A mai napon két sajtóközlemény érkezett a WTCC sajtóirodájától. Az első arról számol be, hogy – mint az várható volt – Mehdi Bennani marad az SLR kötelékében, és harcba viszi a negyedik Citroënt is. A másodikat előbb a Volvótól kaptuk meg, majd a központi sajtóosztálytól is: Yvan Muller autó- és csapatfejlesztő, tanácsadó minőségben csatlakozik a svédekhez.
Bár Bennani esetében a döntés várható volt, koránt sem volt egyértelmű. A marokkói mögött nehéz tél van, édesapja elhunyt, a szponzorkeresés sem volt olyan, mint eddig, így elmondhatja, hogy örül, hogy összejött neki a szerződés egy hónappal idénykezdet előtt. Így mind a marokkói szurkolók, mind saját régi és új szponzorainak legnagyobb megelégedésére Bennani felállhat a hazai idénynyitón a rajtrácsra. Arra a rajtrácsra, amire még így is túl sok autó hiányzik ilyen rövid idővel a szezon első versenye előtt.
A tél folyamán többen is látták Yvan Mullert tesztelni a Volvóval, és persze a pletykák egyből szárnyra is kaptak, hogy esetleg ő lesz az egyik versenyzőjük. Yvan azonban megmondta, hogy felesleges találgatni, ő tavaly úgy döntött, hogy nem versenyez többé, és ehhez tartja is magát. Azt viszont nem mondta egyetlen szóval sem, hogy tesztelni sem fog. Tehát mától hivatalosan is a francia segíti a svédek furcsa trióját, hogy a lehető legjobb teljesítményt tudják kihozni a kék autókból.
A Volvo vezetősége kifejezetten örül annak, hogy sikerült megállapodniuk a rutinos franciával. Reményeik szerint Muller sokat tehet hozzá fejlődésükhöz.
„Rendkívül örülök és büszke vagyok arra, hogy sikerült a megállapodást tető alá hoznunk Yvannal – mondta a Volvo igazgatója, Christian Dahl. – Az egész világon nincs még egy ilyen tapasztalt túraautó versenyző, mint ő, és ezért nélkülözhetetlen része a csapatnak. Már most látjuk az eredményeket, noha együttműködésünk még eléggé a kezdeti stádiumban van. Tervünk jelen pillanatban az, hogy Yvan nem fog versenyezni, csakis az autófejlesztésre fog koncentrálni.”
Muller részt vesz a Monzában egy hét múlva esedékes nyílt teszt és médianapon is.
Habár a mezőny tesztelni biztosan fog Monzában március 14-15-én, sajnos a nevezett autók száma még mindig nem elegendő ahhoz, hogy a szezon elindulhasson.
Magyar Szilvia
Social Profiles