A Hungaroringen a hétvége első DTM futamának időmérő edzését René Rast nyerte Jamie Green, Mattias Ekström és Mike Rockenfeller előtt. Az időmérő edzés rendes mederben folyt, különösebb említésre méltó esemény nem történt.
A fentebb említett sorrendben állt fel a mezőny a délutáni rajthoz, azonban Tom Blomqvist nem élvezhette sokáig a rajtpozíciója nyújtotta előnyöket, ugyanis márkatársa, Maxim Martin a nagy lökdösődésben kiforgatta. Ez aztán az egész verseny kimenetelére hatással volt, ugyanis Martint előbb vizsgálat alá vonták, de a büntetést már csak az után kapta meg, hogy a 9. körben megállt alatta az autója, ezért pályára kellett küldeni a Safety Cart.
A biztonsági autó a 11. kör elején engedte el ismét a mezőnyt, miután Ekström mutatott be látványos előzést és állt az élre. A második kanyarban kialakult tumultusban Lukas Auer járt a legrosszabbul: megpördült és az utolsó helyre esett vissza.
A kerékcseréket még Timo Glock kezdte meg a 8. körben, innentől folyamatosan zajlottak a pit stopok, sőt, Bruno Spenglernek kettő is volt.
“Nagyon kockázatos volt két kerékcserével menni, de megpróbáltuk és bejött. Mindkét pit stop alkalmával nagyszerűen teljesített a csapat, így érhettük el ezt a kiváló helyezést” – mondta a verseny után.
A 12. körben Robert Wickens kezdett el hátracsúszni, majd fel is kellett adni a versenyt, defekt miatt.
A verseny során a kerékcserék jelentették a legnagyobb izgalmakat, ugyanis ez – valamint az, hogy közben a Safety Car is a pályán volt – olyannyira megkeverték a sorrendet, hogy végül, amikor az utolsó kerékcsere is lezajlott, akkor már Paul Di Resta vezetett Timo Glock és Bruno Spengler előtt. S bár Mike Rockenfeller nagyon felzárkózott a végén Spenglerre, megelőzni nem tudta. A kanadai bevallása szerint azonban csak azért, mert a futam nem volt hosszabb még néhány körrel.
A tavalyi fiaskó után senki nem is gondolt volna Mercedes győzelemre a Hungaroringen, ám Di Resta elmondhatta, hogy így ünnepelte második gyermeke születését. Timo Glock pedig eddig csak szenvedett az idény folyamán, de most egyből egy dobogóval iratkozott fel a pontszerzők közé – öröme, csakúgy mint Spengleré nehezen leírható volt, de tény, hogy a teljes Audi sikert hozó időmérő után erre a dobogóra nem számított senki.
A verenyből utólag kizárták Jamie Greent, technikai szabálytalanság miatt.
Magyar Szilvia
Social Profiles