A DTM a Hungaroringre látogat!

A 2011-es WTCC sikere óta pletykálgatnak róla, de igazán reális lehetőség úgy egy hónapja nyílt előttünk – amit a Hungaroring ki is használt. 2014.06.01!

A Német Túraautó Bajnokság először – és mindeddig utoljára – 1988-ban, még a Hungaroring legelső változatán tartott versenyt. Akkor két, nagyjából ötven perces és 100 kilométeres futamot rendeztek az évad utolsó előtti hétvégéjén a 4,013 méteres pályán. Mindkét futamot ugyanaz a mára már legendásnak mondható név nyerte: Johnny Cecotto Venezuelából Mercedes 190E-jének volánja mögött.

Abban az évben a Német Formula-3 volt az egyik betétfutam. Jövőre nyilván a jelenlegi betétfutamok futnának a Hungaroringen is, mint az F3-as Eurószéria, a német Porsche Carrera Kupa, és a VolksWagen Scirocco Kupa. Itt a VIP autók volánja mögött szinte egész biztos, hogy találkozhatunk majd hazai versenyzővel is (a szezonzárón az egyiket a sztratoszugrásáról híres Félix Baumgartner terelgeti majd), hát még ha valamelyik magyar márkakupa véletlenül nem téved be  – amik akár lehet a két Suzuki Kupa egyike -, mint a Lotus Ladies Cup tette azt idén Zandvoortban.

És ha már Zandvoort – épp a legendás helyszín az egyik kieső a jövő évi naptárból. Igaz, időpontilag mi sokkal inkább a másik kiesőt (Brands Hatch-et) „helyettesítjük” majd, a sorsnak megvan az a fintora, hogy 1985 után a Hungaroring került Zandvoort helyére az F1-ben.

A másik régi-új visszatérő Kína lesz, ahol 2004-ben Sanghajban, 2010-ben pedig annak utcáin tartottak már viadalt. Mindkettőt a 2005-ös bajnok, Gary Paffett, a McLaren teszpilótája nyerte meg, az utcain pedig még Darryl O’Young is rajthoz állt. Viszont a Hungaroring 26 éves kihagyását inkább megérzik majd a mezőny tagjai, akiknek tulajdonképpen abszolút új futam lesz. Még a legtapasztaltabbaknak is.

Akkoriban még a Mansell-kanyar előtti egyenes nem volt olyan hosszú, pont 1989-re vágták át, az útszakasz pedig még megvan ugyan, de eredeti aszfalttal, és Marlboro rázókővel – többek között a pályán fekvő vezetéstechnikai centrumhoz is annak érintésével lehet eljutni, részben pedig csak a Szilveszter Rallye évente visszatérő igen népes mezőnye használja a „Ring belső” elnevezésű szakaszon.

Mivel két Németországon kívüli futam helyett jött két másik, a 6-4-es arány még áll, így a DTM még megmarad nemzetközi színtéren zajló német bajnokságnak. A kínai kiruccanás után pedig tradicionálisan Hockenhimben zárul a szezon, ahogy természetesen idén is. Nekünk magyaroknak pedig még a Red Bull Ring sincs olyan túl messze: ha megtetszett május 30 és június 1 között a DTM, és lehetőségünk van rá, akkor vár minket szeretettel a Red Bull Ring egy héttel a Magyar Nagydíj után, augusztus első hétvégéjén!

Fontos megjegyezni, hogy a rendezvény nem lesz ingyenes. Az árakról még nincs információ, de először záruljon le az idei szezon. A WTCC sikerein, és Gyulay Zsolt pár éve a DTM felé való nyitásról tett nyilatkozatán kívül persze az is közrejátszott a döntésben, hogy az Audinak már rég-, a Mercedesnek a közelmúltban nyílt hazai gyára, és a BMW Team Hungary, Walter Csaba, és Michelisz Norbi óta a BMW sem áll távol a magyar rajongók szívétől. Arról nem is beszélve, hogy a VolksWagen találkozó sem először volt idén a Hungaroringen, és a Golf Kupa már felavatta a VW-nek a pályát idén szeptemberben, a WSR utáni hétvégén.

Igaz ez az egész hétvége még a szervezők jóváhagyására vár, de ez inkább formalitás. Páros években visszajár a Ferrari Challenge is, a 12H Hungary pedig visszatér korábbi, októberi időpontjára (ami nevezők tekintetében jó), így az ELMS kihullásával is igen jó kis 2014-es szezonra számíthatunk a Hungaroringen!

Mi lenne akkor, ha felélesztenének egy szintén akkoriban nálunk divatos, mind akkor, mind most magyar érdekeltségű Európa-bajnokságot, ahol több tonnák küzdenek meg egymással…?

Bakay Botond

Fotó: BMW Blog / BMW Motorsport (a BMW 2011-es mogyoródi tesztjéről)

Comments

comments

Tags:  , , ,