Kék szombat a dűnék között

Fotó: Clement Luck /DPPI

A BoP módosítás eléggé megkeverte a mezőnyt, aminek következtében azok, akik egy hete még a dobogón ölelgették egymást, most tökutolsók voltak, és akik egy hete tökutolsók voltak, most mindent vittek az időmérőn. Ez a rendszer egyetlen helyen marad egyensúlyban: a középmezőnyben… Ott csak néha befigyel egy-két eltévedt Golf, figyelembe véve, hogy ők maguk sem tudják, mikor miért és merre kalandoznak az autóik.

Az első időmérőt sárga és piros zászlós periódusok váltakozva tarkították: hol egy elmozdult gumibálát kellett helyrerakni, hol Augusto Farfust megvárni, míg kitolat a szalagkorlátból. A végén Tiago Monteiro elásta magát a kavicságyban, így piros zászlóval ért véget az edzés. Többen is a legjobb körükön voltak, köztük Frédéric Vervisch és Michelisz Norbert, akik ezért nem tudtak javítani, és a középmezőnybe szorultak. Ellenben a Lynk&Co összes autója legelőre állt, egészen pontosan Thed Björk, Yvan Muller, Andy Priaulx, Yann Ehrlacher sorrendben. Egyből lett is nagy kapkodás, és a BoP történetében először azon nyomban léptették életbe a változtatást (tehát a délutáni futamon már érvényes volt!): amit adtak nekik péntekre (plusz motorerő, kevesebb súly), azt elvették szombat délutánra.

Az időmérő edzés végeredménye: Ehrlacher mögött Mikel Azcona volt az ötödik, őket követték: Benjamin Leuchter, Johan Kristoffersson, Daniel Haglöf, Jean-Karl Vernay, Mehdi Bennani, Nick Catsburg, Frédéric Vervisch, Michelisz Norbert, Nestor Girolami, Rob Huff, Esteban Guerrieri, Aurélien Panis, Augusto Farfus, Niels Langeveld, Gabriele Tarquini, Tom Coronel, Tassi Attila, Ma Qing Hua, Gordon Shedden, Kevin Ceccon, Tiago Monteiro.

Huff autójában motort cseréltek, ezért a délutáni versenyt a mezőny végéről kezdte. Valamint Ehrlacher és Girolami is kapott 5-5 hely rajtbüntetést.

A látottak alapján elmondható, hogy a verseny talán a WTCR történetének eddigi legkevésbé izgalmas versenye volt. Thed Björk jól kapta el a rajtot, az élre állt, és Mullerrel az volt a megegyezés, hogy akié az első kanyar, azé lehet a győzelem is, szóval Muller már tovább nem is támadta. Mögöttük Azcona lerajtolta Priaulx-t. Bár a spanyol a verseny elején tett pár kísérletet Muller megelőzésére, a támadásai elhaltak a francia rutinján.

Akiknek azonban nagyon is izgalmas volt a verseny: Michelisz Norbert az ötödik kör környékén rádiózott a csapatnak, hogy folyamatosan esik visszafelé, bemenne, hogy nézzék meg az autót. Augusto Farfus, aki előbb elveszítette a padlólemezét, majd egy körrel később, ugyanabban a kanyarban majdnem az egész autót. Szerencsére nem szállt bele a korlátba, bár nem sok tartotta. Ő is mehetett a boxba. Közben Norbi visszajött egy kör hátránnyal és követte a mezőnyt az utolsó helyen. Rob Huff, aki a kilencedik körben letette az autót a box előtt, mert az nem tűnt jónak és úgyis messze voltak a pontoktól. Gabriele Tarquini, aki 5 mp büntetést kapott rontott rajtért.

És végül, mielőtt a zandvoorti gyorsot leintették volna változatlan sorrendben, Johan Kristoffersson bemutatott egy szép előzést Andy Priaulx-on.

Ilyen volt az első verseny a dűnék között. Björk elégedett volt, bár nem érti a játékot, amit egyesek űznek a BoP-vel, Muller szerint kemény verseny volt, de a megbeszélés szerint nem támadta Thedet, Azcona pedig egyenesen a szuper-boldog jelzővel illette saját magát.

A végeredménybe beleszólt még két büntetés: Vernay kapott 15 mp időbüntetést, mert „felesleges és veszélyes” lökdösődésbe ment bele Catsburg terhére, míg Tassi Attilát egy nem megfelelő ECU-csatlakozó miatt kizárták a versenyből, bár utóbbi amúgy is pontzónán kívül végzett.

A vasárnapi nap eseményeit az Eurosport 2 közvetíti.

Magyar Szilvia

Comments

comments