Valami balga belgaság – Spa, 2. verseny

Fotó: TCR Europe Official

A második verseny Spában 25 perc késéssel indult, mivel a GT Open időmérő edzésén annyira durván összetörték a szalagkorlátot, hogy nagyon hosszú időt vett igénybe a megszerelése. Emellett a Youtube csatorna globálisan a livestreaming szoftver figyelmeztető vízjelével sugárzott a teljes élő közvetítés alatt (és visszanézni is csak ezzel a vízjellel lehet a futamot!). De, ha csak ennyi lett volna mára, azt hiszem, az még belefért volna.

Az első sorból Dusan Borkovic és Davit Kajaia várhatta a rajtot, a fordított rajtrács miatt. A nap szikrázóan sütött, és valahogy a viráglelkű francia fiatalembereknek a tegnapi nap eseményei végképp betették a kiskaput… A felvezető kör még békében sikerült.

Aurélien Comte rajtjaira már régen nem fogad az, aki meg akarja tartani a pénzét. Százból kilencvenkilencszer abban a pillanatban mozdul, amelyikben a lámpa kialszik, de sosem ugrik ki. A mai egy századik alkalom volt: tisztán látszott, hogy kiugrott, de kiugrott vele Maxime Potty is. Az más kérdés, hogy nagy előnyre nem tettek szert ezzel, mert Davit Kajaia autója az első sorban meg sem mozdult! Sokat lavírozott a mezőny, hogy megússzák a grúz Cuprájával való találkozást hátulról. Végül Borkovic mögött Jimmy Clairet, Mato Homola és Aurélien Comte volt a sorrend négy kanyar után.

Olli Kangas valamiért egész hétvégén útban van. Tegnap is ő járt pórul és magával vitt valakit, ma is hasonló helyzet állt elő, ezúttal Nagy Dánielt vitte magával. A finn ugyan tovább ment, de Dani kénytelen volt kiszállni az autójából. Ez alatt Comte mellett elment a két Volkswagen, Ash Sutton és Maxime Potty, Jimmy Clairet meg folyamatosan támadta Borkovicot. Julien Briché eddigre Homola mögé fűzte magát előre, mögötte kialakult a Potty – Comte – Urrutia csata, aminek a végéhez csatlakozott Gilles Magnus, majd megjött a nyakukra Andreas Bäckman. A svéd úgy gondolta, hagyja az Audikat egymással vívódni, és jól megelőzte mindkettőt egyszerre.

A mezőny másodszorra ért az Eau Rouge-hoz, ahol Comte megmutatta Pottynak, hogyan kell szépen előzni! Felfelé, végig a kanyarkombináción… Abból a fajtából volt, amelyik pályázhat az év előzése címre!

Briché is demonstrálta Homolán, hogyan kell nyerni egy pozíciót. Ekkor pályára küldték a biztonsági autót, mivel Natan Bihel autójának törmelékével volt tele a célegyenes vége és az első kanyar. Ez jó alkalom volt arra is, hogy Nagy Dani autóját összeszedjék. A mezőnyt a Safety Car többször is a boxutcán keresztül vezette, amíg a takarítás zajlott. Ekkor a sorrend így festett a pontszerző helyeken: Borkovic, Jimmy Clairet, Homola, Sutton, Bäckman, Comte, Potty, Magnus, Urrutia, Teddy Clairet,  Tom Coronel, Gianni Morbidelli, Dan Lloyd és Stian Paulsen.

A biztonsági autó öt perccel a futam vége előtt engedte útjára a mezőnyt, ami jó esetben három tiszta kört jelenthetett volna a pályán. Az új rajt után Jimmy Clairet kezdett előzésbe, de nagyon elmérte a féktávot és az aszfaltozott bukótérben kötött ki. Ezt kihasználva Briché elment mind neki, mind pedig Borkovicnak. Jimmy újabb kísérlete egy koccanásba fulladt a szerbbel, és – bár a koccanás sem nagy nem volt sem szándékos – annyira kimozdította a Hyundait az egyensúlyából, hogy az elhagyta a pályát.

Comte egy ideje már vezette lefelé a tegnapi feszültséget, csak nem a jó Volkswagenen, mert Ash Suttont gyepálta folyamatosan. Aztán vannak azok a kanyarok ezen a pályán, ahol nem próbálunk meg előzni, ha nem nagyon muszáj – ezt még éppen a kis francia mondta tegnap. Valamiért úgy gondolta, ha Pottynak muszáj volt tegnap, akkor neki is az, itt és most, olyan rondán, lökdösődve, erőszakosan, hogy az már-már megdöbbentő volt tőle. No, persze, Suttont a szigetországi múltjával az ilyesmi nem sértésként éri… Andreas Bäckmannek meg azért tetszett a jelenet, mert amíg ezek egymást passzírozták kis híján a szalagkorlátnak, addig mosolyogva elhúzott mellettük. Borkovic letette az autót a garázsok előtt, és dühösen szállt ki belőle. Tökéletesen biztosan lehettünk abban, hogy ha soha senki más nem is, most Jimmy nagyon is meg fogja kapni a magáét azért, mert kicsit agresszívabb volt (nem a kelleténél, mert ő messze van attól az agresszivitási szinttől, ami ebben a mezőnyben kell, hanem annál, mint amennyire eddig vezetett agresszívan)…

Aztán azt láttuk, ahogy Coronel tolja Paulsen autóját, aki ettől utasként csúszik keresztül füvön és pályán, és pusztán tizedmásodperceken múlott, hogy a mezőny hátsó fele nem alkotott tömeg-performanszot a norvég autójával. A túloldalon Stian békésen megpuszilta a korlátot, de ezen felül szerencsére szinte karcolás sem esett senkin és semmin. Coronel autója cafatokban lógott ugyan, de egy darabig még tudott vele közlekedni. (Később kiderült, hogy a két vlogger páros bukását Santiago Urrutia veszélyes manővere idézte elő, amit mi, nézők nem láthattunk, hála az egész hétvégén alig használható kameraállásoknak és vágási technikának. De erről az esetről majd később.)

Magnust láttuk a füvön parkolni, Bäckman Homolával, Urrutia Pottyval csatázott, de Potty aztán a mezőny végén kötött ki.

Végül vasárnap délután a mezőny maradéka ebben a sorrendben futott be: Briché, Jimmy Clairet, Homola, Andreas Bäckman, Sutton, Comte, Urrutia, Teddy Clairet, Luca Engstler, Luca Filippi, Kangas, Morbidelli, Lloyd, Tenke Tamás, Martin Ryba. Legalábbis a pontszerző helyeken, mielőtt elmentek volna egy újabb ketrecharcra a versenybíróság elé. Ez a befutó egyben azt is jelentette, hogy Tenke Tamás megszerezte élete és a Zengő Motorsport idei első pontjait.

A versenybíróság az alábbi döntéseket hozta: megbüntették Maxime Pottyt és Aurélien Comte-ot a rajtnál való kiugrásért, de csak 5-5 másodpercre. Comte ezzel egy helyet veszített, Potty amúgy is a pontzónán kívül végzett. Jimmy Clairet 30 másodperc időbüntetést kapott (utólagos áthajtásos büntetés) a Borkovic-csal való ütközés miatt, ezáltal nemhogy a dobogós helyét veszítette el, de még pontszerző sem lett. Santiago Urrutia több dologért kapott, nem is egyfajta büntetést. Először kapott 30 másodpercet szintén, mivel ő nyugdíjazta Gilles Magnust, valamint megrovással, és 5 helyes rajtbüntetéssel sújtották a következő versenyre, mert ő tehetett arról, hogy Coronel és Paulsen is feladni kényszerült, így tehát ő is kikerült a pontzónából. Mivel a többi büntetés a pontzóna alakulását nem befolyásolta, egyelőre nem hozták nyilvánosságra őket.

A versenybíróság által átalakított végeredmény így néz ki: Julien Briché, Mato Homola, Andreas Bäckman, Ashley Sutton, Aurélien Comte, Teddy Clairet, Luca Engstler, Luca Filippi, Olli Kangas, Gianni Morbidelli, Daniel Lloyd, Tenke Tamás, Martin Ryba, Josh Files, Klim Gavrilov a pontszerző helyeken, és a pontzónán kívül: Jessica Bäckman, John Filippi, Viktor Davidovski, Marie Baus-Coppens, Stéphane Ventaja, Lewis Kent, Jimmy Clairet, Maxime Potty, Santiago Urrutia, Tom Coronel.

A többiek nem fejezték be a futamot. A büntetésekről bővebben egy további cikkben írunk majd.

Magyar Szilvia

Comments

comments