Évközi pilótacsere a Team Mulsannenál

Fotó: Schneider Erika

Váratlanul bejelentette a Team Mulsanne csapata, hogy öt forduló után távozik Gianni Morbidelli, akinek a helyére egy még inkább váratlan név érkezett, a korábbi évekből javarészt formula autós Kevin Ceccon személyében. Így viszont az olasz csapat a hétvégén két olyan versenyzőt állít csatasorba, akiknek nincs tapasztalatuk a Slovakia Ringgel kapcsolatosan.

„A Team Mulsanne sajtóközleményében tudatja, hogy a 2018-as WTCR-szezonban a Gianni Morbidellivel kötött professzionális együttműködése a végéhez ért. Az egész csapat szeretné megköszönni az olasz pilótának a portugál fordulóig tanúsított közreműködését” – ezen rövid kommünikében jelentette be kedden délután a Team Mulsanne, hogy a szlovákiai hétvégétől kezdve már nem része a csapatnak Gianni Morbidelli.

Az 50 éves olasz versenyző, aki egy Forma-1-es dobogót, egy WTCC-s és hat TCR-es futamgyőzelmet tudhat magáénak többek között, az idei WTCR-idényben 13 versenyen állt rajthoz az olasz istálló színeiben, a legjobb eredményét pedig a zandvoorti hétvégén érte el egy 13. hely formájában, azaz nem tudott pontot szerezni.

Utódja kilétére már szerdán reggel fény derült, egy olyan versenyző személyében, aki korábbról csak formula és GT tapasztalattal rendelkezik.

Kevin Cecconról van szó, aki 2011-ben megnyerte az Auto GP-t, majd 17 évesen minden idők legfiatalabb GP2-es versenyzőjévé vált, innentől kezdve pedig felváltva próbált szerencsét a GP2 és a GP3 között, de az európai Le Mans-széria és a Blancpain GT révén prototípus- és nagytúraautós tapasztalata is van.

2011-ben emellett részt vett a Forma-1 fiatal versenyzőknek szánt tesztjén, Abu Dhabiban, egy Toro Rosso volánja mögött – ezzel a legfiatalabb olasszá vált, aki nyilvánosan vitt pályára Forma-1-es autót.

„Készen állunk arra, hogy üdvözöljük családunk új tagját, Kevin Ceccont, aki egy ígéretes, fiatal versenyző a nemzetközi porondon, és aki a formulaautózás világában már bebizonyította a tehetségét és a profizmusát. Igazi kihívás lesz számára, hogy túraautós debütálását a WTCR-ben ejti majd meg, de hiszünk a benne rejlő potenciálban” – nyilatkozta a hivatalos sajtóközleményben Michela Cerruti, a Romeo Ferraris menedzsere.

„Szeretném megköszönni a lehetőséget a Romeo Ferrarisnak és a Team Mulsannenak” – kommentálta a hírt a 24 éves olasz. – „Nem számítottam erre a lehetőségre, miközben az idei évem igencsak szegényes volt, ami a sportot illeti. Egy álmom vált valóra azzal, hogy az FIA WTCR részévé válhatok, amelynek versenyeit már eddig is néztem az Eurosporton, és egyszer kommentáltam is. El sem hiszem, hogy most velük lehetek egy pályán Szlovákiában! Kemény kihívás lesz, de motivált vagyok ahhoz, hogy 110%-ot préseljek ki magamból a Romeo Ferraris Alfa Romeo Giuliettáját vezetve.”

A Slovakia Ring-i pálya természetesen új lesz Ceccon számára, viszont ami talán nagyobb baj most a csapatnál, hogy Giovanardinak is, így ez a hétvége egyfajta ugrás lesz az ismeretlenbe.

Kováts Olivér

Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments