Fura eseményen van túl a virtuális TCR Europe mezőnye. A szerda esti fordulót a sebesség (és a szélárnyékolás) templomában, Monzában rendezték, sajnos csak fele mezőnnyel. Nagy Dánielnek dupla győzelem is összejöhetett volna, de a technika ördöge ezúttal őnála kopogtatott…
Teljesen értelmetlen volt elhalasztani a zolderi fordulót, sőt, ennyi versenyzővel a bajnokság befejezésének sincs sok értelme. (Az egyeztetések után mindössze 17-en jelezték, hogy szeretnék befejezni a virtuális szezont.) A Bäckman testvérek a svéd gokartbajnokságon voltak, Mato Homola, Martin Ryba és Andy Studenic a Monzai 12 órás verseny helyszínére utazott már, Kevin Ceccon egy üzleti vacsoráról posztolt videót, sokan mások hasonló elfoglaltságokkal voltak tele, míg, aki éppenséggel haza is ért a játékra, annak sem biztos, hogy sikerült csatlakoznia. Julien Brichének mesebeli internet („hol volt, hol nem volt”) jutott szerda estére, míg Aurélien Comte-nak semmilyen. Ebből következően 13-14 ember tudott végül játszani. A technika a szervezőket is megtréfálta, már a kommentátorunk is „szellemeskedett” (hol a képe tűnt el a virtuális stúdióból, hol a hangja, néha pedig félig átlátszó volt a feje), nem tudtak megoldani becsatlakozási és hangproblémákat, és lehetne még sorolni. A mezőnyben rendkívül sok volt az ütközés, ami egyrészről annak tudható be, hogy nem értek rá gyakorolni a versenyzők, pláne nem úgy, hogy többen legyenek a pályán gyakorlás alatt, másrészről pedig mindenki visszatért a valós pályákra, és kezdenek visszaállni a normál életben megszokott reflexek.
Egy szó mint száz: átlagon felüli TCR Europe káosz uralkodott el a virtuális világban.
Az időmérő edzést Nagy Dániel nyerte Boldizs Bence, Gilles Magnus és Viktor Davidovski előtt. Teddy Clairet, Mikel Azcona, Nicolas Baert, Jimmy Clairet, Luca Filippi, Gustavo Moura, Lewis Kent, Abdulla Ali Al-Khelaifi és Julien Briché volt a további sorrend. Tom Coronel az utolsó pillanatban csatlakozott a rajtrács végéhez, mielőtt elindult volna a verseny.
Nagy az élről rajtolva megőrizte vezető helyét, majd előnyt épített ki és végig vezetett az első futamon… Mögötte zajlottak az események. Boldizs Bence hiába próbált volna lépést tartani Danival, Magnus még az első körben olyan szerencsétlenül próbálta megelőzni, hogy meglökte, ettől a Cupra a falba pördült. Magnus Teddy Clairet mögé esett vissza, aki immár a második volt így, a belga Luca Filippivel harcolt a harmadik helyért. Aztán Filippi összeért Teddyvel, és visszaesett, így került Azcona a harmadik pozícióba. A harmadik kör elején, a mezőny végén Moura áthaladt egy „időkapun”, ami sajnos nem vezetett egy normálisabb játékba… Néhány másodperc múlva feltűnt a pálya másik oldalán, és tovahaladt a mezőnnyel, hogy Briché folytathassa a csatát vele.
Elöl a negyedik kör végére kialakult az állás: Nagy mögött Teddy Clairet autózott, tőle lemaradva a Magnus-Azcona páros ütötte-vágta egymást. Jóval mögöttük jöttek a többiek.
A kilencedik kör elejére, mialatt a középmezőny Peugeot-i egymást szórakoztatták, miután Filippi meglépett tőlük egy kissé, elöl Magnus elnyúlt Azconától és Teddyt kezdte támadni. Amint az utolsó kört megkezdték, Coronel autója állt előttük a célegyenes végén. Talán lefagyott, nem tudni miért állt meg ott, de a lényeg, hogy Clairet időt vesztett azzal is, hogy ki kellett kerülnie. Közben Azcona is megérkezett a nyakukra…
Ez alatt Dani megérkezett vezető helyen a kockás zászló közelébe. Nem volt talán 20 virtuális méterre se tőle, amikor egyszerűen eltűnt az autója. A játék kiléptette. Azt mondta, utána kell néznie annak, hogy pontosan mi történt, de mind ő, mind pedig mi teljesen tanácstalanul álltunk az eset előtt.
Szóval még várni kellett a kockás zászlóra, melyet végül Azcona kapott meg először, mivel Magnus újabb előzési kísérlete végződött azzal, hogy kilökte, akit támadott: Teddy csak a spanyol és a két belga után tudott átvánszorogni a célvonalon, miután összekaparta az autóját…
Szóval az első futam Azconáé lett a pályán, de a zöld asztal még hátra van. Mögötte Magnus, Baert, Teddy Clairet, Davidovski, Filippi, Jimmy Clairet, Moura, Briché, Boldizs, Kent és Al-Khelaifi végeztek.
Mivel ez volt a teljes befutó, így Al-Khelaifi indult a fordított pole-ból.
Az első kör közepére Kent állt az élre, Al-Khelaifi, Briché és Boldizs követték. Annak ellenére, hogy Nagy csak az utolsó helyről indulhatott el visszacsatlakozás után, már a 8. helyen haladt. Az első körben Boldizsnak Jimmy Clairet-vel volt összetűzése (furán mozogtak az autók, de nem látszott, hogy összeértek volna – újabb technikai hiba?), a harmadikban pedig a sikánban kialakuló tömegben szorult hátrébb a cuprás magyar. A 4. kör elején Filippi forgatta ki Baertet, mialatt Nagy újabb pozíciókat szerzett. Az 5. körben aztán Dani megelőzte Kentet és beállt a második helyre, az akkor vezető Al-Khelaifi mögé. Végül a 6. kör elején az élre állt egy szép előzéssel, és innentől ismét lehetősége volt egy győzelemre.
Filippi Boldizs és Al-Khelaifi voltak vagy csatában, amikor az olasz elveszítette uralmát az autója fölött, meglökte a többieket és mindenki ment, amerre nem akart. Így örökölte meg Teddy Clairet a második helyet, miközben a harmadikon maradt Filippi új játszópajtásokra akadt az Azcona-Magnus párosban. De később is meggyűlt a baja a Hyundai irányíthatóságával, valószínűleg technikai gondok lehettek a szimulátorával. Végül rondán a falban kötött ki, de visszarángatta az autóját és befejezte a futamot.
Azcona és Magnus egész este nem tudtak leakadni egymásról, most is addig csatároztak, amíg Baert és Jimmy Clairet is megérkeztek rájuk. Aztán a négy autó szorosan egymás mellett haladt a célegyenesben, melynek végén egy kis koccanás óriási pörgésbe és korlátok között való mandínerezésbe taszította Mikelt és Gilles-t. Ez nem volt az ő estéjük…
Végül második próbálkozásra sikerült Nagynak vezető helyről áthaladnia a kockás zászló alatt, anélkül, hogy eltűnt volna, Teddy Clairet befutott másodiknak, Baert és Jimmy között gyakorlatilag célfotó döntött, előbbi javára. Mögöttük a sorrend: Magnus, Boldizs, Al-Khelaifi, Filippi, Davidovski és Coronel. A többiek nem fejezték be a versenyt, Briché futamát pedig az internet megszűnte zárta rövidre.
Jelen állás szerint a két Yokohama Teddy Clairet-t illeti, ugyanakkor meg kell várnunk az utólagos bíráskodást. „Még ha meg is kapom a gumikat, tisztában vagyok vele, hogy Dani volt a leggyorsabb, ezáltal ő érdemelné meg őket” – mondta Teddy a verseny után.
Ilyen volt hát a technikai hibákkal tarkított, foghíjas mezőnnyel futott virtuális monzai hétvége, melynek hivatalos végeredményére még sokat kell majd várni. A következő virtuális verseny Zolder pótlása lesz május 13-án, hétfőn este 8-kor. Remélhetőleg kevesebb technikai problémával és több kapcsolódni képes versenyzővel.
Magyar Szilvia
Social Profiles