Ez a pillanat nem arról szólt, hogy lehetett fokozni a tegnapi nap bizarrságát Barcelonában. Sokkal inkább arról, hogy nem hittük el, amit látunk. Egyszerűen egy Európa-bajnoki futamon ilyesmit megtörténni látni már annyira megdöbbentő volt, hogy az ez után következő verseny minden furcsasága és agresszivitása eltörpül.
Menjünk vissza az időben a tegnapi nap versenyéhez, arra a pontra, amikor Josh Files a rajtkockán messze túl állt meg. Csapata – akik ettől függetlenül a bajnoki címet már behozhatatlan matematikai előnnyel birtokolják – állítja, hogy az egyik pályamunkás, akinek az lett volna a feladata, hogy segítse a versenyzőt beletalálni a rajtkockába, túlintette Filest. Amikor pedig Josh ezt észrevette, hiába próbált visszatolatni, az autó nem vette be a sebességi fokozatot, ami a hátramenethez kellett. A barcelonai pályamunkások időnkénti hozzáértéséből kiindulva, a fenti történet egyáltalán nem lehetetlen, a rükvercre meg általában nincs szükség egy versenyautóban…
Nos, miután ezt ilyen szépen megmagyaráztuk, induljunk onnan, hogy a mezőny felállt a mai napon a fordított rajrácsra. Elöl Daniel Lloyd, mellette Gilles Magnus, mögöttük Jack Young, Tom Coronel, Teddy és Jimmy Clairet, Santiago Urrutia, Julien Briché, Josh Files és Andreas Bäckman. A többiek a tegnapi sorrendben, leszámítva a motorcseréseket, akik visszakapták eredetileg kiharcolt pozíciójukat. A mezőny elindult a felvezető körre. És ekkor megtörtént: Abdulla Ali Al-Khelaifi, a tökutolsó helyen haladva, körülbelül 200 méter bemelegítő kocsikázás után a boxutca falába rántotta az autóját, miközben az abroncsait próbálta melegíteni. Eddig azt hittem, hogy a sorozat bővelkedik überelhetetlen jelenetekben, nehéz lesz év végén kiválasztani a leghihetetlenebb pillanatot. Többé már nem.
A mezőny felállt a rajtrácsra, szépen megvártuk, amíg a pályamunkások összeszedik a Cuprát a falból (közben a csapat John Filippiét még mindig szerelte a pitlane-en), aztán, miután minden tisztára volt takarítva, kezdtük elölről az egészet az 5 perces táblától… Felvezető kör. Rajt. Nem tömegzúzda. Egyelőre.
Lloyd jól jött el, senki nem tudott elé kerülni, viszont a Clairet testvérek visszaestek. Gilles Colombani gyűjti a kieséseket, ki tudja, mi lehet azzal a zöld Peugeot-val… Moura is leparkolta az Audit, ismét jöhetett a Safety Car. Hihetetlen, de igaz: még mindig vannak a mezőnyben olyanok, akik nem tudják, hogy a biztonsági autó alatt nem előzünk. Tegnap Alex Morgan kapott érte utólagos áthajtásost (30 mp), ma Luca Filippi csekkolta, vajon figyelnek-e erre is a versenybírák. Figyeltek…
A sorrend a takarítás alatt: Lloyd, Magnus, Young, Coronel, Urrutia, Briché, Engstler, Files, Teddy Clairet, Dominik Baumann, Andreas Bäckman, Jimmy Clairet, Maxime Potty, Nelson Panciatici és Aurélien Comte a pontszerző helyeken. Luca Filippire kiszabták az áthajtásos büntetést, miután a Safety Car 13 percnyi versenyidőt hagyva elengedte a mezőnyt.
Briché támadta Urrutiát, aki előtt ott haladt Coronel. Az audis szerencsétlenkedett egy sort a védekezéssel, és olyat hibázott végül, hogy Briché egyazon lendülettel elment Coronelnek is. A jó öreg Tom biztosan nem örült a francia látványos megoldásának. Urrutia sokat csúszott ezzel hátra, végül a 16. helyen találta magát.
Bőven 20-on felül Martin Ryba és Marie Baus-Coppens pofozkodtak, bevonva egy ibericós versenyzőt is a bunyóba. Igazság szerint a francia hölgyet nem kell félteni, visszaadja, amit kap, ahhoz kétség sem fér. Szabó Zsolt és Mato Homola szintén megtalálták egymást, ott is volt némi adok-kapok.
Maxime Potty ma sorra gyártotta magának a vizsgálatokat. Azt nem tudom, hogy ez az első volt-e, de nem az utolsó: a 13-14-15. hely sorsáért csatázott egy ideje Jimmy Clairet-vel és Aurélien Comte-tal. Néha ránéztünk erre a szekcióra, mert Lloyd az élen egyedül elég unalmas volt, itt meg zajlott az élet 3 pontért. Nagyon is erőszakosan. Nos, ezt éppen csak az időmérő monitoron láttuk: Potty visszaesett párat, Jimmy meredeken a táblázat aljára zuhant, Comte feljött 13.-nak, és Pottyt vonták vizsgálat alá. Clairet a kör végén le is tette az autóját a boxban. Eztán Urrutia és Morgan támadták Comte-ot, mialatt Engstler vállal megöklelte kicsit Coronelt. A M1RA ifjoncát is vizsgálni kezdték a manőverért.
Az immár Morbidelli-Comte-Urrutia-Morgan csata tovább folyt, mialatt Panciatici megelőzte Baumannt. Aztán a kavarodást már nem láttuk, ami Morgan, Morbidelli, Potty és Comte között zajlott, de vizsgálat alá vonták érte Morbidellit és Morgant, mialatt Comte a 13.-ról a 15. helyre csúszott vissza. Szabó és Jessica Bäckman a boxba hajtott, nekik Homolával támadt ügyük, őket is elkezdte vizsgálni a versenybíróság. Ez már az utolsó körben történt, az elejét rendben leintették a következő sorrendben: Lloyd aratott rajt-cél győzelmet Magnus és Briché előtt. Young hozta a tegnapi eredményét és a boldog befejezést a Vukovic Motorsportnak, Files így is bőven tartja a vezető helyét a tabellán, hatodiknak Panciatici ért be. Teddy Clairet megmentett valamennyit a családi becsületből a hetedik hellyel, Coronel nyolcadik lett, Baumann kilencedik, Andreas Bäckman tizedik. Engstler, Morgan, Morbidelli, Potty és Comte osztoztak a maradék öt ponton.
A pontzónán kívül értek célba: Homola, Urrutia, Bihel, Mora, Tenke, Kangas, Ryba, Vask, Leonov, Luca Filippi és Marie Baus-Coppens.
A fenti esetek nagy részéről nyilvános visszajátszás nem áll rendelkezésünkre, remélhetőleg a versenybíróság többet látott minendből, mint mi, mielőtt úgy ítélték meg, hogy nem történt semmi, és mindenki a befutás sorrendjéért kiosztott pontokkal távozhat Barcelonából.
A következő versenyt három hét múlva futják Monzában. A tabellán Josh Files 48 ponttal áll az élen Julien Briché előtt. Mint ismeretes, a francia bajnokság fináléja ugyanazon a hétvégén van a Paul Ricradon, ahol Briché Jimmy Clairet ellen megy a bajnoki címért. A döntés mindenképpen fájdalmas lesz Juliennek, a kérdés, hogy Files vagy Clairet dolgát könnyíti-e meg…
Magyar Szilvia
Social Profiles