A fordított rajtrácsos futam vasárnap délelőtt száraz pályán zajlott, különösebb meglepetések nélkül. Persze, ha csak az nem számít meglepetésnek, hogy Francisco Abreu lerajtolta az első rajtkockából induló Francisco Morát, és egy darabig vezette a versenyt.
Azt a versenyt, melyről túl sok izgalmas dolgot elmondani nem lehet. Amiből legtöbb volt, az a track limit miatti áthajtásos büntetések, olyannyira, hogy az ember már azt érezhette, hogy a Hungaroringen is bevezették a joker kört, és a boxutca az alternatív vonalvezetés. Egyébként Mark James ismeretei szerint a Hungaroringen a track limitet egy automata rendszer figyeli, ezért a versenybírói tévedés ki van zárva, és bizonyos számú átlépés után automatikusan jár az áthajtásos büntetés.
Szóval az első körben a versenyt Abreu vezette Mora, Julien Briché, Nagy Dániel, Josh Files, Dusan Borkovic, Tassi Attila, Reece Barr, Mikel Azcona, Ficza Ferenc, Stian Paulsen, Kris Richard és Stefano Comini előtt. Utóbbi három hamarosan megelőzte Ficzát, sorban, egy körön belül.
Feri még szombaton elmondta hogy egy négy éves, DSG váltós autóval megy, melyben az egyetlen friss fejlesztésű alkatrész a gátló. Ebből következően már az is maga volt a csoda, hogy az első 10-ből rajtolhatott, hát még hogy ott is végzett!
Később Files és Borkovic koccantak össze. Mint később a brit elmondta: sokat nem tehetett volna az ütközés elkerülésének érdekében, mivel Dusan hátulról nekiment. Danny Kroes a mezőny végén Jean-Karl Vernay-ba kóstolt bele, de ezt meg igazából senki nem értette, mert a szituáció is fura volt, meg körülbelül a 20. helyért vívták a csatát, tehát teljesen felesleges is. Mindkét esetet vizsgálat alá vonták. Aztán Files nem bírt magával, megtolta Brichét, aki így pozíciókat vesztett, de legalább a Honda mindkét végén ütközött egy kicsit. Ez az eset is bekerült a vizsgálandók közé. De, ha a franciának még nem lett volna így is elég baja, vele kezdődött a track limit miatti áthajtásos büntetések egész sorozata.
A hetedik körben Mora megelőzte Abreut, Tassi és Files egymással lökdösődött, Nagy Dani pedig jutott a nyomon, ahová csapattársa: Abreu elé. Végül a Peugeot-t a két Honda is megelőzte. A lökdösődések pálya szerte folytatódtak, munkát adva a versenybíróságnak, cserébe a versenybíróság tovább osztotta a track limites áthajtásos büntetéseket, többek között még Vernay, Azcona, Davidovski, Møller és Kroes is kapott belőle.
A versenyt végül Mora nyerte meg, Nagy, Files, Tassi, Abreu, Barr, Richard, Comini, Ficza és Paulsen előtt. A teljes végeredmény innen letölthető. Az első három dobogója Cominivel egészült ki, mint a legjobb Benelux kiírásban versenyző, és Ficza Ferivel, aki a DSG Trophy-t vihette haza.
A bajnokságot még mindig Azcona vezeti, de csupán egyetlen ponttal áll Borkovic előtt. Nagy Dániel a 3. A sorozat 5 hét múlva Assenben folytatódik.
Magyar Szilvia
Social Profiles