefingen arra kérték a versenyzőket, hogy ha valaki kirándulna a sóderbe, és mégis visszatalál az aszfaltra, akkor lehetőség szerint úgy menjen be a boxba, hogy ne koszolja össze a versenyívet (aka ne oda rázza ki a sódert az autójából). Elvileg mindenki ott volt az értekezleten… (Gyakorlatilag Gregoire Demoustier nem, őt meg is büntették ezért 250€-ra.)

Szóval végül nagy csúszással kezdetét vette az első szabadedzés, melyen Luca Engstler csak úgy szórta a csillagászati időket. Nem rossz, az ifjú még csak tinédzser, de két autója van a hétvégére: az egyik Golf a TCR Germany versenyeire, a másik a TCR International versenyeire állt rendelkezésére, arra az esetre, ha valamelyik összetörne…

Szóval haladt az edzés egy meghatározott ütemben, amíg előbb Jens Reno Møller nem csúszott a kavicságyba (szerencsére ezúttal nem ragadt bele), majd Stefano Comini az egyik kanyar bejárati ívén nem hibázott nagyot, és vitt irgalmatlan mennyiségű koszt a pályára. Ráadásul úgy rángatta vissza az autót az aszfaltra, hogy ha Stian Paulsen nem látja jó messziről, hogy mi folyik ott, bizony ütközés lett volna a dologból.

Így azonban csak egy rakás kosz lett belőle, amin minden második arra járó versenyző nagyokat szánkázott a szemben lévő kavicságyba, egészen addig, amíg Daniel Lloyd bele nem ragadt abba. Ekkor meglengették a piros zászlót, ami egyben az edzés végét is jelentette, hiszen 2 perc volt hátra, és a program így is majdnem két órás csúszásban volt.

A második szabadedzésre Gianni Morbidelli talált valamiféle beállítást, amivel Engstler közelébe tudott érni, viszont Møller továbbra sem talált valamit… első nekifutásra beleszántott az iménti kavicságyba, de továbbment. Második gyors körén beleragadt ugyanoda, piros zászló, kihúzták, és mit csinált? Akkurátusan végigment a versenyíven, és kirázta a sódert az autójából, amiről nyomatékosan megkértek mindenkit, hogy ne csinálja, mert az egész pálya csupa kosz lesz. Pályatakarítás után megint visszaengedték a többieket, ment utánuk a dán is… Meddig lehet valamit ismételni, könyörgöm? Comini is átment „ralikrossz” versenyzőbe, de ő legalább nem mindig ugyanabban a kanyarban, Møller viszont…

Az edzés folytatódott, amíg Danny Kroes oda nem vágta az autót pont a boxutca bejárata melletti gumifalba. Ezzel megadta a csapatának és a pályamunkásoknak is a lehetőséget, hogy megmutassák milyen gyorsan tudnak autót, illetve gumifalat szerelni. Még öt perc lett volna hátra az edzésből, de ezt is leállították piros zászlóval.

Az időmérő már a tervezetben előirányzottak szerint, három órakor kezdődött. Nem tartott 12 perce, amikor ki lehet találni, mi történt: igen, kiment Møller a pályára, és jól összekoszolta megint, pont ugyanott, ahol eddig. Ki lehet jelenteni, hogy ez nem az ő hétvégéje eddig. Éppen úgy, ahogy nem Tassi Attila hétvégéje a 30 kiló plusz súllyal, Comini hétvégéje az állandó keresztbe csúszásokkal, a Zengő Motorsport hétvégéje a KIA beállítás-beli problémáival, illetve az Alfa Romeók hétvégéje sem, mivel ezt a pályát sem szeretik az Alfák. De, akinek végképp elege volt már most, az Paulsen, mert mindig olyan szerencsétlenül jött ki számára, hogy éppen gyors kört kezdett, amikor piros zászló lépett érvénybe. Ez a szabadedzéseken még rendben volt, de az időmérőn a norvég 5 körből kellett, hogy beverekedje magát a Q2-be, míg Roberto Colciagónak erre 11 lehetősége volt. Viszont tagadhatatlanul Engstler hétvégéje volt, aki négy körből autózott ki egy harmadik időt a Q1-ben.

A pályatakarítás után az időmérő folytatódott, a Q2-be a következő versenyzők kerültek: Gianni Morbidelli, Jaap van Lagen, Luca Engstler, Pepe Oriola, Daniel Lloyd, Jean-Karl Vernay, Giacomo Altoé, James Nash, Mato Homola, Roberto Colciago, Rob Huff és Stian Paulsen.

A Q2-ben nem volt se Comini, se Møller, így aztán piros zászló sem. Igaz, a piros-sárga csíkost, ami arra figyelmeztet, hogy csúszós anyag van a pályán, folyamatosan lengették a célegyenesben. Engstler esetéből annyit láttunk, hogy az autó hátulja sérült, és az első kanyarban a kavicságyon túl leparkolt, az edzés utolsó másodperceiben, minek következtében sárga zászló lépett életbe. Ekkor már csak egy versenyzőtársa volt gyors körön: Paulsen, aki természetesen így már nem javíthatott. A többiek jóval korábban lerendezték ezt.

Az edzést Gianni Morbidelli nyerte, van Lagen, Lloyd és Huff előtt. A fordított első sorból Homola és Vernay indulhatnak holnap. Luca Engstler így csak a 11., Paulsen a 12. helyen maradt.

Az időmérő edzés végeredménye (nem végleges)

A vasárnapi versenyeket további áramszünet előrelátható hiányában 12:30-tól és 14:30-tól lehet figyelemmel követni a TCR Youtube csatornáján.

Magyar Szilvia

Comments

comments