Kevesen tudják, de éjszaka is futottunk egy versenyt Vila Realban, amolyan zöld asztalosat, mely arról szólt, hogy szerezzük meg azt az előnyt a versenybíróságtól, amit nem értünk el a pályán.
A versenybíróság este 11-ig 11 döntést hozott meg. Ezek nagy része pénzbüntetés (pl. a Citorënt bírságolták meg 1000 euróra, amiért Yvan Mullert ventillátorostul engedték ki a pályára), vagy megrovás (pl. Ma Qing Hua megrovást kapott Gabriele Tarquini feltartásáért, de nem kapott semmit a Coronel ügy miatt). Az időmérő edzés végeredménye nem változott.
Ugyanakkor a Honda vezetősége felkereste a versenybíróságot azzal, hogy Yvan Muller és Ma Qing Hua sportszerűtlen viselkedésére panaszkodjon.
Történt ugyanis, hogy amikor a Citroënnél észrevették, hogy mind Mehdi Bennani, mind pedig Nestor Girolami összetörte az autót (így a 11. és a 12. hely ki van adva a rajrácson), gyors matek után rájöttek: a leglassabbnak kell lenni a második verseny pole-jához. (Bár Muller állítja, hogy neki csak nem volt szerencséje, Ma elismerte, hogy erre játszottak.)
A versenybíróság végül este 11-kor eldöntötte, hogy nem folytat semmilyen vizsgálatot a Citroën ellen.
Kérdéses volt továbbá tegnap, hogy mi okozta azt, hogy Girolami a korlátban kötött ki. Autóján hajnali 3-ig kirakóztak a szerelők az első futóművel. A Nika vezetőségének helyén volt a humora, amikor ma reggel az iránt érdeklődtem, hogy mi is történt tegnap, tényleg defekt állt-e a háttérben.
„Nem volt defektje, egyszerűen túl keményen nyomta. A telemetria szerint mindenki másnál 50 km/órával gyorsabban próbált meg átmenni azon a kanyaron. De miután a korlátban kötött ki már volt defektje! Sőt, eltörött a kerék meg a felfüggesztés is. De ma reggelre összeraktuk az autót Nestor el Torónak!”
Az első verseny helyi idő szerint 11:45-kor kezdődik.
Szöveg és fotó: Magyar Szilvia
Social Profiles