Csak Tarquini maradt fenn a rostán

Fotó: François Flamand / DPPI.

A rendkívüli módon összesűrűsödött időtervnek köszönhetően már a pénteki nap folyamán meglehetősen elfoglalt volt a Túraautó Világkupa mezőnye, ugyanis a két szabadedzés mellett még az első kvalifikációt is lebonyolították. Utóbbin mindenesetre tarolt a Hyundai, mivel mind a négy i30-as ott volt az első hét pozíció valamelyikében, viszont egy büntetéssorozat értelmében csak a pole pozíciós Gabriele Tarquini őrizhette meg a pályán kivívott rajtpozícióját.

Tom Coronel előbb egy defekttel, majd egy leggyorsabb körrel hívta fel magára a figyelmet a szlovák versenyhétvége első szabadedzésén, amelyet 27 helyett 26 autóval rendeztek meg, ugyanis az utolsó pillanatokban a Münnich Motorsport visszavonta James Thompson nevezését a szlovákiai fordulóra – a holland pilóta 2:11.878-cal zárta az élen a félórás gyakorlást, egyedüliként bemenve 2:12 alá. A második helyen közel két tizedmásodperces hátrányban Frédéric Vervisch zárt a Comtoyou Racing Audijával, a harmadik legjobb köridő pedig Aurélien Comte nevéhez fűződik a DG Sport Compétition Peugeot-jában.

„Ez reményt ad számomra” – nyilatkozta Coronel az edzés után, akinek egyébként, mint azt tudjuk, nincs valami könnyű szezonja. – „Ezen pályán ezek a körülmények kedvezők lennének a számunkra. Eléggé meglepődtem, mert eléggé különös volt. Az elején nem értettem, mi történik, mert nagyon csúszott az aszfaltcsík, az autó pedig alulkormányozott volt, ami aggodalommal töltött el. Emellett kaptam egy defektet is. Az viszont pozitív, hogy ezúttal nem hátul vagyok, hanem elől, de továbbra is sok munkánk van. Jó lenne egy kupával hazatérni.”

Michelisz Norbert a negyedik pozícióban nyitotta a víkendet a BRC-Hyundaijal, megelőzve a helyi hőst, a másik DG-Peugeot-t terelgető Mat’o Homolát. A szlovák mögött Pepe Oriola zárt leggyorsabb CUPRA-sként, megelőzve a Münnich Motorsport és az YMR francia versenyzőjét, Yann Ehrlacher-t és Yvan Mullert. A négyszeres túraautó-világbajnokot két márkatársa, Gabriele Tarquini és Thed Björk követte, teljessé téve az első tíz helyezett sorrendjét.

A Zengő Motorsport versenyzői, Szabó Zsolt Dávid és Nagy Norbert a 16. és a 21. helyen zárták az első gyakorlást – előbbi a WTCR újoncát, Kevin Ceccont előzte meg, aki mindössze két és fél tizeddel maradt el csapattársától, a jóval rutinosabb Fabrizio Giovanarditól.

Ami a szabadkártyás versenyzőket illeti, Petr Fulín a 12. lett a CUPRA-jával, Andrej Studenič pedig a 26. leggyorsabb volt a Brutal Fish Racing Volkswagenjével.

Mindeközben a Sébastien Loeb Racing Volkswagenjei óvatosan vágtak neki a hétvégének a Vila Real-i totálkárt követően: Rob Huff a 23., Mehdi Bennani meg a 25. legjobb kört futotta meg.

„Továbbra is tanulom a pályát, mert ez az első alkalom, hogy itt vagyok. Nagyon szép ez a pálya és úgy tűnik, fekszik is a Hondának, de ez még csak a második edzés. Viszont a TOP-10 pokolian szoros. Ez viszont mindenki számára jó, az önbizalmamnak is, még ha ez csak egy szabadedzés is. A továbbiakban is keményen dolgozunk, mert bőven van még teendőnk. Az időmérőn már nem lesz ekkora a forróság, amely befolyással lesz az egyensúlyra, így ezzel majd számolnunk” – nyilatkozott nem sokkal a második edzés után Yann Ehrlacher, aki 2:11.350-nel futotta meg a leggyorsabb kört a 45 perc folyamán.

Azonban nehéz bárminemű következtetést levonni az erősorrendet illetően, mert akik az első edzésen még az élbolyban voltak, azok most visszacsúsztak a mezőny második felébe. Ezen túl nagyon szoros volt a mezőny: az első öt 1 tizeden, az első tizenhat helyezett pedig fél másodpercen belül végzett.

Ehrlacher mögött Pepe Oriola lett a második, Jean-Karl Vernay pedig a harmadik az Audival. A francia TCR-bajnok mögött Esteban Guerrieri, Aurélien Comte, Fabrizio Giovanardi, Aurélien Panis, Gabriele Tarquini, Nathanaël Berthon és John Filippi tette teljessé az első tíz sorrendjét.

Michelisz Norbert csupán a tizenharmadik lett, de ez betudható a minimális különbségeknek, mivel a lemaradása mindössze 297 ezredmásodpercre rúgott.

Tom Coronel – aki az első edzést az élen zárta – számára nem telt el bal első defekt nélkül a második edzés sem, viszont ezúttal már a Boutsen Ginion Racing másik pilótájának, Benjamin Lessennes-nek az autóján is defektes lett az egyik Yokohama-gumi.

A zengős pilóták Szabó Zsolt és Nagy Norbi sorrendben a 21. és a 24. helyen végeztek, míg a hétvége szabadkártyásaihoz, Petr Fulínhoz és Andrej Studeničhez a 18. és a 25. leggyorsabb köridő köthető.

A második edzés krónikájához hozzátartozik még Kevin Ceccon kiforgása: a Team Mulsanne újonc olasz versenyzője az 5-ös kanyarnál veszítette el az uralmát az Alfa Romeója felett, aminek eredményeként nagy tempóval csúszott ki a sóderágyba.

A közép-európai idő szerint már a kora esti órákban megrendezett első időmérő edzésen a körözés alig öt percig tartott, mivel John Filippi kiforgott a sóderágyba a Campos Racing CUPRA-jával. A visszajátszásból kiderült, hogy a francia pilóta a 6-os kanyar csúcspontjánál veszítette el az uralmát az autója hátsó része felett.

Azonban alig néhány percnyi szünet után folytatódhatott a félórás selejtező. Az első gyors körök után a két BRC-Hyundaii állt az élre Michelisz Norbival és Gabriele Tarquinivel, akik a hétvége folyamán elsőként mentek be 2:10 alá, 2:09.664-gyel, valamint 2:09.747-tel, míg a harmadik és a negyedik helyre az Yvan Muller Racing i30-asai értek oda, Thed Björk és Yvan Muller sorrendben, de az ő hátrányuk 0.9 és 1.2 másodperc körül alakult. Később a francia javított és feljött a harmadik helyre, de az utolsó tíz percbe megérkezve Aurélien Comte átvette a harmadik helyet egy 2:10.326-tal.

Az utolsó pillanatokban viszont az élen is változás történt, mert Tarquini 2:09.312-vel átvette a vezetést Michelisztől, aki már nem tudott reagálni, így be kellett, hogy érje a második hellyel. Egy utolsó utáni pillanatban megejtett javítással Muller visszaszerezte a harmadik helyet Comte-tól, miközben Björköt Pepe Oriola és Esteban Guerrieri is megelőzte a Campos-CUPRA-val, valamint a Münnich Hondával.

Azonban az időmérő edzés után több órával, a kora éjszakai órákban módosult a végeredmény, mivel  egy negyednapos vizsgálódást követően megállapította az FIA technikai delegációja, hogy Michelisz, Muller, valamint Thed Björk autójában az erőforrás átlépte a maximum turbónyomást – ennek következtében a magyar, a francia és a svéd pilótát is diszkvalifikálták.

Rajtuk kívül büntetést kapott még a Boutsen Ginion Racing belga pilótája, Benjamin Lessennes, aki a második és a harmadik figyelmeztetésének begyűjtését követően egy 10 rajthelyes büntetéssel lett “gazdagabb”.

A pole pozíciós Gabriele Tarquini autójában nem vélték felfedezni ezt a fajta szabálytalanságot, aki így megőrizhette rajtpozícióját az első futamra. A büntetések értelmében az olasz mögül Aurélien Comte és Pepe Oriola várják a piros lámpák kialvását.

Az argentin mögött Jean-Karl Vernay a Leopard-Audival, Tom Coronel a Boutsen Ginion Racing Hondájával, valamint Yann Ehrlacher a Münnich-Hondával tette teljessé az első tíz sorrendjét, épphogy kiszorítva onnan a helyiek nagy kedvencét, Mat’o Homolát.

Ami a Zengő Motorsport versenyzőit illeti, Nagy Norbert a 18. lett a #8-as számú CUPRA-val, Szabó Zsolt pedig a 22. leggyorsabb köridőt futotta meg a #66-ossal. Előbbi mögött Petr Fulín zárt, míg a második szlovákiai szabadkártyás, Andrej Studenič a 25. lett, a Sébastien Loeb Racing pilótái, Rob Huff és Mehdi Bennani mögött végezve.

Az első futamot szombaton déltől bonyolítják majd le.

Kováts Olivér

Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments