Olasz elegancia: interjú Stefano d’Astéval

sdEgy évvel ez előtt, egy defektekkel tarkított, őrült versenyen, éppen itt, a Salzburgringen szerezte meg élete első WTCC-s győzelmét Stefano D’Aste. Ma reggel még ő is arra várt (majd később felháborodásának is hangot adott), hogy vajon kit hányadiknak hoznak ki a sportfelügyelők az érdekesnek mondható időmérő edzés után. Amíg a végleges rajtsorrendre várunk, íme egy kis olvasnivaló: Bakay Botond beszélgetett a sajátos overáljairól is elhíresült olasszal, még a Hungaroringen.

Bakay Botond: Van valami érdekes sztorid a motoros karrieredből?
Stefano d’Aste: A motoros karrieremből? Igen, van sok-sok érdekes történet. (mosolyog) Ez azért volt, mert sok örültséget csináltunk a társaimmal. Visszaemlékszem például az utolsó versenyemre Monzában. Ugye ott nem kettesével, hanem akár négyesével-ötösével állunk a rajtrácson. Emlékszem, mikor közel voltunk egymáshoz, én hozzáértem egy másik motorhoz, a másik motor egy harmadikhoz, és így tovább. Sokat harcoltunk, izgalmas volt. Aztán sokat játszottunk hülyegyerekek módjára a paddockban miközben relaxáltunk Valentinóval, vagy Marcóval. A legjobb játék talán az volt, mikor volt nálunk vizipisztoly, és a paddockban vizes háborúkat tartottunk Monzában. Az nagyon-nagyon mókás volt! (nevet)

BB: Hogyan látod a WTCC evolúcióját a kezdetektől? Ugye 2005-ben is indultál már…
SD: Ez egy nagyon jó világbajnokság, nagy fejlődéssel. Szerencsére folyamatosan fejlődik, és bizonyára ez az egyik legjobb bajnokság jelenleg. A média részéről ez az egyik legnépszerűbb. Ezért a WTCC nincs akkora veszélyben a gazdasági világválság miatt, és várom az új szabályokat.

 BB: Két futamot nyertél tavaly. Melyik az a verseny, amin győzni akarsz?
SD: Ha-ha, én minden futamon győzni akarok! Nincs olyan, amit ne akarnék…

BB: Mesélj az overáljaidról!
SD: Az overáljaim az én ötleteim alapján Martinával készülnek. Martina az egyik tervezője az OMP-nek. Ő egy vicces, aranyos lány. Szeret ő is játszani, akár egy gyerek, és ha ott van a helyszínen, a futamok után megkeresem. Ekkor tervezzük meg a lehetséges overáljaimat, és a tervek közül utána döntünk, hogy melyiket fogom versenyhétvégén is használni. A jelenlegit például három hétvégén használom a Salzburgringig. [Mostani overálja osztrák népi motívumokat tartalmaz, ezzel tisztelegve tavaly megszerzett első futamgyőzelmének. Ajánlottam neki, hogy jövőre jöhetne ezen az alapon majd hozzánk kalocsaival… – a szerk.] Oroszországra már új overálom lesz, Moszkvára egy nagy hülyeségre készülünk (nevet). Aztán az USA-ra megint kitalálunk valami újat.

BB: Szereted a magyar rajongókat, hangulatot?
SD: (nagy mosollyal az arcán) Igen-igen, persze! A magyar rajongók az egyik legjobbak világszerte, ez tény. Nagyon szeretek Magyarországra jönni a budapesti versenyek alkalmával. Közelről átélheted a magyar szurkolók lelkesedését.

BB: Versenyzés, vagy csapatvezetés – melyik a jobb?
SD: He-he, ez jó kérdés. (nevet, majd elgondolkodik) Tehát: én vagyok a csapat tulajdonosa, de úgy érzem magam, akár egy versenyző. Az első két verseny egy kicsit nehéz volt még, mert a srácoknak volt más dolguk is, ezért nekem is többet kellett tennem. De mostanra nekem már versenyzőként nem kell aggódnom a csapat miatt. A csapatmenedzselést Fabióval megosztjuk (versenyhétvégéken ő egyedül), Frederico a mérnököm, a főszerelő pedig Luca. Így csak a vezetésre koncentrálhatok.

A futamok közvetítése 12:30-tól lesz az EuroSport1-en. Hogy milyen rajtráccsal? Az egy igen jó kérdés…

Fotó: fiawtcc.com

Comments

comments