Egy őrült vasárnap Keleten…

Fotó: Frederic Le Floc’h / DPPI, WTCR Official

Ahhoz, hogy megértsük a vasárnapi WTCR versenyek őrültségét, vissza kell mennünk majd a szombati nap eseményeihez. Addig azonban a tények röviden: a suzukai hétvége második versenyét Michelisz Norbert, a harmadikat pedig Johan Kristoffersson nyerte.

Szóval Japánban a sportbírók megmutatták, hogy milyen nagyszerűen dolgoznak. Megállás nélkül bírságoltak mindenkit, mindenféle vélt és valós, kicsi és nagy szabályszegésért. Ennyi büntetőpontot összesen az egész szezonban nem osztottak ki a teljes mezőnynek, mint ők a hétvégén. Minden tankolásnál ott álltak, árgus szemekkel figyelték a tankolást végzők tűzálló ruházatának megfelelő minőségét is… Nekik köszönhetően nem csak a szombati rajtrács módosult többször, de a végeredmények is, újra és újra.

Természetesen aztán itt volt még a tegnapi Andy Priaulx – Nick Catsburg eset, ami oda vezetett, hogy mindkettejüket megbüntették (pénzbírsággal, időbüntetéssel, büntetőpontokkal is). Catsburg 30 mp-et kapott azért, mert meglökte a féktávon korán fékező Priaulx-t, míg Priaulx 1000€-t a nemzetközi pantomim mutatványért, amit a középső ujjával hajtott végre. A vége az lett, hogy mindketten szándékosságot kezdtek feltételezni a másikról (sőt, ez nem állt meg a versenyzők szintjén, a csapatok ugyanúgy szándékosságot vélnek felfedezni a másik csapat mozdulataiban). Ez egyrészről gyerekes viselkedés, másrészről pedig értelme csak akkor lenne, ha – mondjuk – Yvan Muller ült volna abban a Lynk&Co. autóban és nem az összetett 20. helye környékén tanyázó versenyző. Így azonban, az összeesküvés-elmélet helyett leginkább sárdobálást láthatunk bele a szituációba.

Végül felvirradt ránk a vasárnapi nap is, Michelisz felállt a pole pozícióba, mellé Rob Huff. És akkor Norbi olyan agresszív rajtot vett, amilyet talán még soha, arról nem is beszélve, hogy többször is irányt váltott, mielőtt Huffot a végsőkig kiszorította. Ha lett volna ott fal, bizonnyal matrica lesz a Volkswagenből, mert természetesen Huff sem az, aki könnyen enged a 48-ból. Nem tetszett ez az egész hétvégén a kákán is csomót kereső versenybíráknak, kapott is érte Michelisz egy fekete-fehér zászlót. (Szerencsére mást nem.)

Így került a Hyundai magyarja az élre, és ott is fejezte be a versenyt. Folyamatosan támadva és szorongatva, de egyszer sem megelőzve a második Huff által. A harmadik helyért a két olasz, Kevin Ceccon és Gabriele Tarquini csatáztak végig a verseny folyamán, de a kemény támadások ellenére Tarquini behúzta a harmadik helyet.

Hátul zajlott az élet: Tassi Attila tesztelte a sóderágy állapotát, Niels Langeveld defektet kapott, Tassi, Coronel és Azcona folyamatosan csatában voltak egymással. Jean-Karl Vernay hosszan ügyködött azon, hogy le tudja vadászni Nestor Girolamit, de végül még Benjamin Leuchter és Esteban Guerrieri is meglett neki.

A kockás zászló alatt ilyen sorrendben haladt át a mezőny: Michelisz, Huff, Tarquini, Ceccon, Björk, Monteiro, Kristoffersson, Azcona, Vernay, Guerrieri, Leuchter, Girolami, Vervisch, Muller, Ehrlacher, Priaulx, Tomita, Catsburg, Panis, Shedden, Farfus, Coronel, Ma, Tassi, Myiata, Haglöf, Bennani, Ka To.

A harmadik versenyre egy órán belül kerítettek sort. Kristoffersson állt a pole-ban Monteiro, Azcona és Guerrieri előtt. A svéd rajtja jól sikerült, és pontosan az történt, mint eddig is: aki az élen volt a rajt után, az ott is fejezte be a versenyt.

Az első körben a középmezőny egy része a sóderben kötött ki, nevezeten Ma és Coronel bele is ragadtak, jött a Safety Car. Bennani ekkor már a boxban volt egy defekt miatt. A Safety Car-nak másfél körig tartott, mire kiért a pályára, és közben volt ugyan sárga, meg később SC tábla is, Ehrlacher mégis panaszkodni kezdett, hogy ketten is elmentek mellette. Őket később nem büntették meg, mivel még nem látszott a SC tábla, amikor az előzést végrehajtották.

Miután a mezőny ismét szabad pályán mehetett Michelisz, Vernay és Tassi a 9. helyért csatázott, Tarquini Priaulx-t támadta. Aztán Tassi kapott 5 mp büntetést (amit majd a versenyidőhöz adnak hozzá), inkorrekt rajtpozícióért. Ceccon Huffot gyepálta folyamatosan, Leuchter hibázott egyet, Vervisch elment mellette. Végül a 21. körben Ceccon előzte Huffot, és egy körön belül Priaulx mellett is elment. Farfus közben Ehrlacher-t győzte le, Langeveld pedig napi második defektjével állt be a garázs elé.

Ekkor Tomita kötött ki a sóderben, de ez az utolsó előtti körben történt. Szóval arra az egy körre nem jött be a biztonsági autó, csak felmutatták a táblákat, és úgy tettek, mintha…

Tehát a pályán a befutó így alakult: Kristoffersson, Guerrieri, Ceccon, Monteiro, Björk, Tarquini, Priaulx, Huff, Michelisz, Vernay, Catsburg, Leuchter, Vervisch, Girolami, Muller, Farfus, Ehrlacher, Tassi, Panis, Azcona, Shedden és Ka To.

Azonban a pályán kívül a versenybírák ismét rendet vágtak: Farfus és Ehrlacher többször is összeértek a csatározás közben, ezért a brazil 30, a francia 5 mp büntetést kapott. Ceccon Huff-fal ért össze szintén egy csata közben, ő is kapott 5 mp-et. Ezzel az ifjú olasz elveszítette a dobogóját, ami Monteiro ölébe hullott, de a portugál is csak 10 percig örülhetett a trófeának, mert ami könnyen jön… Őt is megbüntették 10 mp-re, így a 16. helyig csúszott vissza, mert egy körrel korábban hitte, hogy vége van a versenynek. A boxutca felé indult, de szólt neki a csapat, hogy még van egy kör. Ezek után Monteiro tökön-babon át hajtott vissza a versenyívre, amit a versenybírák így honoráltak. Ezzel a dobogót végül Björk örökölte meg.

Castbugot szintén megbüntették, ismételten, ezúttal egy olyan előzésért, melyet be sem fejezett, mivel közben észrevette a SC táblát: 2 mp-t kapott.

További hajmeresztő büntetések is napvilágot láttak, talán a legérdekesebb a másfél másodperces büntetés, melyet Leuchter kapott, mert a rajt után összekoccant egy versenyzőtársával az első kanyarban… A rajt után pedig ilyesmi általában tömegével fordul elő…

A büntetészápor után a harmadik verseny hivatalos végeredménye: Kristoffersson, Guerrieri, Björk, Tarquini, Priaulx, Ceccon, Huff, Michelisz, Vernay, Leuchter, Vervisch, Girolami, Muller, Castburg, Monteiro, Tassi, Panis, Azcon, Ehrlacher, Shedden, Ka To, Farfus.

Az összetettet Esteban Guerrieri vezeti 288 ponttal, Michelisz Norbert a második 282-vel. Thed Björknek 248, Yvan Mullernek 240 pontja van.

Ezzel, és pontosan 72 versenybírói ítélettel a hátuk mögött búcsút vett a mezőny Suzuka keleti pályájától, és a makaói hétvége felé fordult. A jelen felállás szerint nem szezonzáró makaói versenyhétvégét 3 hét múlva rendezik.

Magyar Szilvia

Comments

comments