Borkovic nem vezet többé Hondával

Fotó: fiawtcc.com

Fotó: fiawtcc.com

Dusan Borkovic menedzsmentje a tegnapi napon bejelentést tett. A bejelentés mindössze három mondat volt, melyből az összes, túraautózással foglalkozó szakportál értesülhetett a döntésükről. Bár tegnap estig vártunk a hivatalos sajtóközleményre, a menedzsment jelezte, hogy pénteken délben tartanak sajtótájékoztatót az üggyel kapcsolatban,  így hivatalos közlemény legkorábban pénteken este lesz elérhető.

A bejelentés arról szólt pontosan, hogy Dusan Borkovic visszalép attól, hogy a Proteam Hondájával versenyezzen a 2015-ös évben. Három okot jelöltek meg, melyek közül kettőért a csapatot terheli nagyobb felelősség, és sajnos nem úgy néz ki, hogy megoldást lehetett volna találni rájuk.

Ezek közül az első a megrázó gyász, mely minden bizonnyal enyhült volna pár héten belül, és a továbbiakban nem akadályozta volna a versenyző további pályafutását.

A második ok, mely alapvetően a probléma gyökere és a döntés végleges okozója, hogy a csapat legnagyobb erőfeszítései ellenére sem sikerült olyan üléspozíciót alkotniuk, melyben ne lett volna életveszélyes a versenyzés Dusan számára. Termasban úgy versenyzett végig két futamot, hogy a lába folyamatosan zsibbadt, nem érezte a pedálokat megfelelően. Marrakeshre ülést cseréltek a Hondában, a Proteam szerelői áthelyezték a kormányoszlopot, és az eddiginél nagyobb méretű ülést az FIA engedélyével a lehetőségekhez mérten hátrébb vitték. Bár ez pillanatnyilag jó megoldásnak tűnt, sajnos nem bizonyult véglegesnek, mert néhány kör után ugyanazok a problémák jelentkeztek, mint eddig.

A harmadik ok, amiért a szponzorok is egyértelműen támogatták a visszalépést az volt, hogy a Proteam nem kapott elég támogatást a JAS-tól, így az autó műszaki állapota, fejlettsége messze elmarad az idei Hondákétól, a fékek és a légterelő elemek egyrészt műszakilag, másrészt aerodinamikailag hagynak maguk után kívánni valót. Borkovicék szerint az autóval jelen állapotában akkor sem lehetne biztonságosan és versenyképesen versenyezni, ha Dusan történetesen beleférne.

Valmiro Presenzini néhány nappal korábban azt nyilatkozta a Touring Car Times felé, hogy az autó pontosan abban a műszaki állapotban van, ahogy az Mehdi Bennaninak megfelelt, és az ő általa kért specifikációk vannak rajta. (Logikusan arra próbált célozni, hogy tavaly ezzel az autóval versenyt lehetett nyerni.)

A fentieket Borkovic csapata a holnapi sajtótájékoztatón fogja kommentálni.

A fentiekhez hozzátartozik, hogy nem kizárt, hogy Borkovic versenyezzen 2015-ben, csupán az, hogy ezt a Proteam Hondájával tegye. Éppen ezért a “rémhírek” terjesztését és Borkovicnak a WTCC-ből történő elvesztéséről való cikkezést nem tartjuk feladatunknak. Ahogyan eddig is, a versenyző menedzsmentje most is meg fogja találni a legjobb lehetőséget, ebben biztosak lehetünk.

Hozzátenni csupán annyit lehet, hogy a probléma probléma mindkét félnek, mert nem csak a versenyző maradt autó, hanem a csapat is pilóta nélkül.

Bár az egyéb műszaki gondokat minden bizonnyal nem orvosolta volna, de mindkét fél kölcsönösen mulasztott, amikor a szerződést anélkül írták alá, hogy előtte megpróbálták volna Borkovicot a Hondába beleültetni és kipróbálni a lehetőségeket, továbbá amikor a csapat úgy feltételezte, hogy a korábban a Bennani által kért specifikációk a szerb versenyzőnek is tökéletesen megfelelőek lesznek.

A történet holnap folytatódik.

Magyar Szilvia

Comments

comments