Vízen járás és Wittmann-győzelem a 2019-es nyitányon

Fotó: DTM Media

Tökéletesen kezdett a DTM-ben Marco Wittmann: a BMW kétszeres bajnoka az első métertől fogva vezetett a Hockenheimringen, majd tetemes előnnyel nyert az eleinte nedves, majd felszáradó pályán – győzelmére egyedül René Rast jelentett volna veszélyt, de a német Audijában csütörtököt mondott a sebességváltó, így nem jött össze neki zsinórban a hetedik elsőség.

Még pénteken kezdetét vette az idei német túraautó-bajnoki szezon a két szabadedzéssel, amik közül az elsőt – amit száraz körülmények között rendeztek meg – az audis Nico Müller zárt az élen, míg a másodikon, immár vizes pályán a BMW-s Bruno Spengler szállította a leggyorsabb kört.

A folytatásban az idény első kvalifikációja is esősre sikeredett, de szoros hajrát hozott Németországban, mert Marco Wittmann az utolsó pillanatokban rakta össze a tökéletes kört 1:48.215-tel – a BMW-pilóta ezzel hét századdal ugyan, de megelőzte az audis Mike Rockenfellert, a 2013-as bajnok mögött pedig Paul di Resta zárt az R-Motorsport Aston Martinjával, némi meglepetésre.

A skót mellé René Rast kvalifikált, ahogyan a harmadik sorba is egy Audi és egy Aston Martin jutott be, Robin Frijns és Jake Dennis révén. A britet egy másik újonc, a BMW-s Sheldon van der Linde követte, aki mögött márkatársai, Timo Glock és Joel Eriksson, illetve az audis Nico Müller tették teljessé az első tíz sorrendjét.

A húszperces időmérőt két számottevőbb incidens tarkította: Philipp Eng (BMW) alatt a hétvége folyamán másodjára állt meg az autó, Jonathan Aberdein pedig az osztrák megállása miatt beiktatott piros zászlós fázis után, a kivezető körén pördült, majd koccant neki a falnak a WRT Audijával.

Néhány órával később, nedves pályán és hideg időjárási körülmények között rajtolt el a DTM 2019-es szezonja: a piros lámpák kialvását követően remekül rugaszkodott el a pole-ból indulva Wittmann, igaz, 2014 és 2016 bajnokának sokat segített az is, hogy ő a sokkal jobban tapadó, külső ívről rajtolhatott, míg audis vetélytársainak, Rockenfellernek és Rastnak a 2. és a 4. rajtkockában a belső ív jutott.

Így ők be is ragadtak a rajtnál, azonban az ötödik pozícióból Frijns kiválóan jött el, és ő fordulhatott el másodikként a BMW-s pilóta mögött. A körülmények ellenére viszonylag problémamentesen sikerült abszolválni a rajtot, egyedül Glocknak volt egy 360 fokos mutatványa az első kanyarban, az immár nem sárga, hanem fekete, fehér és bordó színekben pompázó BMW-vel, miután összeért Rasttal.

A 34 körös verseny első körének végén ketten, a sor végéről induló Eng, valamint a mezőny új gyártója, az Aston Martin részéről Daniel Juncadella máris kijöttek a pitbe kerékcserére, míg a következő körben a spanyol versenyző csapattársa, Ferdinand Habsburg számára véget ért bemutatkozó futama.

Eközben az élen Wittmann hamar meg tudott lógni Frijns elől; helyzetét pedig könnyítette, hogy a holland elmérte a féktávot a hajtűkanyar előtt, aki így elveszítette a második helyet Rockenfellerrel szemben, sőt egy körrel később Rast is utat talált mellette. A tavalyi ezüstérmes körökkel később utolérte Rockenfellert, de a két audis láthatóan nem akart csatába bonyolódni, így a 12. körben Rast könnyen zárkózott fel Wittmann mögé.

Rast rögtön elkezdte lopni a távolságot Wittmannhoz képest, s a 15. körre utol is érte őt. Megelőzni azonban nem tudta, mivel az Audinál egy hajszállal gyorsabbnak tűnt a BMW. Azonban nem ez akadályozta meg végül 2017 bajnokát abban, hogy zsinórban a hetedik DTM-futamán a dobogó legfelső fokáról locsolhassa a pezsgőt: öt körrel a leintés előtt, váltóhiba miatt kénytelen volt kiállni a versenyből.

Ettől a ponttól fogva Wittmann győzelmére senki és semmi sem volt veszéllyel: a német a 31. körben kényelmesen abszolválta kötelező kerékcseréjét, és közel 15 másodperces előnnyel húzta be a nyitóversenyt úgy, hogy annak minden körében vezetett. Rockenfeller lett a második, Glock megelőzésével pedig Frijns a harmadik, az ex-F1-es mögött Loïc Duval ért célba ötödikként.

A TOP-10 második felét két újonc, a BMW-s Sheldon van der Linde és a WRT-s Pietro Fittipaldi fogták szendvicsbe – a dél-afrikai és a Haas F1-es csapatának tesztpilótája között Bruno Spengler (BMW), Nico Müller (Audi) és Daniel Juncadella (Aston Martin) végeztek. A brit gyártónak meglettek tehát az első pontjai kapásból, viszont két autójuk is elvérzett az első bevetésen, Habsburg mellett Paul di Resta is kiesett.

Adott esetben Fittipaldi csapattársának, Jonathan Aberdeinnek is összejöhetett volna a pontszerzés, de a Forma-3-as Európa-bajnokság mezőnyéből érkezett dél-afrikai esetében kockáztatott a csapat, ugyanis kerékcseréje során slickeket kapott. Azonban ehhez még nem volt kellőképpen száraz a pálya, így az újonc szinte korcsolyázott a pályán, végül a 15. helyen intették le.

Az első futam végeredménye:

DTM on Twitter

Finishing order after #Hockenheim Race One: 1 WIT 2 ROC 3 FRI 4 GLO 5 DUV 6 VAN 7 SPE 8 MUE 9 JUN 10 FIT 11 DEN 12 GRE 13 ERI 14 ENG 15 ABE 16 RAS 17 DIR 18 HAB. #DTMnewera🇩🇪🌧️

Vasárnap még egy időmérőt és versenyt ölel fel az első hétvége programterve, 10:45-ös és 13:30-as kezdéssel. Az eseményeket a DTM hivatalos YouTube-csatornáján követhetjük figyelemmel.

Kováts Olivér

Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments